- احسانی، محمد؛ رضائی، شمس الدین (1390). مطالعه و شناخت علایق، انگیزهها و تنگناهای گذران اوقات فراغت. همایش ملی تفریحات ورزشی: 40-38.
- امرایی، مریم؛ حیدری نژاد، صدیقه؛ شتاب بوشهری، سیده ناهید؛ ساءمی، اسماعیل (1390). شناسایی و رتبهبندی عوامل بازدارنده مشارکت ورزشی زنان کارمند دانشگاه شهید چمران اهواز. همایش ملی تفریحات ورزشی: 43-41.
- تجاری، فرشاد؛ شیخعلی زاده هریس، محبوب؛ شفیعی، مونا (1390). تأثیر عوامل منتخب بر تنظیم رفتار ورزشی زنان شرکت کننده در برنامههای ورزشی شهرداری تهران، همایش ملی تفریحات ورزشی: 48-47.
- جوادی پور، محمد؛ سمیع نیا، مونا (1392). «تبیین موقعیت راهبردی و ارایه استراتژی توسعه ورزش همگانی در ایران»، پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی: 28-15.
- جوادی پور، محمد؛ سمیع نیا، مونا (1392). «رزش همگانی در ایران و تدوین چشمانداز، استراتژی و برنامههای آینده»، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی: 30-21.
- دفت، ریچارد (1389). مبانی تئوری و طراحی سازمان، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ پنجم.
- صفاری، مرجان (1391). طراحی مدل ورزش همگانی ایران، رساله دکتری، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
- عظیم زاده، سید مرتضی؛ گوهر رستمی، حمیدرضا؛ دستگردی، کاظم (1390). بررسی توسعه ورزش همگانی در پارکهای شهر تهران، همایش ملی تفریحات ورزشی: 68-65.
- غفوری، فرزاد (1386). مطالعه انواع ورزشهای همگانی و تفریحات مطلوب جامعه و ارائه مدل برای برنامهریزیهای آینده، دفتر ملی مدیریت و توسعه ورزش کشور، سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران.
- کشکر، سارا؛ خوشخو، امیر (1390). رابطه شرایط شغلی و اقتصاد خانوار با میزان مشارکت در فعالیتهای ورزشی تفریحی، همایش ملی تفریحات ورزشی: 16-14.
- مختاری، علی؛ ساعت چیان، وحید؛ رسولی، سید مهدی؛ تندنویس، فریدون (1390). «عناصر آمیخته بازاریابی ورزشی: تفاوت وضعیت موجود و مطلوب در ورزش شهرداری تهران»، همایش ملی تفریحات ورزشی: 54-51.
- مددی، بهمن؛ صالحی پورمهر، حسین؛ ولایتی خواجه، سمیه (1390). «بررسی نقش عوامل ارتقاء دهنده در مشارکت در ورزش همگانی»، همایش ملی تفریحات ورزشی: 89-85.
- مظفری، امیراحمد (1381). شناخت گرایش و نگرش مردم نسبت به تربیت بدنی و ورزش، طرح پژوهشی، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه خوارزمی.
- Ajzen, I. (2005). “Attitudes, personality, and behavior (2nd ed). Milton-Keynes”, England: Open University Press/ McGraw-Hill, 1-355.
- Atkins, M. R., Johnson, D. M., Force, E. C., & Petrie, T. A. (2015). “Peers, parents, and coaches, oh my! The relation of the motivational climate to boys’ intention to continue in sport”. Psychology of Sport and Exercise, 16, 170–180.
- Chen,
T., (2011). “Using Hybrid MCDM Model for Enhancing the Participation of Teacher in Recreational Sports”, Journal of Decision Systems,
Volume 20,
Issue1, 33-49.
- Cunningham, G., & Kwon, H. (2003). “The theory of planned behavior and intentions to attend a sport event”, Sport Management Review, 6(2): 127-145.
- Dollman, J., & Lewis, N. R. (2010). “The impact of socioeconomic position on sport participation among South Australian youth. Journal of Science and Medicine in Sport”, 13(3), 318–322.
- Dorsch, T. E., Smith, A. L., & Dotterer, A. M. (2016). “Individual, relationship, and context factors associated with parent support and pressure in organized youth sport. Psychology of Sport and Exercise”, 23, 132–141.
- Eggert, A., & Ulaga, W. (2002). “Customer perceived value: A substitute for satisfaction in business markets. Journal of Business & Industrial Marketing”, 17(2/3): 107-118.
- Eime, R. M., Charity, M. J., Harvey, J. T., & Payne, W. R. (2015). “Participation in sport and physical activity: associations with socio-economic status and geographical remoteness”. BMC Public Health, 15(1), 1.
- Eyre, E. L. J., Duncan, M. J., Birch, S. L., & Cox, V. M. (2014). “Low socio-economic environmental determinants of children’s physical activity in Coventry, UK: a qualitative study in parents”. Preventive Medicine Reports, 1: 32–42.
- Ibrahim, T. O., Adebayo, T. A., Adeoye, A. S., Olaoye, A. K., & Ibrahim, M. O. (2016). “Socio-Cultural Factors Inhibiting Female Participation in Sports in Secondary Schools in Egbedore Local Government Area”, International Journal of Educational Benchmark, 1(1): 1–12.
- Jackson, E. L., Crawford, D. W., & Godbey, G. (1993). “Negotiation of leisure constraints. Leisure Sciences”, 15(1): 1–11.
- James, J. D., & Trail, G. T. (2008). “The relationship between team identification and sport consumption intentions. International Journal of Sport Management”, 9(1): 427-440.
- Kahle, L. R., Kambara, K. M., & Rose, G. M. (1996). “A functional model of fan attendance motivations for college football”. Sport Marketing Quarterly, 5(4):51-60.
- Mirsafian, H. (2016). “Perceived constraints to physical activity and sport: a cross-cultural study between Iranian and Hungarian university students. World Leisure Journal”, 57(4), 1–14.
- Mull,R., Bayless. F, Kathryn .G, Jamieson, L. (2005). Recreational sport management, 3rd ed, Australia, Human Kinetics.
- O’Reilly, N., Berger, I. E., Hernandez, T., Parent, M. M., & Séguin, B. (2015). “Urban sportscapes: An environmental deterministic perspective on the management of youth sport participation”. Sport Management Review, 18(2): 291–307.
- Park, Y., Yoh, T., & Park, M. (2015). “Testing a Leisure Constraints Model in the Context of Asian International Students”. International Journal of Sport Management, Recreation & Tourism, 20, 58–83. http://doi.org/10.5199/ijsmart-1791-874X-20d.
- Pitt, B. G., & Stotlar, D. K. (1996). Fundamentals of sport marketing. Morgantown. WV: Fitness Information Technology. Inc.
- Söderlund, M. (2006). “Measuring customer loyalty with multi-item scales: A case for caution”. International Journal of Service Industry Management, 17(1): 76-98.