- آبدهگاه، احسان (1387). "بررسی تفکر استراتژیک با هدف تفکر سیستمی در بهنوش گچساران بر اساس مدل لیدکا"، پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی، دانشگاه پیام نور تهران.
- بهرامی، حمید؛ طاهری فرد، طیبه (1391). "ارائه مدل مفهومی برای سنجش تفکر مدیران بر اساس مؤلفههای تفکر استراتژیک"، دانشگاه تهران، نشریه راهبرد. شماره 8، صفحات 3 تا 30.
- جاوید، مجید؛ اسدی، حسن؛ گودرزی، محمود و محمدیترکمانی، احسان (1391). "نقش اینترنت و رسانه هاى نوین در بازاریابى گردشگرى ورزشى، پژوهشهاى کاربردى مدیریت علوم زیستى در ورزش"، شماره 3، صفحات 43 تا 49.
- حمیدی، مهرزاد؛ رضوی، سیدمحمد حسین؛ امیرنژاد، سعید؛ شفیعزاده، شهرام؛ فضلی درزی، اعظم (1389). "تبیین استراتژی گردشگری ورزشی کشور (ایران)"، پژوهشنامه علوم ورزشی، شماره 12، صفحات 51 تا 68.
- ربیعی، علی؛ خاتمینو، فرناز ؛ علاقهمند، شهرام و خاشعی، فاطمه (1389). "بررسی میزان تفکر استراتژیک در سازمانهای استراتژی محور مطالعه تطبیقی چهار صنعت در ایران"، پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت استراتژیک، تهران، گروه ناب، گروه پرتو بینا.
- سلطانی، ایرج؛ قربانی، امید (1388). "تحول ذهنی، زیربنای تفکر استراتژیک رهبر سازمانی (مطالعهی موردی فولاد مبارکه)"، پایاننامهی کارشناسیارشد مدیریت صنعتی، دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجفآباد.
- شهامتنژاد، مینا (1390). "سنجش تفکر استراتژیک در مدیران شهرداری تهران"، پایاننامهی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، دانشگاه تهران، دانشکده مدیریت.
- طباطبایی جعفری، صدیقهالسادات (1389). "تفکر استراتژیک در مدیران شرکت پلی پک بر اساس مدل جین لیدکا"، پایاننامهی کارشناسیارشد مدیریت MBA، دانشگاه تهران.
- مرتضوی، سعید؛ ناظمی، شمسالدین و جعفریانی، حسن (1389). "بررسی رابطه بین تفکر استراتژیک و عملکرد"، دانشگاه مشهد، شماره 2، پیاپی 35، صفحات 69 تا 87.
- مظفری، سیدامیراحمد؛ معینفرد، محمدرضا؛ مشرفجوادی، بتول؛ کاظمنژاد، انوشیروان (1390)."بررسی وضعیت صنعت گردشگری ورزشی در ایران"، شماره 2، پیاپی 54، صفحات 7 تا 22.
- هنرور، افشار؛ غفوری، فرزاد؛ فرزان، فرزام و شریفیان، اسماعیل (1386). "عوامل مهم در بازاریابی گردشگری ورزشی در ایران"، المپیک، شماره 40، صفحات31 تا 44.
- http://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/162386
- هنری، حبیب (1390). "نقش گردشگری ورزشی در اشتغال و درآمدزایی از دیدگاه گردشگران، مدیران و ذینفعان"، پژوهشهای فیزیولوژی و مدیریت ورزشی، شماره 8، صفحات 95 تا 104.
- یزدانی، بهرنگ؛ پورصادق، ناصر (1390). "تأثیر قابلیت تفکر استراتژیک مدیران ارشد بر موفقیت شرکتهای کوچک و متوسط"، مجله مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 7، صفحات 143 تا 159.
- Clark، William. (2012). "Introducing Strategic Thinking into a Non-profit Organization to Develop Alternative Income Streams." Journal of Practical Consulting, Vol. 4 Iss. 1, Fall/Winter 2012, pp. 32-42.
- Garratt, B. (1995), "Introduction", in Garratt, B. (Ed.), "Developing Strategic Thought." Rediscovering the Art of Direction- Giving,McGraw-Hill, London, pp. 1-8.
- Kaufman, R. Oakley-Browne, H. Watkins, R. & Leigh, D. (2003). "Strategic Planning for Success". San Francisco, CA, Jossey-Bass/Pfeiffer, 39-56.
- Liedtka, Jeanne M. (1998). "Strategic Thinking: Can it be thought?" Long Range Planning. Vol 31. No 1. pp 120-129.
- Mintzberg, H.and Lampel, J. (1999), "Reflecting on the strategy process", Sloan Management Review,Spring,pp. 2-30.
- Morrison J. Roger & Lee.James. (1979)." The anatoniy of strategic thinking". THK MrKlNSKY QCAKTF.RLY.
- Nikoie, Nahid and Moosavi, Seyyed Jafar, (2014). "The effective factors on success of strategic planning In the Ministry of Youth Affairs and Sports". Journal of Novel Applied Sciences. 3(2): 161-164. Available online at www.jnasci.org.
- Ohmae, K.(1992). Thinking a strategist, Translated by Mesgarian, D.Tehran: Organization Industrial Management. (in persian).
- Prahalad, C.K. &, Hamel, G. (1990)."The core competence of the corporation". Harvard Business Review, May/June 1990: 79-91.
- Zahra S. A. & Nambisan S. (2012). "Entrepreneurship and strategic thinking in business ecosystems". Business Horizons, 55, 219-229.