Investigating the Strengths and Weaknesses of the RadioSport Programs From the Viewpoint of Specialists in the Field of Sport Management and Radio Programmers

Document Type : Research Paper

Authors

1 Ph. D. Student in Sport Management, Allame Tabatabi University

2 Associate Professor/ Allameh tabatabai university

3 Associate Professor, Payame Noor University

4 Associate Professor, Allame Tabatabi University

Abstract

This study aims at investigating the strengths and weaknesses of radio sport programs from the viewpoint of sport management specialists and radio programmers. The research method is descriptive-survey conducted by a questionnaire. The statistical population consisted of all experts in the field of sport management and radio programmers. 90 individuals were selected as the sample of the study using convenient (available) method. The research questionnaire consisted of three parts: demographic characteristics (7 items), strengths (15 items) and weaknesses (22 items) that were employed after determining the validity and reliability. Descriptive and inferential statistics were employed to analyze the data via SPSS 16 software. The results of the research showed that the most important strengths were the speed of information transmission of radio networks, the number of proper sport experts on the networks, the proper interaction with academic experts and university professors, the quality level of reports and sport analyses. The results also highlighted the weaknesses in the existence of financial constraints for radio networks, the lack of the ability to broadcast some sports, the lack of independent revenues for the development of the sport groups of radio networks, and the lack of strategic marketing programs in sport fields. Radio directors and managers must identify the strengths and weaknesses and take advantage of opportunities and environmental threats to achieve high efficiency and effectiveness.

Keywords

Main Subjects


- جلالی، محمدعلی (1373). نحوه گذران اوقات فراغت دانش‌آموزان دختر دوره متوسطه شمال تهران، پایان‌نامه کارشناسی ارشد تربیت‌بدنی، دانشگاه تربیت معلم.
- حلاجی، محسن و هاشمی، کیومرث (1394). «برنامه راهبردی ورزش در انگلستان چشم­اندازی برای 2020»، آشنایی معلمان تربیت‌بدنی با برنامه­های راهبردی کشورهای پیشرفته در تربیت‌بدنی و ورزش، رشد آموزش تربیت­بدنی، دوره‌ پانزدهم، ش 3.
- خسروی­زاده، اسفندیار؛ حقدادی، عابد و کمانکش، اکرم (1394). «موانع و راهکارهای ارتباط صنعت ورزش و مؤسسات آموزش عالی در استان مرکزی»، پژوهش در ورزش دانشگاهی، ش 8 (36-15).
- رجبی، رضا و احمدی، عبدالحمید (1384). «ورزش زنان در آیینه رسانه­ها، بررسی جایگاه ورزش زنان در رسانه­های گروهی ایران و جهان و راهکارهای توسعه»، خلاصه مقالات پنجمین همایش بین­المللی علمی- ورزشی به سوی آینده.
- زین‌العابدینی، شهرام (1392). تعیین استراتژی (راهبردی) شبکه رادیویی ورزش به روش تحلیل (SWOT)، پایان‌نامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج.
- سیف‌پناهی، جبار (1388). طراحی و تدوین استراتژی توسعه ورزش قهرمانی استان کردستان، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران.
- غفرانی، محسن (1378). طراحی و تدوین استراتژی توسعه­ی ورزش قهرمانی و همگانی استان سیستان و بلوچستان، رساله دکتری دانشکده تربیت‌بدنی دانشگاه تهران.
- قاسمی، حمید (1386). نقش رسانه­های گروهی در توسعه ورزش کشور و ارائه الگو، رساله دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات.
- گودرزی، محمود (1386). طراحی و تدوین نظام جامع ورزش کشتی ایران، فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران.
- میرفخرائی، تژا (1381). «ذهنیت اجتماعی و گفتمان ورزشی»، فصلنامه شماره سی، بهار، 62-70.
-  Floorball New Zealand Strategic Plan (2013 – 2016). 1Earn Place Island Bay Wellington, New Zealand contact@floorball.org.nz www.floorball.org.nz.
-  Hamidi, K and Delbahari, v  (2011). Formulating a Strategy for a University Using SWOT Technique: A Case Study Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 5(12): 264-276, 2011 ISSN 1991-8178
-  Home, John (2005). Sport and the Mass Media in Japan. Sociology of Sport Journal, Volume 22 .Number 4. December, 415-432.Pub: HUMAN KINETICS.
-  L.F. Lee, Francis (2005). Spectacle and Fandom: Media Discourse in Two Soccer Events in Hong Kong. Sociology of Sport Journal, Volume 22 .Number 2. 194-213.Pub: HUMAN KINETICS.
-  Llines, Montserrat (1995). The Contribution to and Effect of the Media on the Olympic Games. Thirty-eight years of lectures 1961-1998.International Olympic Academy (IOA).321-322
-  Schmieder, Jon and Alexander, Gary. (2017). Columbia County Sports Tourism Strategic Planning Project Final Presentations.
-  Table tennis England; (2015). facilities strategy 2015-2025; www.tabletennisengland.co.uk
-  The University Of The West Indies (2012). Strategic Plan 2012-2017, University Council, The University Office of Planning and Development.
-  Yang, Y. & Wu, W. W. & Liang, D.P. and Yu, B. (2010). “Strategic planning for management of technology of China’s high technology enterprises”, Journal of Technology Management in China, Vol. 5, 6-25.
-  Zhang, D, Zhang, L, Lou, X. (2012). Analysis of China’s sport industry investment funds by using the strengths, weaknesses, opportunities and threats (SWOT) method. African Journal of Business Management, 6(17), 5720-5724.