- اخلاصی، امیر (1391). اصول برندسازی. تهران: نشر علمی.
- امیری، مجتبی (1389). چگونه میتوان مدیریت را اخلاقگرا کرد؟. نشریه منابع انسانی. 2(10)، 8-12.
- جوانی، وجیهه (1391). تأثیر نام تجاری تیمهای موفق بر میزان وفاداری هواداران در لیگ برتر فوتبال ایران. مجله پژوهشهای کاربردی مدیریت و علوم زیستی در ورزش. (2) 89 -98.
- داناییفرد، حسن و مظفری، زینب (1387). ارتقا روایی و پایـایی در پژوهشهای کیفـی مـدیریتی: تـأملی بـر استراتژیهای ممیزی پژوهشی. پژوهشهای مدیریت، (1)1: 131-162.
- دلشاد تهرانی، مصطفی (1389). چگونه میتوان مدیریت را اخلاقگرا کرد؟. نشریه منابع انسانی. 2(10) 5-7.
- روستا ، احمد (1392). مدیریت شناسه فراگیر، رویکردی نوین برای نیکنامی. ماهنامه گزیده مدیریت، شماره 140.
- زارﻋﻲ، اﺑﺮاﻫﻴﻢ و ﻗﻠﻲ. ﻫﺎ، ﻋﻠﻲ ﻣﺤﻤﺪ (1389). مدیریت و برنامهریزی استراتژیک. نشر پیام. تهران.
- سایر، آندزو (1388). روش در علوم اجتماعی: رویکردی رئالیستی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعـات فرهنگی.
- شفیعی ، شهریار (۱۳۸۸). معرکه برند – تحلیل مفهوم شناختی مکاتب برند و بنمایههای فلسفی هر یک. مدیریت بازاریابی و تبلیغات، ( ۱۵) ۲۲ – ۲۷.
- شهامت زاده، مینا (1390). سنجش تفکر استراتژیک در مدیران شهرداری تهران. دانشکده مدیریت دانشگاه تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت شهری.
- هومن، حیدرعلی (1389). راهنمای عملی پژوهش کیفی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
- Aaker, D. A. )2013(.Strategic Market Management. 10th Edition. John Wiley & Sons, Inc.
- Anonymous.)2009(. Fan loyalty measured; a study by Dentsu Sports, A division of Dentsu, says there are four factors that help people decide team loyalties: Human factor (HF), Perceived Energy (PE), Performance and Engagement. Business Today.
- Arai,A., Ko,Y. J., & Ross, S.)2013(. Branding athletes: Exploration and ceptualization of athlete brand image. Sport Management Review.
- Ballouli, K., & Heere, B. )2014(. Sonic branding in sport: A model for communicating brand identity through musical fit. Sport Management Review.
- Bhaskar, Roy, E. A. (1998). Critical Realism Essential Readings. (M. E. A. Archer, Ed.) (First., p. 756). London: Routledge.
- Benito-Ostolaza, J. M., & Sanchis-Llopis, J. A. )2014(. Training strategic thinking: Experimental evidence. Journal of Business Research, 67(5), 785-789.
- Brassington, F. and Pettitt, S. (2003), Principles of Marketing, 3rd ed., Prentice-Hall/Financial Times, Englewood Cliffs, NJ.
- Chernatony Leslie de.)2010(. From Brand Vision to Brand Evaluation The Strategic Process of Growing and Strengthening Brands, 3th edition Elsevier/Butterworth-Heinemann.
- Filo.K. and Funk, D.C. )2008(. Exploring the role of brand trust in the relationship between brand associations and brand loyalty in sport and fitness. International Journal Sport Management and Marketing, 3:39-54.
- Gerke, A., Chanavat, N., & Benson-Rea, M. )2014(. How can Country-of-Origin image be leveraged to create global sporting goods brands? Sport Management Review, 17(2), 174-189.
- Gladden, J.M. & Milne, G.R. )1999(. Examining the importance of brand equity in professional sport. Sport Marketing Quarterly, vol. 8, no. 1, pp. 21-29.
- Hamel Gary.1996. Strategy as Revolution. Harvard Business Review. President and Fellows of Harvard College.
- Hillestad, T. , Xie,CH. &Haugland, S.A.(2010).Innovative corporate social responsibility: the founder’s role in creating a trustworthy corporate brand through “green innovation: Journal of Product & Brand Management, 19(6) , 440–451.
- Keller, K.L. )1993(. Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity, Journal of Marketing, vol. 57, no. 1, pp. 1-22.
- Kotler, P. )2008(. The New Strategic Brand Managemen .London and Philadelphia, kogan-page.
- Kunkel, T., Doyle, J. P., & Funk, D. C. )2014(. Exploring sport brand development strategies to strengthen consumer involvement with the product – The case of the Australian A-League. Sport Management Review.
- Kvale
Steinar. )1996(, Inter Views: An Introduction to Qualitative Research Interviewing. SAGE Publications, Esfand 24, 1374 AP -
Business & Economics.
- Moon, B.-J. )2013(. Antecedents and outcomes of strategic thinking. Journal of Business Research, 66(10), 1698-1708.
- Pagani, M., & Otto, P. )2013(. Integrating strategic thinking and simulation in marketing strategy: Seeing the whole system. Journal of Business Research, 66(9), 1568-1575..
- Pitts, B. G. )2007(. Sport Marketing in the New Millennium: Selected Papers from the Third Annual Conference of the Sport Marketing Association, Fitness Information Technology.
- Rosenbaum-Elliott, Richard; Percy, Larry & Pervan, Simon, )2011(. Strategic Brand Management (2nd, 11) by Oxford University Press, Incorporated.
- Ross, Stephen. Russell, kerith .Bang, )2008(. An Empirical assessment of spectator- based brand equity. Journal of sport management.
- Scott, david and marlene Morrison. (2006). Key Ideas in Educational Research. New York, Continuum.
- Shilbury David, Hans Westerbeek, Shayne Quick and Daniel Funk, (2009(. Strategic Sport Marketing. The third edition. Allen & Unwin.
- Westberg, K., Stavros, C., & Wilson, B. )2011(. The impact of degenerative episodes on the sponsorship B2B relationship: Implications for brand management. Industrial Marketing Management, 40(4), 603-611.