هدف اصلی این پژوهش، تعیین رابطه بین فرسودگی شغلی و سلامت عمومی معلمان تربیت بدنی استان لرستان می باشد. روش تحقیق این پژوهش، توصیفی - همبستگی است. جامعۀ آماری تحقیق شامل دبیران تربیت بدنی آموزش و پرورش استان لرستان می باشد. که با استفاده از جدول کرجسی و مورگان 217 نفر (126 نفر دبیر مرد و 91 نفر دبیر زن) به عنوان نمونة آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات، از پرسشنامه های استاندارد سلامت عمومی GHQ28)) و فرسودگی شغلی مسلش (22 MBI) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات، علاوه بر شاخص های آمار توصیفی از آزمون های آمار استنباطی نظیر: همبستگی پیرسون، رگرسیون و t برای گروه های مستقل استفاده شد.نتایج نشان داد که بین فرسودگی شغلی و سلامت عمومی معلمان تربیت بدنی رابطۀ معکوس و معناداری وجود دارد. به نحوی که افرادی که دارای فرسودگی شغلی بالایی بودند از سلامت عمومی کمتری برخوردار بودند. همچنین، مؤلفه های فرسودگی عاطفی و فقدان موفقیت فردی معلمان توان تبیین و پیش بینی سلامت عمومی آن ها را دارد. همچنین، بین معلمان زن و مرد از نظر میزان فرسودگی شغلی تفاوت معنی داری مشاهده نمی شود. در حالی که بین معلمان زن و مرد از نظر میزان سلامت عمومی تفاوت معنی داری وجود دارد؛ به نحوی که سلامت عمومی مردان بیشتر از زنان است.
شعبانی بهار, غلامرضا, & زمان کونانی, محمد. (1391). رابطه بین فرسودگی شغلی با سلامت عمومی معلمان تربیت بدنی استان لرستان. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی, 2(3), 77-91.
MLA
غلامرضا شعبانی بهار; محمد زمان کونانی. "رابطه بین فرسودگی شغلی با سلامت عمومی معلمان تربیت بدنی استان لرستان". پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی, 2, 3, 1391, 77-91.
HARVARD
شعبانی بهار, غلامرضا, زمان کونانی, محمد. (1391). 'رابطه بین فرسودگی شغلی با سلامت عمومی معلمان تربیت بدنی استان لرستان', پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی, 2(3), pp. 77-91.
VANCOUVER
شعبانی بهار, غلامرضا, زمان کونانی, محمد. رابطه بین فرسودگی شغلی با سلامت عمومی معلمان تربیت بدنی استان لرستان. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی, 1391; 2(3): 77-91.