رسانه ها به عنوان یکی از تأثیرگذارترین عوامل جذب تماشاگران محسوب می شوند. در این راستا، هدف پژوهش حاضر معرفی و ارزیابی عوامل هشتگانة کارکردی رسانه ها در قالب یک مدل ساختاری و دستیابی به میزان اهمیت و عملکرد این عوامل بر جذب تماشاگران بود. جامعة آماری این پژوهش را تماشاگران لیگ آزادگان حاضر در ورزشگاه های فوتبال استان خراسان رضوی واقع در شهر مشهد تشکیل داد. برای جمع آوری داده ها، از پرسشنامه استفاده به عمل آمد، و از تعداد 400 پرسشنامة توزیع شده 219 پرسشنامه تکمیل و 117 پرسشنامه مبنای تحلیل قرار گرفت. به منظور برازش مدل مفهومی از روش لیزرل و برای تعیین وضعیت عوامل کارکردی هشتگانة رسانه از روش تحلیل اهمیت-عملکرد استفاده گردید. نتایج نشان داد مدل ساختاری از برازش معنی دار برخوردار است، همچنین، یافته های حاصل از تحلیل شبکه اهمیت-عملکرد نشان داد پوشش خبری بازی ها توسط تلویزیون و پوشش تلویزیونی بازی ها از اهمیت و عملکرد بالایی برخوردارند، درحالیکه مصاحبه های تلویزیونی با بازیکنان و مربیان علیرغم اهمیت بالا از عملکرد مناسبی برخوردار نمی باشند.
مرتضوی, سعید, رجب زاده, محسن رجب زاده, جعفری, علی, عباسی, شهرام, & گل محمدی, محمد. (1393). نقش رسانه در جذب تماشاگران تیمهای فوتبال استان خراسان رضوی حاضر در لیگ آزادگان. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی, 4(7), 55-65.
MLA
سعید مرتضوی; محسن رجب زاده رجب زاده; علی جعفری; شهرام عباسی; محمد گل محمدی. "نقش رسانه در جذب تماشاگران تیمهای فوتبال استان خراسان رضوی حاضر در لیگ آزادگان". پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی, 4, 7, 1393, 55-65.
HARVARD
مرتضوی, سعید, رجب زاده, محسن رجب زاده, جعفری, علی, عباسی, شهرام, گل محمدی, محمد. (1393). 'نقش رسانه در جذب تماشاگران تیمهای فوتبال استان خراسان رضوی حاضر در لیگ آزادگان', پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی, 4(7), pp. 55-65.
VANCOUVER
مرتضوی, سعید, رجب زاده, محسن رجب زاده, جعفری, علی, عباسی, شهرام, گل محمدی, محمد. نقش رسانه در جذب تماشاگران تیمهای فوتبال استان خراسان رضوی حاضر در لیگ آزادگان. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی, 1393; 4(7): 55-65.