1
استایار مدیریت ورزشی دانشگاه ارومیه، دانشگاه ارومیه، ایران
2
2. دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
10.22084/smms.2022.26128.3053
چکیده
ورزشهای الکترونیک در ایران به عنوان یک کسب و کار پتانسیل لازم برای توسعه و درآمدزایی را دارا میباشد. لذا، برای مدیریت و برنامه-ریزی در این حیطه، استفاده از روشهای نوین آینده پژوهی به خصوص سنارنویسی راه گشا میباشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش، ترکیبی از روشهای اسنادی-پیمایشی است. جامعه آماری شامل 13 نفر از متخصصان و فعالان بازیهای رایانهای ، کسب و کار و اساتید مدیریت ورزشی میباشند. روش نمونهگیری بصورت هدفمند و ابزار پژوهش مصاحبه با خبرگان و پرسشنامه بود. نتایج تجزیه و تحلیل نرم افزار میکمک نشان داد که متغییرهای ارتباط با مشتری، ساختار هزینه، کانالهای توزیع دارای تأثیرگذاری و تأثیرپذیری بالا هستند. متغییرهای شرکای کلیدی و ارزشهای پیشنهادی تأثیرگذاری بالا و تأثیرپذیری پایینی در روابط بین پیشرانها و دیگر شاخصها ایجاد میکنند. متغییر فعالیتهای کلیدی به طور میانگین اثرگذاری و اثرپذیری کمتری داشته و متغییرهای بخشهای مشتریان، جریان درآمدی، منابع کلیدی تأثیرگذاری کمتری بر سیستم داشتند.. وضعیت بوم کسب و کار ورزشهای الکترونیک در ایران تا حدودی ناپایدار است و شرایط کنونی حاکم بر بوم کسب و کار در آینده نزدیک به شدت تغییر خواهد کرد.
سرلاب, رقیه, & اکبری اصل هاسونی, خیام. (1401). سناریونویسی کسب و کار ورزشهای الکترونیک در ایران. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی, (), -. doi: 10.22084/smms.2022.26128.3053
MLA
رقیه سرلاب; خیام اکبری اصل هاسونی. "سناریونویسی کسب و کار ورزشهای الکترونیک در ایران". پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی, , , 1401, -. doi: 10.22084/smms.2022.26128.3053
HARVARD
سرلاب, رقیه, اکبری اصل هاسونی, خیام. (1401). 'سناریونویسی کسب و کار ورزشهای الکترونیک در ایران', پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی, (), pp. -. doi: 10.22084/smms.2022.26128.3053
VANCOUVER
سرلاب, رقیه, اکبری اصل هاسونی, خیام. سناریونویسی کسب و کار ورزشهای الکترونیک در ایران. پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی, 1401; (): -. doi: 10.22084/smms.2022.26128.3053