دانشگاه بوعلی سیناپژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی2345-462881520180522The role of fans attachment and loyalty to team in purchase intention of sponsor productsنقش وابستگی و وفاداری هواداران به تیم در قصد خرید محصولات حامیمالی114244010.22084/smms.2018.13633.2041FAسردارمحمدیدانشیار مدیریت بازاریابی ورزشی دانشگاه کردستانمجتبیقاسمی سیانیدانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی و رسانه در ورزش دانشگاه کردستانJournal Article20170508The aim of present study was the investigation of relationship between attachment and attitudinal loyalty to team in the purchase intention of sponsor products. Also, the impact of purchase intention in the word of mouth had examined. The statistical population of study were all fans of Perspolis team that at least one time watched the team plays in stadium in the 2016-2017 season, and sample size was determined 420. The research data were collected by use of questionnaire that was taken of previous research. To analyze the data, descriptive and inferential statistics (CFA, SEM) was used. The findings showed that all paths were significant, except path of attitudinal loyalty to behavior loyalty and behavior loyalty to purchase intention. Thus, according to results, behavior loyalty, cannot act as a mediator in the relationship between attitudinal loyalty and purchase intention. The Teams managers can increase purchase intention and word of mouth in the fans, by increase attachment and attitudinal loyalty of fans to their teams.هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط بین وابستگی و وفاداری به تیم در قصد خرید محصولات حامی مالی تیم فوتبال پرسپولیس بود. همچنین تاثیر قصد خرید در تبلیغات دهان به دهان حامی مورد بررسی قرار گرفت. جامعۀ آماری تحقیق کلیۀ هواداران تیم فوتبال پرسپولیس که حداقل یکبار بازیهای این تیم را در فصل 96-1395 از ورزشگاه تماشا کردهاند، بودند و حجم نمونه 420 نفر تعیین شد. دادههای تحقیق با استفاده از پرسشنامۀ برگرفته از تحقیقات قبلی جمعآوری شد. برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی(تحلیل عاملی تائیدی و مدل معادلات ساختاری) استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد به جز مسیر وفاداری نگرشی به وفاداری رفتاری و همچنین مسیر وفاداری رفتاری به تیم با قصد خرید، بقیه مسیرها معنادار بودند. بدین ترتیب با توجه به نتایج تحقیق وفاداری رفتاری نمیتواند تحت عنوان میانجی در ارتباط بین وفاداری نگرشی به تیم و قصد خرید عمل کند. مدیران تیمها میتوانند با افزایش وابستگی و وفاداری نگرشی هواداران به تیمشان مراتب قصد خرید و همچنین تبلیغات دهان به دهان محصولات حامی مالی را در هوادارانشان افزایش دهند.https://smms.basu.ac.ir/article_2440_952e0c585604eb0e69fbd023c39cb15e.pdfدانشگاه بوعلی سیناپژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی2345-462881520180522The Modeling of the Factors Affecting the Implementation of Knowledge Management in Sport Federationsمدلسازی عوامل مؤثر بر پیادهسازی مدیریت دانش در فدراسیونهای ورزشی1528244110.22084/smms.2018.15079.2129FAنایب علیرحمتی اصلدکتری مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی، کرمانشاهبهرامیوسفیدانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی، کرمانشاهدکتر شیرینزردشتیاناستادیار گروه مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه رازی، کرمانشاهسعیدصادقی یروجردیاستاد گروه مدیریت ورزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه سنندجJournal Article20171119The purpose of the study was modeling the factors which have influence on the implementation of knowledge management in the sport federations of Iran. The Method of the research was mixed and sequential exploratory kind. The statistical population was consisted of all employees in the sport federations (N= 51). The stratified random sampling method was used for selecting the sample. For doing that, firstly, all the federations were divided into two categories: individual and group federations. Secondly, five groups and 16 individual federations were randomly selected. The Number of employees in selected federations was approximately 490 people. Then, according to the Morgan table and based on the optimal allocation 280 questionnaires were distributed between the federations and 225 valid questionnaires were returned and the same number has been chosen as the sample which was taken. Research tool was a questionnaire with six parts: strategy and leadership, organizational structure, knowledge-based organizational culture, ICT, human resources management and knowledge management (Lawson, 2003). Before usage, reliability and validity of the questionnaire was reviewed and approved. Confirmatory factor analysis was used for construct validity and the structural equations Model was used for offering the research model in Lisrel software. The results of the model showed that the model was fit with data and Impact coefficients of strategy and leadership (0.89), organizational structure (-0.14), Knowledge-based organizational culture (0.24) and ICT (0.19) were significant on implementation of knowledge management.هدف از پژوهش حاضر، مدلسازی عوامل مؤثر بر پیادهسازی مدیریت دانش در فدراسیونهای ورزشی ایران بود. روش تحقیق آمیخته و از نوع اکتشافی متوالی بود. جامعه آماری تحقیق شامل تمام کارکنان فدراسیونهای ورزشی (51 فدراسیون) بود. روش نمونهگیری به صورت طبقهای- تصادفی انجام گرفت. بدینصورت که ابتدا تمامی فدراسیونها به دو طبقه فدراسیونهای گروهی و فدراسیونهای انفرادی تقسیم شدند. سپس 5 فدراسیون گروهی و 16 فدراسیون انفرادی به صورت تصادفی انتخاب شدند. تعداد کارکنان در فدراسیونهای انتخابشده حدود 490 نفر بود. بر اساس جدول مورگان و به شیوه اختصاص بهینه تعداد 280 پرسشنامه بین فدراسیونهای نمونه توزیع شد که تعداد 225 پرسشنامه صحیح و کامل برگشت داده شد که همین تعداد به عنوان نمونه آماری تحقیق در نظر گرفته شد. ابزار تحقیق پرسشنامهای با شش بخش استراتژی و رهبری، ساختار سازمانی، فرهنگ سازمانی دانشمحور، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت منابع انسانی و مدیریت دانش (لاوسون، 2003) بود. روایی و پایایی پرسشنامه قبل از استفاده مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. از تحلیل عاملی تأییدی برای بررسی روایی سازه پرسشنامه و از مدل یابی معادلات ساختاری با نرمافزار لیزرل، برای ارائه مدل تحقیق استفاده شد. نتایج آزمون مدل تحقیق نشان داد که برازش مدل با دادهها مناسب است و ضریب تأثیر چهار عامل استراتژی و رهبری (89/0)، ساختار سازمانی (14/0-)، فرهنگ سازمانی دانشمحور (24/0) و فناوری اطلاعات و ارتباطات (19/0) بر پیادهسازی مدیریت دانش در فدراسیونهای ورزشی معنیدار بود.https://smms.basu.ac.ir/article_2441_59dca657be8653023cd106edccab4352.pdfدانشگاه بوعلی سیناپژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی2345-462881520180522The effect of strategic learning on organizational performance with mediating role of strategic agility (A case study: The departments of sport and youth in cities of Hamedan and Kermanshah)تأثیر یادگیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی چابکی استراتژیک (مطالعه موردی: ادارات ورزش و جوانان استان همدان و کرمانشاه)2943244210.22084/smms.2018.15272.2140FAهمایونعباسیاستادیار مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه رازی،کرمانشاه، ایران.0000-0002-3532-4545نفیسهفتاحیاندانشجوی دکتری مدیریت راهبردی در سازمان ها و رویدادهای ورزشی، دانشگاه رازی، دانشکده علوم ورزشی، کرمانشاه، ایرانJournal Article20171215The aim of present study is to investigate the affect of strategic learning upon organizational operation considering the moderator role of strategic agility in the department of sport and youth. The present study is a descriptive-survey that is purposefully applied. Statistical population comprises all the experts, staff and the managers of Hamadan's and Kermanshah's departments of sport and youth (N=410), from them, 202 persons are chosen as the samples by volume proportioned Random Stratified Sampling method. Data collection tools were Teasing standard questionnaire (2011), Somer strategic agility questionnaire (2011), Heresy and Gold Smith organizational operation questionnaire (2003). The face validity of the questionnaires was verified by 10 experts and professors of sports management and the construct validity was verified by using a confirmatory factor analysis. Pattern of organizational equation and path analysis using LISREL8/8 software was applied to analyze the data. The results of organizational equation represent that the most effectiveness devoted to the relation between strategic learning and strategic agility of the staff. Strategic learning also had a partly high affect on the organizational operation, strategic agility had an affect of on organizational operation. Also, strategic learning via strategic agility has a significant effect on the organizational operation. It is suggested that the managers of different levels of sport and youth departments, by supplying precise strategic schedule and new data collection to develop strategic learning, increase the velocity of reactions toward environmental changes of organization and also increase strategic agility for their staff.هدف پژوهش حاضر، بررسی اثر یادگیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی چابکی استراتژیک در اداره-های ورزش و جوانان میباشد. تحقیق حاضر، توصیفی – پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی میباشد. جامعه آماری این پژوهش را همه کارشناسان، کارمندان و مدیران ادارههای ورزش و جوانان استانهای همدان و کرمانشاه در سال 1396 تشکیل دادهاند (410N=)، که از طریق نمونه گیری تصادفی- طبقهای متناسب با حجم، تعداد 202 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد یادگیری استراتژیک تسینگ (2011)، پرسشنامه چابکی استراتژیک سامر (2011)، پرسشنامه عملکرد سازمانی هرسی و گلد اسمیت (2003)، بود. روایی صوری پرسشنامهها با استفاده از نظر 10 نفر از متخصصان و اساتید مدیریت ورزشی و روایی سازه با استفاده از تحلیل عامل تأییدی بررسی و تأیید شد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از مدل معادلات ساختاری و تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار LISREL8/8 استفاده گردید. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که بیشترین میزان اثر مربوط به رابطه بین یادگیری استراتژیک و چابکی استراتژیک کارکنان بود. یادگیری استراتژیک نیز تأثیر نسبتا بالایی بر عملکرد سازمانی داشت، چابکی استراتژیک نیز با شدت متوسطی بر عملکرد سازمانی مؤثر بود. همچنین یادگیری استراتژیک از طریق چابکی استراتژیک اثر چشمگیری بر عملکرد سازمانی میگذارد که از مقدار اثر مستقیم آن بیشتر میباشد. پیشنهاد میشود مدیران سطوح مختلف ادارات ورزش و جوانان، با تهیه برنامه جامع استراتژیک و گردآوری دانش جدید، به منظور گسترش یادگیری استراتژیک، سرعت عکسالعمل در مقابل تغییرات محیطی سازمان و افزایش چابکی استراتژیک را برای کارکنان خود مهیا سازند.https://smms.basu.ac.ir/article_2442_91a5c790e996d3a403768c4a7ae7dd2c.pdfدانشگاه بوعلی سیناپژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی2345-462881520180522Strategic Planning of Development of Sport for All in the National
Iranian Oil Companyتدوین برنامة راهبردی توسعه ورزش همگانی در شرکت ملی نفت ایران4560244310.22084/smms.2018.15491.2147FAمحسنعصاره دزفولیدانشجوی دکتری گروه مدیریت ورزشی، واحد شوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران.شهرامعلماستادیار گروه تربیت بدنی، واحد یادگار امام خمینی(ره)، شهر ری، دانشگاه آزاد اسلامی ، تهران ، ایران.مهدیضرغامیدانشیار گروه مدیریت ورزشی،واحدشوشتر، دانشگاه آزاد اسلامی، شوشتر، ایران.Journal Article20180109Background and aim: The purpose of this study is to develop a strategic plan for the development of public sport in the National Iranian Oil Company.<br /> Methods: The statistical population of the study consisted of managers, chief executives of the main companies and the affiliated company of the National Iranian Oil Company (12 members as a strategic board), and experts and elites in the field of physical education at the Office of the Directorate General of Health, Physical Education and Social Responsibility of the Ministry of Oil, Sports and experts who had a key role and experience in the field of public activities and activities of the National Iranian Oil Company (80 people). In this research, all subjects of the research community were considered as a sample of the study. A survey and strategic meetings were used to collect data The instrument was a researcher-made questionnaire whose validity was confirmed by some experts and its reliability was calculated by Cronbach's alpha (α = 0.79). Friedman test and SWOT analysis were used to analyze the data.<br /> Results: The results showed that Iran's National Iranian Oil Company is at the strategic position of WT. However, all of the 12 strategies developed to fulfill the mission and its long-term goals were selected.<br /> Conclusion: Therefore, the National Iranian Oil Company should use a defensive strategy (change or drop) to minimize weaknesses and avoid threats.هدف از پژوهش حاضر، تدوین برنامهی راهبردی به منظور توسعه ورزش همگانی در شرکت ملی نفت ایران است. جامعه آماری پژوهش شامل مدیران، رؤسای ورزش شرکتهای اصلی و تابعه شرکت ملی نفت ایران (12 نفر- بهعنوان شورای راهبردی-) و متخصصان و نخبگان گرایش رشتهی تربیتبدنی دفتر اداره کل سلامت، تربیتبدنی و مسئولیت اجتماعی وزارت نفت، رؤسای هیاتهای ورزشی و صاحب نظرانی بود که در زمینه فعالیتها و مشاغل ورزش همگانی شرکت ملی نفت ایران نقش کلیدی و تجربه کافی داشتند (80 نفر). در این پژوهش کلیه افراد جامعه تحقیق، بهعنوان نمونهی آماری پژوهش در نظر گرفته شدند. برای گردآوری دادهها از نظر سنجی و جلسات راهبردی استفاده شد. ابزار اندازهگیری پرسشنامه بسته پاسخ با طیف پنج مقیاسی لیکرت بود که روایی آن توسط پنج تن از اساتید صاحبنظر تأیید شد و ضریب پایایی آن توسط آلفای کرونباخ (79/0=α) محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آزمون فریدمن و تحلیل SWOT استفاده شد.<br /> نتایج نشان داد که ورزش همگانی شرکت ملی نفت ایران در موقعیت راهبردی WT قرار دارد. با این وجود تمامی 12 راهبرد تدوین شده برای تحقق رسالت و اهداف بلندمدت آن انتخاب شدند. بنابراین شرکت ملی نفت ایران برای به حداقل رساندن ضعفها و دوری از تهدیدها باید از راهبرد تدافعی (تغییر یا رها کردن) استفاده کندhttps://smms.basu.ac.ir/article_2443_b4b551cb72e4638c85921fa9d63bfae7.pdfدانشگاه بوعلی سیناپژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی2345-462881520180522The effect of altruism on perceived organizational learning capability was the mediating role of the relationship between sport and youth departments of gilan and mazandaran provincesتاثیر نوع دوستی بر قابلیت یادگیری سازمانی ادراک شده با نقش میانجی تعارض ارتباطی ادارات ورزش و جوانان استان های گیلان و مازندران6171244410.22084/smms.2018.15540.2150FAسیده نداخلیلی نودهیدانشجوی کارشناسیارشد مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی، ایرانکریمکیاکجوریاستادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی، ایرانJournal Article20180115the aim of this study is to investigate the impact of altruism on perceived organizational learning capability with the role of mediator between sport and youth of gilan and mazandaran provinces. the method of descriptive - correlation and statistical population of all employees of the departments and organizations of sport and youth in gilan and mazandaran province were selected from the questionnaire collected through simple random sampling, 218 samples. the path analysis shows that altruism affects the perceived organizational learning capability of the two provinces, there is a significant relationship between altruism and communication conflict in the sports departments of the two provinces, and the conflict has a negative effect on perceived organizational learning capability in the two provinces and, ultimately, the communication conflict plays a mediator role in altruism and perceived organizational learning capability in the two provinces sport departments. Officials and policy makers need to pay special attention to the development of altruism, enhancing organizational perceived learning capabilities and strengthening team spirit in organizations to dominate the issue of conflict and build empathy and efficiency among employees.هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر نوع دوستی بر قابلیت یادگیری سازمانی ادارک شده با نقش میانجی تعارض ارتباطی در اداره کل ورزش و جوانان استان های گیلان و مازندران می باشد. روش تحقیق توصیفی-همبستگی و جامعه آماری کلیه کارکنان ادارات و سازمان های ورزش و جوانان استان گیلان و مازندران، از پرسش نامه های جمع آوری شده از طریق نمونه گیری تصادفی ساده، 218 نمونه انتخاب گردید. تحلیل مسیر نشان می دهد نوع دوستی بر قابلیت یادگیری سازمانی ادراک شده در ادارات ورزش دو استان تاثیر معنی داری دارد، بین نوع دوستی و تعارض ارتباطی در ادارات ورزش دو استان رابطه معنی داری وجود دارد، همچنین تعارض ارتباطی اثر منفی بر قابلیت یادگیری سازمانی ادراک شده در ادارات ورزش دو استان دارد و در نهایت تعارض ارتباطی نقش میانجی در نوع دوستی و قابلیت یادگیری سازمانی ادراک شده در ادارات ورزش دو استان دارد. مسئولان و سیاست گذاران باید توجه خاصی به گسترش نوع دوستی، افزایش قابلیت های یادگیری ادراک شده سازمانی و تقویت روحیه تیمی در سازمان ها داشته باشند تا بر مساله تعارض مسلط شده و همدلی و کارایی را بین کارکنان بیشتر کنند.https://smms.basu.ac.ir/article_2444_704a8d93a8cddad44add794fe18153fe.pdfدانشگاه بوعلی سیناپژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی2345-462881520180522investigate the effect of service quality on the Behavioral intentions of the Iranian Football League's Spectator through trust.تأثیر کیفیت خدمات بر نیات رفتاری تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران از طریق اعتماد7381244510.22084/smms.2018.15691.2161FAمحمد سیواننوریدانشجوی دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان0000-0002-7905-8525مهردادمحرم زادهاستاد گروه مدیریت ورزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی0000-0003-3238-059Xمجیدسلیمانیاستادیار گروه تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر0000-0002-5170-0459Journal Article20180131The purpose of this study was to investigate the effect of service quality on the Behavioral intentions of the Iranian Football League's Spectator through trust. The research method was correlation. The statistical population of the study included the Iranian Football Premier League's spectators. According to the fact that the content of the statistical society was unlimited, random stratified sampling was used and a total of 944 People were selected as samples. The research tools were 4 demographic information questionnaires, Quality of service questionnaire has a stability of α =0.87, Reliability questionnaire has a stability of α = 0.92 and Behavioral intentions questionnaire has a reliability of α =0.80. In order to determine the validity of the questionnaires, the experts were the viewpoint of experts used. Results showed that the quality of service and trust in behavioral intentions had a positive and significant effects (Pهدف این تحقیق بررسی تأثیر کیفیت خدمات بر نیاترفتاری تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران از طریق اعتماد بود. روش پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران بود. با توجه به اینکه حجم جامعه آماری نامحدود بود از نمونهگیری تصادفی طبقهبندی استفاده شد و در مجموع 944 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش 4 پرسشنامه اطلاعات جمعیتشناختی، پرسشنامه کیفیت خدمات دارای پایایی 87/0=α، پرسشنامه اعتماد دارای پایایی 92/0=α و پرسشنامه نیات رفتاری دارای پایایی 80/0=α، بود. برای تعیین روایی صوری پرسشنامهها نیز از نظر متخصصان استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و استنباطی (مدل سازی معادلات ساختاری) استفاده شد. نتایج یافتهها نشان داد کیفیت خدمات و اعتماد بر نیات رفتاری تأثیر مثبت و معنیداری (01/0≥P و 24/0=β) دارند. همچنین تأثیر کیفیت خدمات بر نیات-رفتاری تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران از طریق اعتماد مثبت و معنیدار (01/0≥P و 28/0=β) بود. بنابراین، مدیران سازمان لیگ برتر فوتبال ایران میتوانند با بکارگیری رویههای گوناگونه کیفیت خدمات و اعتماد در بخش برنامهریزی، نیات رفتاری تماشاگران را بهبود بخشند.https://smms.basu.ac.ir/article_2445_a20461b51d51c0a7b6989d7413cefad8.pdfدانشگاه بوعلی سیناپژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی2345-462881520180522Effect of thinking styles on creativity of MA sport management students of Farsتأثیر سبک های تفکر بر خلاقیت دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه های استان فارس8391249810.22084/smms.2018.15437.2146FAطیبهولی پور طیبیمربی دانشگاه پیامنور شیرازلیلاجمشیدیاناستادیارگروه تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، ایرانJournal Article20180102Today familiar with thinking ways and methods(techniques and methods) of people is one of the most important factor that leads to creativity. The aim of this paper (research) is to study the influence of thinking methods on creativity of MA physical educations management students (MAPEM) in Fars universities. The sample of this study is consisted of M.A.P.E.M students in Fars universities. They were 175(85 male& 90 female) that were selected by class sampling the. The study was done by coefficient and field research the main measure instrument was the Sternberg's thinking methods standards question are(1992) and the Abedi creativity questioners. Data analysis way done in descriptive and inferential methods by using the software SPSS 21.To analyze the data was done by the Spearman coefficient various Regressions by using simulations method and to check the meaning fullness of Regression the analysis of variation (ANOVA) by Fisher sample was used and came to such a conclusion as below: <br /> Thinking techniques (methods) are able to predict the meaning creativity of M.A.P.E.M Fars university students and the lawful thinking can also predict the changes of MA students creativity in Fars universitiesهدف پژوهش حاضر رابطه سبک های تفکر با خلاقیت دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه های استان فارس بود. جامعه آماری پژوهش دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه های استان فارس با حجم 320 بودند. نمونه شامل85 نفر مرد و 90 نفر زن بودند که به شیوه نمونه گیری طبقاتی در دسترس انتخاب شدند. ابزار اصلی اندازه گیری، پرسشنامه استاندارد سبک های تفکر و سنجش خلاقیت بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار Spss 21 انجام شد. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از ضریب همبستگی اسپیرمن، رگرسیون چندگانه و برای بررسی معنادار بودن رگرسیون از آزمون ANOVA استفاده شد، نتایج نشان داد که باتوجه به سطح معناداری 046/0 سبک تفکر قانونگذار باخلاقیت این دانشجویان رابطه دارد، اما سبک تفکر اجرایی، قضایی، سلسله مراتبی، درونی، کلی و جزئی با سطح معناداری223/0، 213/0، 587/0، 891/0 و 052/0 باخلاقیت این دانشجویان رابطه ندارد، بطور کلی اکثر تحقیقات از جمله این تحقیق از وجود رابطه معنی دار بین سبک تفکر قانونگذار و عدم وجود رابطه معنی دار بین سبک های تفکر اجرایی، قضایی و...را با خلاقیت نشان می دهد.https://smms.basu.ac.ir/article_2498_494efc26cc363d67780be9185de40d51.pdf