- آل ابراهیم، پیمان (1381). تدوین فرآیند گسترش دوچرخهسواری در شهرها با نگاه خاص به برنامهریزی کالبدی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علم وصنعت، دانشکده معماری وشهرسازی.
- سلطانی، علی؛ شریعتی، سمانه (1392). بررسی مشوقها و بازدارندههای استفاده از دوچرخه در حملونقل درون شهری (مطالعه موردی شهر اصفهان)، نشریه علمی- پژوهشی انجمن علمی معماری و شهرسازی ایران، شماره 5، 73-63.
- قریب، فریدون (1383). امکان سنجی ایجاد مسیرهای پیاده و دوچرخه در محدوده تهران قدیم، نشریه هنرهای زیبا، شماره 19.
- قریب، فریدون (1383). شبکه ارتباطی در طراحی شهری، تهران: انتشارات دانشگاه تهران، 19.
- کاشانی جو، خشایار (1385). اهمیت فضاهای پیاده در شهرهای هزاره سوم، در فصلنامه تحلیلی- پژوهشی علوم اجتماعی جستارهای شهرسازی، شماره 18 و 17، سال پنجم.
- مختاری ملک آبادی، رضا (1390). تحلیلی جغرافیایی بر نقش دوچرخه در سیستم حمل و نقل پایدار شهر اصفهان دوره: 3، شماره 9: 101 - 122.
- مدیری، آتوسا و اباذرلو، سجاد (1389). پایداری حمل و نقل: گسترش و بهبود دوچرخه سواری در منطقه آزاد ارس، نخستین همایش توسعه شهری پایدار.
- نصوریان، علی رضا (1381). دوچرخه سواری در شهر با نگاهی به شهر مشهد، مدیریت شهری، دوره: 3، شماره 11 ، 12.
- Benson J., and Scriven A., (2012). Psychological, social and environmental barriers to cycling to school, International Journal of Health Promotion and Education, 50:1, 38-34.
- Berridge G., (2012).The promotion of cycling in London: The impact of the (2007) Tour de France Grand depart on the image and provision of cycling in the capital, Journal of Sport & Tourism, 17:1, 61-43.
- Bonham J., and Wilson A., (2012). Bicycling and the Life Course: Th Start- Stop-Start Experiences of Women Cycling, International Journal of Sustainable Transportation, 6:4, pp. 213-195.
- Boufous S., De Rome L., Senserrick T., and Ivers R., (2011). Cycling Crashes in Children, Adolescents, and Adults—A Comparative Analysis, Traffic Injury Prevention, 250-244, 12:3.
- Hoehner, CM., Brennan, RL., Elliott. MB., Handy SL. and Brownson RC. (2005). Perceived and objective environmental measures and physical activity among urban adults. American Journal of Preventive Medicine, 2: 28, 116-105.
- Jain, H. & Tiwari, G. (2010). “Discrete route choice model for bicyclists in Pune, India”, Urban Transportation journal, Vol. 9. No. 2, pp. 1–12
- Kalasova,A., Krchova, Z. (2011). The Possibility OF Solving Cycling Transport In central urban areas, University of Zilina, Faculty of Operation and Economics of Transport and Communication Department of Road and Urban Transportation, 6(2).
- Moudon, AV., Chanam L., Allen D. Cheadle, CW. Collier, DJ., Thmas LS. and Robert D. (2005). Cycling and the built environment, a US perspective, Transportation Research Part D: Transport and Environment, 3: 10, 261 -257.
- Ortúzar, J. (2000). Estimating demand for a cycle-way network-Transportation Research Part A: Policy and Practice, 5: 34, 373-353.
- Pucher J., and Buehler R. (2006). Why Canadians Cycle More than Americans: A Comparative Analysis of Bicycling Trends and Policies, Transport Policy 13, 279–265.
- Pucher J., Komanoff C. and Schimek P. (1999). Bicycling renaissance in North America? : Recent trends and alternative policies to promote bicycling. Transportation Research Part A: Policy and Practice, Vol. 33, No. 8-7, September-November (1999), 654-625.
- Pucher, J. Buehler, R (2010). Walking and cycling for Healthy Cities. Built Environment, Vol. 36, no, 4, 391-414.
- Rissel, C. (2008). Cycling to work in Sydney: analysis of journey-to-work Census data from 2001 and 2006. Liverpool: Sydney South West Area Health Service, Health Promotion Service.
- Stehlin J., (2013). Regulating Inclusion: Spatial Form, Social Process, and the Normalization of Cycling Practice in the USA, Mobilities, 10, 21-1.
- Wardman, M., Tight, M., Page, M. (2007). Factors influencing the propensity to cycle to work. Trans. Res. 41:339–348.