- آرمان، بهمن (1385). بررسی موانع تولید با تأکید بر بازار سرمایه، سرمایهگذاری خارجی و سهم سرمایهگذاری در(GDP) ، مجلس و پژوهش، 52: 168- 145.
- امیرحسینی، خسرو (1380). حمایت از تولید داخلی یا ایجاد حیات خلوت برای لوازم خانگی قاچاق، نشریه ابرار اقتصادی، بیست سوم آبان ماه.
- امینی روشن، زهرا (1391). بازاریابی در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه شهید باهنر کرمان.
- بیات کشکولی، علی؛ فائزی پور، مهدی؛ عزیزی، مجید؛ قلیزاده، حیدر (1387). روند آینده شاخص بهای چوب و محصولات چوبی در ایران. پژوهش و سازندگی در منابع طبیعی، 81: 27- 19.
- پیراسته، حسین؛ اسلامی نسب، الهام (1389). ارزیابی مزیت نسبی و رقابتی صنعت پودر شوینده در ایران، پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، 53: 107- 76.
- تاری، فتح اله (1385). استفاده از مقررات زدایی در رفع موانع تولید، پژوهش و مجلس، 52: 30- 10.
- جعفری، پگاه محمود؛ تاجیک، مهدی (1390). رقابت، رقابتپذیری و توسعه، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران مرکز تحقیقات و بررسیهای اقتصادی، 12- 1.
- جنتی فرد؛ محمد؛ نیک رفتار، حامد (1389). شاخص رقابتپذیری و جایگاه ایران، ماهنامه بازار بینالملل، 8: 14-16.
- حق شناس کاشانی، فریده؛ سعیدی، نیما (1390). رتبهبندی عوامل مؤثر بر رقابتپذیری صنعت فرش کشور با روش تاپسیس فازی، تحقیقات بازاریابی نوین، 1: 154- 127.
- خدا مرادی، سعید؛ جمالی، علی؛ ابراهیمی، عباس؛ افخمی، عادل (1389). مدلی برای بررسی رقابتپذیری صنایع با استفاده از مدل پنج نیروی پورتر بر اساس منطق فازی: بهکار گیری شاخص انحصار- سنجی هریشمن- هرفیندال، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، 60 : 134- 101.
- رحمان سرشت، حسین؛ صفاییان، میترا (1390). مدل رقابتپذیری صنایع تولیدی در ایران، مطالعات مدیریت صنعتی، 22: 104-75.
- رضوی، سید محمد حسین؛ نوبختی، سکینه (1391). تجاری سازی ورزش، نشر: شمال پایدار.
- شریفیان، اسماعیل (1387). طراحی الگوی فرایندی انگیزه کارآفرینی دانشجویان تربیت بدنی، رساله دوره دکتری تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس.
- صادقی، رضا؛ کشکر، سارا؛ قاسمی، حمید؛ کارگر، غلامعلی (1392). تعیین و مقایسه علل تمایل مشتریان به خرید کالاهای ورزشی خارجی از دیدگاه تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرفکنندگان، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، 2: 21-32 .
- صفری، سمیه؛ دهقان، محمود (1390). رقابتپذیری صادراتی صنعت مواد غذایی ایران، بررسیهای بازرگانی، 46: 42- 31.
- عباسی، محمدرضا؛ رحیمی کلور، حسین (1390). الزامات رقابتپذیری در بخشهای صنعت و تجارت، ماهنامه بازار بینالملل، 12: 51- 48.
- عباسی، محمد رضا؛ رحیمی کلور، حسین (1388). الزامات رقابتپذیری در بخشهای صنعت و تجارت (با تأکید بر تجربیات داخل کشور)، مجله اطلاعات سیاسی- اقتصادی، 267 و 268، 255- 248.
- عسکریان، فریبا؛ جعفری، افشار (1386). بررسی میزان مبادلات بینالمللی کالاهای ورزشی ایران در سالهای 1377 و 1380، المپیک، 40: 103- 97.
- عسکریان، فریبا؛ فرجی دانا، احمد؛ گودرزی، محمود؛ جعفری، افشار (1384). بررسی میزان مبادلات بینالمللی کالاهای ورزشی ایران در سالهای 1377 و 1380، حرکت، 24: 44 – 25.
- عسکری، منصور (1388). رتبه بندی قدرت رقابتپذیری صنایع کوچک و متوسط در ایران، بررسیهای بازرگانی، 38 : 31-21.
- عسکر زاده، مریم؛ حیدری نژاد، صدیقه (1390). بررسی عوامل مؤثر بر جذب سرمایهگذاری در ورزش استان خوزستان، مطالعات مدیریت ورزشی، 12: 74- 61.
- علمی، محمد (1388). توسعه فضای رقابتی و صادرات، تهران: سازمان توسعه تجارت ایران.
- علیزاده، زینب؛ هنری، حبیب (1389). بررسی عوامل اثرگذار بر کارآفرینی در ورزش، به عنوان حوزهای میان رشتهای، مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، 2: 136- 113.
- کمالی اردکانی، مسعود (1388). رقابتپذیری اقتصاد ملی، الحاق به سازمان جهانی تجارت و سند چشمانداز 1404، بررسیهای بازرگانی، 35: 13- 2.
- مرادی، مرتضی؛ شفایی، رسول (1384). رقابتپذیری از دیدگاه مدل الماس پورتر، تدبیر، 164: 22- 19.
- مند علیزاده، زینب؛ هنری، حبیب (1389). بررسی عوامل اثرگذار بر کارآفرینی در ورزش، بهعنوان حوزهای میان رشتهای، مطالعات میان رشتهای در علوم انسانی، 2: 136- 113.
- نادریان جهرم، مسعود (1384). مبانی جامعه شناسی در ورزش، اصفهان: انتشارات هنرهای زیبا.
- ناصح ، مهتاب؛ قهرمان تبریزی، کوروش؛ شریفیان، اسماعیل (1393). مقایسه دیدگاه کارشناسان تعاون و صاحب نظران مدیریت ورزشی در خصوص توسعه بنگاههای کوچک و متوسط ورزشی در قالب تعاونی، مدیریت ورزشی، 3 ، 473- 459.
- Chernushenko, D., (1384). Sustainable Sport Management, Tehran: N.O.C.I.R. Iran, Mehri Azadi, Issue 1.
- Karlis, G., (2006). The Future of Leisure, Recreation, and Sport in Canada: A SWOT for Small Sized Enterprises, The Sport Journal, 9, 2.
- Laszlo, S., Ulbert, J., (2009). The examination of the competitiveness in the hungarian sme sector: a firm level analysis, Faculty of Business and Economics, University of Pecs, 3, 105-123.
- Obura. C.O., Minishi-Majanja. M.K., Ikoja-Odongo. J.R., (2008). Business activities and information needs of SMEs in northern Uganda: Prerequisites for an information system, Library Management, 29.
- Sharma, B., Fisher, T., (2000). Functional strategies and competitiveness: an empirical analysis using data from Australian manufacturing, Benchmarking for Quality Management & Technology, 4.
- Tesone D. V., Platt A., Alexalkis G., (2004). The Human Capital Factor: Strategies for Dealing with Performance Challenges in Business and Sport Management, The Journal of Applied Management and Entrepreneurship, 3, 22-33.