طراحی الگوی بازاریابی ورزشی در کمیته ملی المپیک

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری تربیت بدنی گرایش مدیریت ورزشی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، قزوین، ایران.

2 استادیار مدیریت ورزشی، گروه تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، واحد قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی

3 عضو هات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

10.22084/smms.2024.27999.3234

چکیده

هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی بازاریابی ورزشی در کمیته ملی المپیک بود. این پژوهش، کاربردی و با رویکردی آمیخته (کیفی و کمی) است.در بخش کیفی نمونه شامل صاحب‌نظران و نخبگان صنعت ورزش کشور بود که تعداد 15 نفر به صورت نمونه‌گیری هدفمند جهت مصاحبه عمیق انتخاب شدند.دربخش کمی جامعه آماری شامل مدیران و کارشناسان کمیته ملی المپیک، ذینفعان ورزش کشور و روسای ادارات و فدراسیون های ورزشی بودند که به صورت هدفمند 384 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات در بخش کیفی از کدگذاری و در بخش کمی از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید.بر اساس نتایج تحلیل داده‌های کیفی حاصل از مصاحبه، ارائۀ الگوی پارادایمی در قالب ابعاد 6 گانه، شامل شرایط علی (6مقوله)، شرایط زمینه‌ای (5 مقوله)، شرایط مداخله گر(5 مقوله) پدیدۀ محوری (1مقوله)، راهبرد (7 مقوله) و پیامد (6 مقوله) بوده است. مقدار شاخص های مدل نشان‌ داد که الگوی تدوین شده از برازش مطلوبی برخوردار است.

کلیدواژه‌ها

موضوعات