- بسمی، معصومه؛ ترکفر، احمد؛ آزاد فدا، شیوا (1394). «ارتباط بین رهبری خدمتگزار با انسجام گروهی تیمهای قهرمانی کشور- والیبال نشسته بانوان ایران»، پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 11 (21): 148-139.
- حسینی کشتان، میثاق؛ رمضانینژاد، رحیم؛ احسانی، محمد (1386). «رابطه سبکهای رهبری فوتبال و انسجام گروهی تیمهای فوتبال لیگ برتر ایران»، فصلنامه المپیک، شماره 1 (پیاپی 49)، چکیده.
- رحمانپور، عادل؛ غفرانی، محسن؛ فهیمدوین، حسن (1394). «بررسی ارتباط بین هوش هیجانی مربیان با انسجام تیمی ورزشکاران در پنجمین المپیاد دانشجویان دختر دانشگاههای پیامنور کشور در سال 1390»، مدیریت ورزشی، 7 (2)، 237-252.
- مرادی، محمدرضا (1385). «بررسی ارتباط بین سبک رهبری مربیان با انسجام گروهی بازیکنان در تیمهای بسکتبال لیگ برتر باشگاههای کشور»، پایاننامه کارشناسیارشد، تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس تهران، 32.
- نظریان مادوانی، عباس (1388). تأثیر رفتارهای مربیگری مربیان بر کارایی مربیگری و پویایی تیمی در لیگ برتر والیبال ایران، رساله دکتری، تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تربیت معلم تهران، 74.
- Benson, A. J., Siska, P., Eys, M., Priklerova, S. & Slepicka, P. (2016). “A prospective multilevel examination of the relationship between cohesion and team performance in elite youth sport”. Psychology of Sport and Exercise. Volume 27, 39-46.
- Carron, A. V., Browley, L. R., & Widmeyer, W. N. (2002). “Measurement of cohesion in sport and exercise: A meta-analysis”. Journal of Sport & Exercise Psychology. 24, 168-188.
- Case, R. W. (1984). “Leadership in Sport: The situational leadership theory”. Journal of Psychology Education, Recreation & Dance.55 (1). 15-16.
- Chelladurai, P., & Saleh, S. D, (1980). "Dimensions of leader behavior in sports: Development of a Leadership scale", Jurnal of Sport Psychologhy, 2, 34-45.
- Chiniara, M., & Bentein, K. (2017). The servant leadership advantage: When perceiving low differentiation in leader-member relationship quality influences team cohesion, team task performance and service OCB. The Leadership Quarterly. In press.
https://doi.org/10.1016/j.leaqua.2017.05.002.
- Gill, R. (2006). “Theory and practice of leadership.” SAGE Publications, London. 117-120
- Mack, E. D., Gammage, L. K. (1998). “Attention to group factors: coach considerations to building an effective team. University of North Carolina”. International perspective international.4 (3), 119-127.
- Martens, R. (1985). "Successful coaching”. A publication for the American sport education program and the national federation interscholastic coaches association. 200-220.
- Mills N, Pajares F, Herron C. (2007). “Self-efficacy of college intermediate French students”: Relation to achievement and motivation. Language learning. 57 (3): 417-442.
- Northouse, P. G. (2010). Leadership: “Theory and Practice (5thed)”. SAGE, California, 110-130.
- Paul, R., Drake, J. R., & Liang, H. (2016). “Global Virtual Team Performance: The Effect of Coordination Effectiveness, Trust, and Team Cohesion”. IEEE Transactions on Professional Communication. 59 (3), 186- 202.
- Philippe, R., Sagar, S., Huguet, S., Paquet, Y., & Jowett, S. (2011). “From teacher to friend: The evolving nature of the coach-athlete relationship”. Int. J. Sport Psychology, 42, 1-23.
- Ramzaninezhad, R., Hoseini, M., Dadban, M., & Shafiee, S. (2009). "The rela-tionship between collective efficacy, group cohesion and team performance in professional volleyball teams". Brazilian Journal of Biomotricity, 3 (1), 31-39.
- Rhind, D. J. A., Jowett, S., & Tang, S. X. (2012). "A comparison of athlete's perceptions of the coach-athlete relationship in team and individual sports". Journal of Sport Behavior. 35 (4), 433-452.
- Roach, M. (2016). "Does Prior NFL Head Coaching Experience Improve Team Performance?" Journal of Sport Management. 30 (3), 298-311.
- Ronayne L.S. (2004). "Effects of Coaching Behaviors on Team Dynamics: How Coaching Behaviors, Influence Cohesion and Collective Efficacy”. MS in Sport Studies. Miami University.
- Smith, R. E. Smoll, F. L. (2001). "Conducting sport psychology training programs for coaches. Cognitive – behavioral principles and techniques". In J. M. Williams (Ed), applied sport psychology (4th ed). 378-400.
- Tekleab, A. G., Karaca, A., Quigley, N. R., & Tsang, E. W. R. (2016). “Re-examining the functional diversity–performance relationship: The roles of behavioral integration, team cohesion, and team learning”. Journal of Business Research. 69 (9), 3500-3507.