- اصفهانی، نوشین؛ اسدی، حسن؛ گودرزی، محمود؛ اسمیت، استیفن (1388). «تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه جهانگردی ورزشی داخلی ایران»، مدیریت ورزشی، 1، 175-159.
- دیوید هانگر، جی؛ ویلن، توماس ال (1392). مبانی مدیریت استراتژیک. ترجمه سیدمحمد اعرابی، حمیدرضا رضوانی (1392)، چاپ چهارم، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- حمیدی، مهرزاد؛ رضوی، محمدحسین؛ امیرنژاد، سعید؛ شفیع زاده، شهرام؛ فضلی درزی، اعظم (1389). «تبیین استراتژی گردشگری ورزشی کشور ایران»، پژوهش نامه علوم ورزشی، 12، 68-51.
- شجاعی، وحید؛ تجاری، فرشاد؛ سلیمانی، بهاره؛ دوستی، مرتضی (1391). «تحلیل نقاط قوت وضعف گردشگری ورزشی استان مازندران»، پژوهش نامه مدیریت ورزشی، 15، 36-15.
- کاظمی، مهدی (1385). مدیریت گردشگری. تهران: انتشارات سمت.
- گی، چاک وای (1382). جهانگردی در چشم اندازی جامع. ترجمه علی پارسائیان، سید محمد اعرابی(1381)، چاپ دوم، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- لومسدن، لس (1380). بازاریابی گردشگری. ترجمه محمد ابراهیم گوهریان، (1380)، چاپ اول، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- محرم زاده، مهرداد؛ قیامی، امیر (1387). «بررسی تطبیقی نقش عوامل موثر بر توسعه گردشگری ورزشی ازدیدگاه مدیران ودست اندرکاران ورزش ایران واسترالیا»، حرکت، 35، 115-99.
- مهدی زاده، عباس؛ طالب پور، مهدی؛ فتحی، مهرداد (1392). «بررسی وضعیت گردشگری ورزشی در شهر مشهد براساس تحلیل swot»، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، 4، 36-23.
- موسوی گیلانی، سیدرضا (1390). «بخش بندی بازارگردشگری ورزشی ایران برای گردشگران خارجی و ارائه مدل بازارهای هدف»، رساله دکتری، دانشگاه تهران.
- ناصری، مسعود (1375). «شناسایی موانع موثر توسعه صنعت توریسم ایران و طراحی الگوی تبیینی برای گسترش جذب توریست»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
- نوربخش، مهوش؛ محرم زاده، مهرداد؛ نجف زاده، فرخ لقا (1389). «بررسی عوامل مؤثربرتوسعةگردشگری ورزشی بانوان استان آذربایجان غربی با تأکید بر جاذبه های طبیعی»، حرکت، 7، 81-65.
- هنرور، افشار (1388). «تدوین استراتژی بازاریابی گردشگری ورزشی ایران»، رساله دکتری، دانشگاه تربیت مدرس تهران .
- Crompton, J.L., (1992).ʺMotivation for pleasure vacationʺ, Annals of Tourism Research. 64:408-424.
- Gibson, H.J., (1998). ʺSport Tourismʺ: A critical analysis of research, Sport Management Review. 1:45-76.
- Higam,J., & Hinch,T., (2006). ʺSport and Tourism Researchʺ: A Geographic Approach, Journal of Sport &Tourism. 1:31-49.
- Moutinho,L., (1987). ʺConsumer Behavior in Tourismʺ, European Journal of Marketing.21:5-44.
- Ramallal,G., Eduardo, M., Rodriguez, M., Rosa,J., Turegano, S., & Angel, M., (2010). ʺSport and Tourism: a potentially conflictualrelationshipʺ, The case of Marinas in Tenerife. Pasos, Revista de Turismoy Patrimonio Cultural, 2:265-269.
- Rain,P., (2013). ʺSWOT analysis and strategic study on Gansu sports tourism resourcesʺ, Economics research paper, 137.
- Yuchao,C.,&Wenjun,Q., (2009).ʺA research on sports tourism development in Nanyang based on swot analysis, 5th Euro-Asia conference on environment and corporate social responsibility-management science and engineering, 69-73.
- Weed,M., (1997). ʺInfluences on sport tourism relation in Britain: The effect of government policyʺ, Tourism Recreation Research, 22:5-12.
- Yamaguchi,Y.,) 2002). ʺSport tourism, Sport volunteer and sport for allʺ, Journal of Asian Sport for all, 1:29-36.