- احمدی، سید عبدالحمید؛ سلیمی، مهدی. (1391). «بررسی تطبیقی روزنامههای ورزشی ایران با 21 کشور منتخب». سومین همایش بینالمللی علمی– ورزشی دانشگاههای آسیا. صص: 1-6.
- امانیان، ابوالفضل؛ اسدی، پریسا. (1390). «نقش سرمایه اجتماعی در انتشار دانش و تولید سرمایه فکری». راهبرد یاس. شماره 28، صص 58- 69.
- بیان معمار، سید احمد. (1389). «تلویزیون و آثار تربیتی آن». فصلنامه پژوهشهای علوم اسلامی. ش 4، صص 101-114.
- جعفری نیا، غلامرضا. (1389). «رابطه استفاده از رسانههای جمعی با سرمایه اجتماعی سرپرستان خانوار در شهر خورموج». فصلنامه علمیـ پژوهشی رفاه اجتماعی. سال دهم. شماره 38. صص 33- 57.
- جواهری، فاطمه ؛ باقری، لیلا. (1386). «تأثیر استفاده از اینترنت بر سرمایه اجتماعی و انسانی (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه تهران):. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد. شماره15 ،صص 59-58.
- حسین پور، جعفر؛ معتمد نژاد، کاظم. (1390). «بررسی رابطه میزان مصرف رسانهها و میزان سرمایه اجتماعی شهروندان تهرانی». فصلنامه برنامهریزی رفاه و توسعه اجتماعی شماره 6، صص 56- 67.
- رسولی، محمدرضا ؛ پاک طینت، داود. (1390). «بررسی نقش رسانههای جمعی در شکلگیری سرمایه اجتماعی در بین شهروندان شهر یزد». فصلنامه فرهنگ ارتباطات. شماره اول(پیاپی1)، صص 96- 111.
- عبدالملکی، حسین؛ نوری زاده، علی و شاه محمدی، سمیه. (1392). «بررسی رابطه میزان مصرف رسانههای ورزشی و میزان سرمایه اجتماعی ورزشکاران شرکتکننده در اولین المپیاد ورزش محلات تهران». دومین همایش دانشجویی علوم ورزشی. دانشگاه شهید بهشتی.صص: 1-4.
- Beck, Daniel and Bosshart, Louis (2003). Centre for the Study of Communication and Culture. University of Fribourg—Freiburg (Switzerland). 22(4): 31-40.
- Boehnke, Klaus. Munch, Thomas. & Hoffmann, Dagmar) 2002). “Social capital and the equalizing potential of the internet”. International Journal of Behavioral Development. 26: 193-213.
- Mitchel J.C. (1999). Social Networks in Urban Situations: Analyses of Personal Relationships in central African Towns. Manchester: Manchester University Press.PP: 17-23.
- Maria Elles, Scott (2009). “An analysis of sports media usage by adults”. United States sports academy in partial fulfillment of the requirements for the degree of Doctor of education in sports management. PP: 12-23.
- Norris, p. (2003). “A transatlantic divide? Social capital in the United State and Europe, With James Davis”. Keynote at European Social Survey Lunch Conference. Brussels. 25-26 November. PP: 1- 3.
- Penrad, Thierry. Poussing, Nicolas (2010). “Internet use and social capital: the strength of virtual ties”. JEL, 8(6): 13-31.
- Putnam, Robert .D (2000). Bowling alone: The collapse and revival of American community. New York: simong Schuster. PP: 45-61.
- Theodore Charles Greener, B.A. (2010). “Fandom, media consumption, and college sports knowledge”. A Thesis Submitted to the Graduate Faculty of the Louisiana State University and Agricultural and Mechanical College In partial fulfillment of the Requirements for the degree of Master of Mass Communication in the Man ship School of Mass Communication. West Virginia University. PP: 32-39.
- Victoria, R. Donald F. Robert, G. (2005). “Media in the Lives of 8–18 Year-olds”. A Kaiser Family Foundation Study,3: 115-123.
- Woolcock, M. (2000). “The Place of Social Capital in Understanding Social and Economic Outcomes”. Paper for the International Symposium on the Contribution of Human and Social Capital to Sustained Economic Growth and Well-being, Quebec City, Canada. PP: 12-33.