@article { author = {Mortazavi, Saeed and Rajabzadeh, Mohsen and jafari, ali and abbasi, shahram and گل محمدی, محمد}, title = {The role of media in attracting spectators of football team of Khorasan Razavi in Azadegan league}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {4}, number = {7}, pages = {55-65}, year = {2014}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {}, abstract = {Media is the most influencing factor for attracting the spectators. In this regard, the purpose of this research was to introduce and evaluate functional factors of media in the form of a structural model in order to acquire the importance-performance of these factors in attracting the spectators. For this purpose statistical populations were spectators in the football stadiums of Khorasan Razavi, Azadegan league. From 400 distributed questionnaires, 219 questionnaires were completed and only117 usable questionnaires were analyzed. For the fitting of model, LISREL method was used and for the analysis of data the importance-performance analysis was employed. Model fitting was confirmed by the findings. Our results on the importance-performance analysis showed that factors such as TV news coverage and TV coverage of the games have high importance and performance values, while factors like TV interview with football players and coaches, despite its high importance in the view of the spectator, has no proper performance.}, keywords = {Media,importance-performance analysis,spectator,football,Azadegan league}, title_fa = {نقش رسانه در جذب تماشاگران تیم‌های فوتبال استان خراسان رضوی حاضر در لیگ آزادگان}, abstract_fa = {رسانه­ ها به­ عنوان یکی از تأثیرگذارترین عوامل جذب تماشاگران محسوب می شوند. در این راستا، هدف پژوهش حاضر معرفی و ارزیابی عوامل هشتگانة کارکردی رسانه ­ها در قالب یک مدل ساختاری و دستیابی به میزان اهمیت و عملکرد این عوامل بر جذب تماشاگران بود. جامعة آماری این پژوهش را تماشاگران لیگ آزادگان حاضر در ورزشگاه­ های فوتبال استان خراسان رضوی واقع در شهر مشهد تشکیل داد. برای جمع ­آوری داد­ه ­ها، از پرسشنامه استفاده به عمل آمد، و از تعداد 400 پرسشنامة توزیع شده 219 پرسشنامه تکمیل و 117 پرسشنامه مبنای تحلیل قرار گرفت. به­ منظور برازش مدل مفهومی از روش لیزرل و برای تعیین وضعیت عوامل کارکردی هشتگانة رسانه از روش تحلیل اهمیت-عملکرد استفاده گردید. نتایج نشان داد مدل ساختاری از برازش معنی دار برخوردار است، همچنین، یافته­ های حاصل از تحلیل شبکه اهمیت-عملکرد نشان داد پوشش خبری بازی­ ها توسط تلویزیون و پوشش تلویزیونی بازی­ ها از اهمیت و عملکرد بالایی برخوردارند، درحالی­که مصاحبه ­های تلویزیونی با بازیکنان و مربیان علیرغم اهمیت بالا از عملکرد مناسبی برخوردار نمی باشند.}, keywords_fa = {پوشش رسانه‌ای,تحلیل اهمیت-عملکرد,هواداران,فوتبال,لیگ آزادگان}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_855.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_855_b6af0a80136d6f55633c5d2d9b27e101.pdf} }