%0 Journal Article %T مدل رفتار مصرف کننده ورزش همگانی %J پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی %I دانشگاه بوعلی سینا %Z 2345-4628 %A جماعت, خاطره %A شعبانی بهار, غلامرضا %A گودرزی, محمود %A هنری, حبیب %D 2017 %\ 12/22/2017 %V 7 %N 14 %P 29-41 %! مدل رفتار مصرف کننده ورزش همگانی %K رفتار مصرف‌کنندۀ ورزش همگانی %K آمیخته بازاریابی %K عوامل محیطی %K عوامل روانشناختی %R 10.22084/smms.2018.13908.2070 %X هدف از تحقیق حاضر بررسی رفتار مصرف کننده ورزش همگانی بر اساس مدل سیستماتیک رفتار مصرف کننده می باشد. پژوهش حاضر از انواع تحقیقات ‌‌کاربردی می‌باشد و جامعه آماری تحقیق نخبگان ورزش همگانی می باشند که با استفاده از جدول مورگان و نمونه‌گیری تصادفی 321 نفر از آنها مورد بررسی قرار گرفتند. در این پژوهش از 4 پرسش‌نامۀ پژوهشگرساخته استفاده شد‌ که آمیخته بازاریابی، عوامل محیطی، عوامل روانشناختی و رفتارهای مصرف ورزش همگانی را بررسی می‌کرد. مدل مفهومی تحقیق با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار لیزرل مورد بررسی قرار گرفته است. یافته‌ها نشان داد که آمیخته بازاریابی، عوامل روانشناختی و عوامل محیطی تاثیر مثبت معناداری بر رفتار مصرف ورزش همگانی دارند، اما در این میان عوامل محیطی و سپس عوامل روانشناختی دارای بیشترین تاثیر می باشند و نقش واسطه ای متغیر عوامل روانشناختی تایید می شود. بنابراین نتایج تحقیق بیانگر این واقعیت است که مدیران ورزش همگانی برای رسیدن به بیشترین مشارکت در ورزش همگانی باید آمیخته بازاریابی (محصول، قیمت، مکان، ترفیع) و عوامل محیطی (عوامل مدیریتی-محیطی، فرهنگی، اجتماعی اقتصادی) را به عنوان عوامل بیرونی در کنار عوامل روانشناختی (فردی، میان فردی، ساختاری) مدنظر قرار دهند. %U https://smms.basu.ac.ir/article_2192_616d90c2561a67218dbc4f42c8435190.pdf