%0 Journal Article %T مدل برندسازی با رویکرد تفکر استراتژیک در ورزش ایران %J پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی %I دانشگاه بوعلی سینا %Z 2345-4628 %A جوانی, وجیهه %A احسانی, محمد %A امیری, مجتبی %A کوزه چیان, هاشم %D 2016 %\ 11/21/2016 %V 6 %N 12 %P 43-56 %! مدل برندسازی با رویکرد تفکر استراتژیک در ورزش ایران %K برندسازی %K تفکر استراتژیک %K ورزش %K ایران %R 10.22084/smms.2017.10702.1879 %X جوهره علم بر پایه‌ی مدل‌های فراگیر است، نه داده های پراکنده؛ زیرا داده ها در قالب مدل می توانند کشف، تبیین، تعبیر شوند. بنابراین، فقدان مدل های قابل اتکا در برندسازی در صنعت ورزش محقق را برآن داشت تا به دست یابی مدل برندسازی در صنعت ورزش ایران اهتمام ورزد. بر این اساس هدف از این مطالعه طراحی و تبیین مدل برندسازی با رویکرد تفکر استراتژیک در صنعت ورزش ایران است. این پژوهش از نوع تحقیقات اکتشافی و به تناسب رویکرد پژوهش کیفی بود، برای این منظور به خبرگان حوزه‌ی برندسازی مراجعه و از طریق مصاحبه عمیق به جمع‌آوری داده‌ها پرداخته شد و روش نمونه گیری در این پژوهش گلوله برفی بود. در نهایت از دل داده‌ها 15مقوله‌ اصلی در سه سطح؛ رفتاری، سازمانی و رویداد استخراج شد. این مدل نمایش ساده‌ای از برندسازی صنعت ورزش ایران است که سعی بر آن بود که ساخت‌های اساسی برندسازی صنعت ورزش ایران را دربگیرد. مطابق مدل حاضر می‌توان مولفه‌های موثر بر برندسازی در صنعت ورزش ایران را شناسایی و به نوعی آنها را طبقه بندی کرد و نهایتا می‌تواند مبنای عقلانی توسعه برندسازی در صنعت ورزش ایران قرار گیرد. %U https://smms.basu.ac.ir/article_1841_8881155a34a20a728104e4a6d78af062.pdf