- احمدی، حمیدرضا؛ حمیدی، مهرزاد و سجادی، سیدنصرالله (1391). «بررسی نقش کیفیت رویداد، درک کیفیت خدمات و هویت تیمی بر رضایتمندی تماشاگران شهر آورد فوتبال تهران»، نشریهی پژوهشهای فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، شمارهی 10، 9-23.
- اسدزاده، عاطفه؛ طاهریکیا، مریم و الهی، علیرضا (1392). پیشبینی وفاداری نگرشی و وفاداری رفتاری هواداران پرسپولیس و استقلال توسط کیفیت تیمی (مطالعه موردی: دختران دانشجوی دانشگاههای تهران). دومین کنگره بینالمللی علم و فوتبال.
- امیرخانی، امیرحسین؛ امانی، مهدیه؛ تاب، محمد؛ ارجمندی، عطاا... (1390). «بررسی وضعیت سیستمهای اطلاعات بازاریابی شرکتهای متوسط و بزرگ صنایع غذایی»، نشریهی علمی– پژوهشی مدیریت بازرگانی، شمارهی 3 (9)، 35-56.
- اندام، رضا؛ آقایی، علیاکبر؛ عنبریان، مهرداد و پاراجو، علی (1395). «تحلیل راهبردی ورزش قهرمانی بانوان استان همدان با استفاده از تکنیک SWOT»، نشریهی پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، سال ششم، شمارهی 12، 1-16.
- ایزدی، بهزاد و دیلمی، حسین (1392). «بررسی عوامل تأثیرگذار بر جهتگیری مشتریان نسبت به حضور در رویدادهای ورزشی (مطالعه موردی: دانشجویان دانشگاههای شوشتر)»، نشریهی مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، سال یازدهم، شماره 21، 37-47.
- بخشیزاده، الهام؛ قلیپور، رحمتالله؛ آقازاده، هاشم (1394). «ابعاد کیفیت، وفاداری نگرشی و رفتاری بیمه گزاران بیمههای عمر»، نشریهی علمی- پژوهشی کاوشهای مدیریت بازرگانی، شماره 14، 57-23.
- بشارت، محمدعلی. گرانمایه پور، شیوا. پورنقد، علی (1394). رابطه ناگویی هیجانی و مشکلات بین شخصی: نقش تعدیل کننده سبکهای دلبستگی. نشریهی روانشناسی معاصر. دورهی نهم. شماره 1، صص41-32.
- بنار، نوشین و امامی، مینا (1395). «مطالعهی کیفی توسعهی ابعاد جذب و حفظ حضور تماشاگران در والیبال انوان ایران به روش NVivo»، نشریهی پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، سال چهارم، شمارهی 4 (16 پیاپی)، 97-111.
- بنار، نوشین؛ احمدی، نسرین و کریمی، فریبا (1392). «بررسی مشکلات ورزش قهرمانی زنان استان گیلان»، نشریهی مدیریت منابع انسانی در ورزش، سال اول، شمارهی 1، 11-25.
- تجاری، فرشاد و ترکفر، احمد (1390). «تأثیر دوستان، موقعیت اجتماعی و خانواده بر انگیزش جذب تماشاگران به مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران»، نشریهی پژوهشهای مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، سال اول، شمارهی 2، 79-87.
- تجاری، فرشاد؛ فراهانی، ابوالفضل و زارع، سعید (1391). «آزمون مدل مفهومی وفاداری گردشگران در رویدادهای ورزشی استان آذربایجان شرقی: مورد کاربردی برای تدوین استراتژیهای بازاریابی ورزشی»، نشریهی علمی- پژوهشی مطالعات ورزشی، شماره 13، 156-137.
- جابری، اکبر (1391). عوامل مرتبط با توسعه وفاداری هواداران به برند تیمهای برتر لیگ فوتبال، پایاننامهی کارشناسی ارشد رشتهی تربیتبدنی گرایش مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه اصفهان.
- جابری، اکبر؛ اسدی دستجردی، حسن؛ مظلومی سوینی، فرزانه و خزایی پول، جواد (1394). «تأثیر ابعاد هویت برند تیمی بر وفاداری رفتاری هواداران فوتبال در لیگ برتر ایران»، نشریهی مدیریت و توسعهی ورزش، سال پنجم، شماره 1(پیاپی8)، 1-18.
- جابری، اکبر؛ حسینی، محمدسلطان؛ نادریان جهرمی، مسعود و خزایی پول، جواد (1393). «ارائه مدلی برای توسعه وفاداری به برند تیمهای لیگ برتر فوتبال ایران با روش مدلسازی معادلات ساختاری»، نشریهی علمی-پژوهشی مدیریت ورزشی، شماره 3، 492-503.
- جابری، اکبر؛ حسینی، محمدسلطان؛ نادریان جهرمی، مسعود؛ خزایی پول، جواد و سلیمی، مهدی (1393). «مقایسهی عوامل مؤثر بر همذاتپنداری هواداران با تیمهای ورزشی با سابقه و تیمهای تازه تأسیس (مطالعهی موردی: هواداران تیم فوتبال سپاهان اصفهان و تیم فوتسال گیتیپسند اصفهان)، نشریهی مدیریت ورزشی، دورهی ششم، شمارهی 2، 191-213.
- حاتمی، محمدرضا؛ مذهبی، ساروبه (1390). رسانه و نگرش زنان به هویت جنسیتی خود. نشریهی تحقیقات فرهنگی، دوره چهارم، شماره 2، 185-209.
- داوری، علی و رضازاده، آرش (۱۳۹۲). مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزا PLS، چاپ اول، انتشارات جهاد دانشگاهی.
- دهقان قهفرخی، امین؛ خضری، عبدالرحمن؛ دوست قهفرخی، ابراهیم علی و حمایتطلب، رسول (1389). «بررسی انگیزههای حضور هواداران بازهای تیم ملی فوتبال ایران»، نشریهی مدیریت ورزشی، شمارهی 6، 153-168.
- دوستی، مرتضی؛ درویشی، ابوالفضل و خلیلی، علیاصغر (1393). «بررسی ملی گرایی هواداران تیم ملی فوتبال ایران»، دو فصلنامهی مدیریت و توسعه ورزش، سال پنجم، شمارهی 2 (پیاپی)9، 177-185.
- راسخ، نازنین؛ سجادی، سیدنصرالله؛ حمیدی، مهرزاد؛ خیبری، محمد (1391). «طراحی و تدویت برنامهی راهبردی ورزش قهرمانی بانوان کشور ایران»، نشریهی مدیریت ورزشی، دورهی 7، شمارهی 3، 309-334.
- رفعت خواه، مریم (1384). هویت و امر زنانه، چاپ دوم، نشر جهاد دانشگاهی، محل انتشار تهران، 49-46.
- ریحانی، محمد؛ عیدی، حسین؛ رمضانینژاد، رحیم (1392). انگیزههای حمایت هواداران باشگاههای فوتبال لیگ برتر ایران، نشریهی مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 20، 63-78.
- زیبایینژاد، محمدرضا (1390). تفاوتها، هویت و نقشهای جنسیتی؛ مجموعه مقالات هویت و نقشهای جنسیتی، 112-95.
- ساعتچیان، وحید؛ علیزاده گلریزی، ابوالفضل و الهی، علیرضا (1393). «مقایسه انگیزههای وفاداری، سابقه حمایت و میزان حضور هواداران پرطرفدار لیگ حرفهای فوتبال ایران»، دوفصلنامهی پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، سال سوم، شمارهی 6، 124-136.
- سیف الدین، سالار (1394). نگاهی به مفاهیم بنیادین ملت، ملیت، ناسیونالیسم. کانون پژوهشهای دریا پارس.
- شیانی، ملیحه؛ هشمی، سمیه (1392). «تجربه گردشگری و هویت ملی- مطالعه موردی: شهروندان شهرشیراز»، نشریهی جامعه شناسی ایران، دوره چهاردهم، شماره 2، 78-57.
- عضدانلو، حمید (1388). آشنایی با مفاهیم اساسی جامعه شناسی، نشر پی، محل انتشار تهران، 682-681.
- غفرانی، محسن (1394). «بررسی نقش انگیزه بر هویت تیمی هواداران فوتبال در دانشگاه سیستان و بلوچستان»، دوفصلنامهی پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، سال پنجم (پیاپی13)، 111-118.
- غفوری، فرزاد؛ زارعی، علی؛ خیراندیش بروجنی، بهناز و یابندخ، معصومه (1394). «تعیین رابطهی ماهیت ورزش (انفرادی، اجتماعی، برخوردی و غیربرخوردی) و فعالیتهای فراغتی بانوان ورزشکار و مقابسهی آن با غیرورزشکاران»، نشریهی پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، سال پنچم، شمارهی 10، 1-11.
- غلامی ترکسلویه، سجاد؛ نجفی تیره شبانکاره، اصغر؛ دهقانی، شهریار و قاسمی رشک سفلی، محسن (1392). شناسایی عوامل مؤثر بر حضور تماشاچیان فوتبال در استادیومها، دومین کنگرهی بینالمللی علم و فوتبال.
- گنجی، رضا؛ لاجوردی، رضا؛ ریاضی، محسن (1390). «تأثیر هویت در انجام رفتارهای پیشبینی نشده». نشریهی مدیریت بازاریابی، شماره 9، 32-19.
- لاجوردی، حمیدرضا (1390). «انتخاب خودآگاهانه در زندگی روزمره»، نشریهی علمی- تخصصی تدبیر، شماره 7، 29-21.
- مرتضوی، سعید؛ رجبزاده، محسن؛ عباسی، شهرام و گلمحمدی، محمد (1393). «نقش رسانه در جذب تماشاگران تیمهای فوتبال استان خراسان رضوی حاضر در لیگ آزادگان»، نشریهی پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، سال چهارم، شمارهی 7، 55-65.
- معصومی، سیاوش (1387). بررسی انگیزهها و عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران در بازی فوتبال، پایاننامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
- منظمی، مریم؛ علم، شهرام و شتاب بوشهری، ناهید (1390). تعیین عوامل مؤثر بر توسعهی تربیت بدنی و ورزش بانوان جمهوری اسلامی ایران، نشریهی مدیریت ورزشی، شمارهی 10، 151-168.
- نجفزاده، محمد رحیم؛ نجفزاده، فرخ لقا؛ رستمی، مهدی؛ مرسلی، ژیلا (1393). «بررسی و شناسایی برخی عوامل مؤثر بر توسعهی بازاریابی ورزش بانوان استان آذربایجان غربی»، فصلنامه مدیریت بهرهوری (فراسوی مدیریت)، دورهی پنجم، شماره 20، 22-11.
- نعمتی، نعمت الله؛ تجاری، فرشاد؛ زارعی، علی؛ اشرف گنجوی، فریده (1390). «آزمون مدل نظری عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران فوتبال در ایران»، نشریهی مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 13، 107-122.
- همتینژاد، مهرعلی؛ رحمتی، محمدمهدی و صفرزاده، محمد (1393). «شناسایی و الویتبندی عوامل موثر بر حضور تماشاگران در مسابقات لیک برتر بسکتبال ایران»، دوفصلنامه مدیریت و توسعه ورزش، سال پنجم، شمارهی 1(8)، 37-49.
- ونوس، داور و ظهوری، بهاره (1390). «بررسی تأثیر ابعاد ارزشی بازاریابی رابطهمند بر وفاداری مشتریان به برند گوشه همراه»، نشریهی علمی پژوهشی مدیریت بازرگانی، دوره 3، شماره 8، 172-149.
- یوسفی، سعید؛ زرکی، پرستو؛ شریفیان، اسماعیل و قهرمانتبریزی، کوروش (1393). «تحلیل محتوای بخش ورزشی مطبوعات سراسری پرشمارگان و پر مخاطب آنلاین کشور با تأکید بر پوشش مؤلفهها و رشتههای ورزشی بانوان»، پژوهشهای معاصر در مدیریت ورزشی، سال چهارم، شمارهی 7، 45-52.
- Beccarini, C., & Ferrand, A. (2006). Factors affecting soccer club season ticket holders’ satisfaction: The influence of club image and fans’ motives. European Sport Management Quarterly, 6(1), 1-22.
- Belli, E., Gürbüz, A., & Biricik, Y. S. (2016). An Analysis of Motivation of Students at Sports Science Faculty as Football Sports Fans. Universal Journal of Management, 4(7): 397-404.
- Chen, J. L. (2007). "Managerial factors affecting team identification". PHD Dissertation of Florida State University.
- Chin, W. W. (1998). The partial least squares approach to structural equation modeling. Modern Methods for Business Research, 295(2), 295-336.
- Correia, A. and Esteves, S. (2007). “An exploratory study of spectors’ motivation in football. Journal of Sport Management and Marketing, 2(4), 5-16.
- Crawford, G. (2009). Consuming sport, consuming beer: Sport fans, scene and everyday life. Sport, Beer and Gender: Promotional culture and contemporary social life. New York: Peter Lang Pub, 279, 298.
- Da Silva, E. C., and Las Casas, A. L. (2017). Sport fans as customers: An approach to sport marketing. British Journal of Marketing Studies, 5(4), 36-48.
- Deaner, R. O., Balish, S. M., & Lombardo, M. P. (2016). Sex differences in sports interest and motivation: An evolutionary perspective. Evolutionary Behavioral Sciences, 10(2), 73.
- Dick, M., & Kernick, P. (2016). The Motivational Factors Affecting Football Fan Attendance in Finland: A Study and Segmentation.
- Do Valle, P. O., and Assaker, G. (2016). Using partial least squares structural equation modeling in tourism research: a review of past research and recommendations for future applications. Journal of Travel Research, 55(6), 695-708.
- Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobserved variables and measurement. Journal of Marketing Research,18, 39–50.
- Funk, D. C., & James, J. (2001). The psychological continuum model: A conceptual framework for understanding an individual's psychological connection to sport. Sport management review, 4(2), 119-150.
- Funk, D. C., & James, J. D. (2016). The Fan Attitude Network (FAN) Model: Exploring Attitude Formation and Change among Sport Consumers. Journal of Sport Management Review, 7(1), 1–26.
- Funk, D. C., & Pastore, D. (2001). Equating attitudes to allegiance: The Usefulness of selected attitudinal information in segmenting loyalty to professional sports teams. Jouranal of Sport Marketing Quarterly, 4(9), 175-193.
- Gencer, R. T. (2011). The relationship between team identification and service quality perceptions in professional football. African Journal of Business Management, 5(6), 2140-2150.
- Glieco, M (2017). The motivational factors that influence rugby fandom in The united States. Sport Management Undergraduate. 139-149.
- Goulimaris, D. (2016). Examination of the relation between the planned behavior theory and the attitudinal loyalty to recreational dance activities. Journal of Physical Education and Sport, 16, 656.
- Hansen, H and Gautheir, R. (1992). Factors Affecting Attendance at Professional Sporting Events. Journal of Sport Managemwnt, 3(1). 15-32.
- Heere, B. (2016). Team identity theory. Routledge handbook of theory in sport management, Frist published by Routledge, Park Squqre, Milton Park, Abingdon, Oxon OX14 4RN, 213-222.
- Hewitt, A., Greenham, G., and Norton, K. (2016). Game style in soccer: what is it and can we quantify it? International Journal of Performance Analysis in Sport, 16(1), 355-372.
- Hill, G. M. (1993). Youth sport participation of professional baseball players. Sociology of Sport Journal, 10(1), 107-114.
- Hogg, M. A. (2016). Social identity theory. In Understanding Peace and Conflict Through Social Identity Theory (3-17). Springer International Publishing.
- Homburg, C., & Giering, A. (2001). Personal characteristics as moderators of the relationship between customer satisfaction and loyalty—an empirical analysis. Psychology & Marketing, 18(1), 43-66.
- Jaberi.A, Soltanhoseini.M, Naderian Jahromi. M; Khazaei Pool, J. (2012). Comparing the motivations of fan-team identification among the fans of established sport teams and new sport teams (Case study of Sepahan and Gitipasanad fans). 12th International Sport Sciences Congress, Denizli / Turkey, P:1317.
- James, J. D. (1997). Becoming a sports fan: Understanding cognitive development and socialization in the development of fan loyalty. Doctoral dissertation, The Ohio State University.
- James, J. D., & Ross, S. D. (2004). Comparing sport consumer motivations across multiple sports. Sport Marketing Quarterly, 13(1), 17-25.
- Jeffry, D. James, Stephan, D. Ross, (2004). “Comparing sport consumer motivations Across multiple sports”. Sport marketing Quarterly, 13, 17-25.
- Khodadadi, M., Pourranjbar, M., Bejani, A., & Sarlab, R. (2015). The structural equation model of brand identity and attitudinal and behavioral loyalty of Iranian Football League's fans. Palestrica of the Third Millennium Civilization & Sport, 16(2).
- Kolbe, R., & James, J. D. (2000). An identification and examination of influences that shape the creation of a professional team fan. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, 2(1), 14-28.
- Koo, J.J. (2002). Brand Management Strategy for Korean Professional Football Teams, A thesis submitted for the degree of Doctor of Philosophy, School of Engineering and Design, Brunel University. Life’, in Lawrence A. Wenner and Steven J. Jackson (eds), Sport, Beer, and Gender: Promotional Culture & Contemporary Social Life, Peter Lang Publishing, NewYork, 279-298, ISBN: 9778-1-4331-0076-5.
- Kwon, H.H., Armstrong, K.L., (2002). Factors influencing impulse buying of sport team licensed merchandise. Sport Marketing Quarterly, v.11, n.3, 151-64. 32.
- Laverie, D.A., Arnett, D., (2000). Factors affecting fan attendance: the influence of identity salience and satisfaction. Journal of Leisure Research, v.32, n.2, 18-27.
- Lock, D., Darcy, S & Taylor, T. (2009). starting with a clean slate: An analysis
- McDonald, H., & Sherry, E. (2010). Evaluating sport club board performance: A customer perspective. Journal of Sport Management, 24(5), 524-543.
- Monfarde, F. T., Tojari, F., & Nikbakhsh, R. (2014). Constraints and motivators of sport consumption behavior. Bullefin of Environment, Pharmacology and Life Sciences, 3(3), 308-312.
- Mumcu, C., Lough, N. L., Barnes, J. C. (2016). Examination of Women’s Sports Fans’ Attitudes and Consumption Intentions. Journal of Applied Sport Management, 8(4), 25-47.
- Murrell, A., Dietz, B., (1992). “Fans support of sport teams: The effect of common group identity”. Journal of Sport and Exercise Psychology, v.14, 28-39.
- Neale, L., & Funk, D. (2006). Investigating motivation, attitudinal loyalty and attendance behaviour with fans of Australian football. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, 7(4), 12-22.
- Neale, L., and Funk, D. (2006). Investigating motivation, attitudinal loyalty and attendance behaviour with fans of Australian football. International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, 7(4), 12-22.
- Park, M., and Yoh, T. (2011). Consumer attitudes toward the Paralympic Games and purchase intentions toward corporate sponsors of the Paralympic Games: market segmentation. Journal Venue and Entertainment Management, 3(2), 2-16.
- Rhee, Y. C., Wong, J., and Kim, Y. (2016). Becoming Sport Fans: Relative Deprivation and Social Identity. International Journal of Business Administration, 8(1), 118.
- shiue G, (2009). Effects of Team Identification on Motives, Behavior Outcomes, and Perceived Service Quality .Asian Journal of Management and Humanity Sciences, Vol. 4, No. 2-3, 76-90.
- Sutton, W., McDonald, M., Milne, G., Cimperman, J., (1997). “Creating and fostering for identification in professional sports”. Sport Marketing Quarterly, v.6, n.1, 15-22.
- Tsiotsou, R. H. (2017). Predicting Sport Team Loyalty: High and Low Scenarios. In The Customer is NOT Always Right? Marketing Orientationsin a Dynamic Business World, 4, 200-204.
- Underwood, R., Bond, E. and Baer, R. (2001). "Building Service Brands Via Social Identity: lessons from the Sports Marketplaces". Journal of Marketing Theory and Practice, 9(1), 1-13.
- Wann, D. L., and Zaichkowsky, L. (2009). Sport team identification and belief in team Curses: the case of the Boston Red Sox and the Curse of the Bambino. Journal of Sport Behavior, 32(4), 489–502.
- Wann, D. L., Waddill, P. J., Polk, J., Weaver, S. (2011). The team identification–social psychological health model: Sport fans gaining connections to others via sport team identification. Group Dynamics: Theory, Research, and Practice, 15(1), 75-89.
- Won, J. U. and Kitamura, K. (2006). Motivational factors affecting sports consumption behavior of K-league and J-league spectators. International. Journal of sport and health Science, 4, 233-251.
- Yoshida, M., & James, J. D. (2010). Customer satisfaction with game and service experiences: Antecedents and consequences. Journal of sport management, 24(3), 338-361.
- Yoshida, M., Heere, B., & Gordon, B. (2015). Predicting behavioral loyalty through community: Why other fans are more important than our own intentions, our satisfaction, and the team itself. Journal of Sport Management, 29(3), 318-333.