2024-03-29T12:36:41Z
https://smms.basu.ac.ir/?_action=export&rf=summon&issue=279
پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
2345-4628
2345-4628
1395
6
12
تحلیل راهبردی ورزش قهرمانی بانوان استان همدان با استفاده از تکنیکSWOT
رضا
اندام
علی اکبر
آقایی
مهرداد
عنبریان
علی
پارساجو
هدف از انجام این پژوهش، تحلیل راهبردی ورزش قهرمانی بانوان استان همدان با استفاده از تکنیکSWOT بود. نمونه آماری پژوهش 110 تن (38 مرد و 72 زن) شامل مربیان، داوران،کارشناسان ادارات ورزش و جوانان، اساتید تربیت بدنی، قهرمانان ورزش بانوان، اعضای هیئتهای ورزشی استان و مدیران ورزشی استان همدان بودند که بهطور هدفمند انتخاب شدند. در بخش نظرسنجی از پرسشنامۀ محقق ساخته عوامل درونی و بیرونی و فرمهای تعیین موضوعات استراتژیک استفاده شد. روایی صوری پرسشنامه مورد نظر توسط چند تن از اساتید و کارشناسان صاحب نظر و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ (946/0=α) مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها، علاوه بر شاخصهای توصیفی و آزمون فریدمن، از ماتریس ارزیابی درونی و بیرونی برای تعیین موقعیت؛ و تحلیل SWOT و طوفان مغزی برای تعیین استراتژیها استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد ورزش قهرمانی بانوان استان همدان در وضعیت کنونی از 13 قوت، 21 ضعف، 13 فرصت و 13 تهدید برخوردار میباشد. بر این اساس، 8 استراتژی در قالب 46 برنامه تدوین گردید. با بررسی موقعیت استراتژیک ورزش قهرمانی بانوان استان همدان، مشخص شد که این سازمان بر روی محور مختصات SWOT از لحاظ عوامل داخلی در ناحیۀ ضعفها و از لحاظ عوامل خارجی در ناحیۀ فرصتها قرار دارد.
برنامه استراتژیک
تحلیل SWOT
ورزش قهرمانی بانوان
2016
11
21
1
16
https://smms.basu.ac.ir/article_1838_899cd2315bc7a4f3903a9ea4808d0ec3.pdf
پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
2345-4628
2345-4628
1395
6
12
تبیین رابطه کارآفرینی مستقل بر هوشمندی رقابتی مدیران باشگاههای بدنسازی آقایان استان تهران
زهرا
آزموده مقدم
معصومه
کلاته سیفری
فرزام
فرزان
میثم
شیرخدایی
هدف از این تحقیق، تبیین رابطه کارآفرینیمستقل و بازارگرایی بر هوشمندیرقابتی مدیران باشگاههای بدنسازی آقایان استان تهران بودهاست. جامعه آماری این تحقیق کلیه باشگاههای بدنسازی آقایان استان تهران بود که در کل75 باشگاه انتخاب شدند. با توجه به حجم اندک جامعه، کل جامعه با روش کل شمار به عنوان نمونه در نظرگرفته شد. به منظور جمع-آوری دادهها برای اندازهگیری هوشمندیرقابتی از پرسشنامه نواک و فرانسس(2012) به منظور اندازهگیری ویژگیهای کارآفرینیمستقل از پرسشنامه کردنائیج و زالی(1388) با 48 گویه و همچنین برای سنجش بازارگرایی از پرسشنامه 13سؤالی دولتآبادی که برگرفته از مطالعه نرور و اسلاتر(1990)، استفاده گردید. ضریب پایایی آنها به ترتیب 88/0، 90/0 و 87/0 بدست آمد. جهت تجزیهوتحلیل دادهها آمار توصیفی و نرمافزار Spss و Smart PLS استفاده شد.. یافتههای حاصل از تحقیق نشان میدهد که در سطح اطمینان 95 ضریب مسیر رابطۀ میان کارآفرینی مستقل و هوشمندیرقابتی 538/0است، ضریب مسیر رابطۀ میان بازارگرایی و هوشمندیرقابتی 180/0است و ضریب مسیر رابطۀ میان کارآفرینی مستقل و بازارگرایی 666/0است. با توجه به یافتههای تحقیق پیشنهاد میشود مدیران باشگاههای بدنسازی به منظور افزایش مشتریان، افزایش سوددهی، بهرهوری باشگاه، از اثرات مثبت کارآفرینیمستقل و بازارگرایی برای افزایش هوشمندیرقابتی استفاده کنند.
هوشمندی رقابتی
کارآفرینی مستقل
بازارگرایی
ورزش
باشگاههای بدنسازی
2016
11
21
17
32
https://smms.basu.ac.ir/article_1839_9e22dbfd3b2d55e78553d7dac6d3bc38.pdf
پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
2345-4628
2345-4628
1395
6
12
مهارتهای بنیادی ارتباط و سبکهای مدیریت تعارض سازمانی: مطالعه کارشناسان تربیت بدنی دانشگاههای شهر تهران
امید
قهرمانی
احمد
فلاحی
ابراهیم
علی دوست قهفرخی
این تحقیق با هدف بررسی ارتباط بین مهارتهای ارتباطی با سبکهای پنج گانه مدیریت تعارض سازمانی کارشناسان تربیت بدنی انجام شد. به این منظور با استفاده از روش تحقیق توصیفی - همبستگی 70 نفر از کارشناسان تربیت بدنی دانشگاههای دولتی سطح شهر تهران به صورت تصادفی ساده مورد بررسی قرار گرفتند. دادهها با استفاده از پرسشنامه جمعآوری شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از کولموگراف ـ اسمیرنوف، t مستقل، تحلیل واریانس اندازههای تکراری و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین کارشناسان زن و مرد از لحاظ میزان مهارتهای ارتباطی و ابعاد آن و همچنین نمره سبکهای مدیریت تعارض تفاوت معنیداری وجود ندارد. آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که بین سبک اجبار، سبک اجتناب و سبک غالب شدن با مهارتهای ارتباطی و هر سه بعد آن شامل مهارتهای بازخوری، شنودی و کلامی ارتباط مثبت و معنیداری وجود دارد. بین سبک همکاری و سبک مصالحه و سازش با مهارتهای ارتباطی و ابعاد آن ارتباط معنی داری وجود نداشت.
مهارتهای ارتباطی
سبکهای مدیریت تعارض
کارشناسان تربیت بدنی
2016
11
21
33
41
https://smms.basu.ac.ir/article_1840_27df1b90b87de88cba39ec65effddca3.pdf
پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
2345-4628
2345-4628
1395
6
12
مدل برندسازی با رویکرد تفکر استراتژیک در ورزش ایران
وجیهه
جوانی
محمد
احسانی
مجتبی
امیری
هاشم
کوزه چیان
جوهره علم بر پایهی مدلهای فراگیر است، نه داده های پراکنده؛ زیرا داده ها در قالب مدل می توانند کشف، تبیین، تعبیر شوند. بنابراین، فقدان مدل های قابل اتکا در برندسازی در صنعت ورزش محقق را برآن داشت تا به دست یابی مدل برندسازی در صنعت ورزش ایران اهتمام ورزد. بر این اساس هدف از این مطالعه طراحی و تبیین مدل برندسازی با رویکرد تفکر استراتژیک در صنعت ورزش ایران است. این پژوهش از نوع تحقیقات اکتشافی و به تناسب رویکرد پژوهش کیفی بود، برای این منظور به خبرگان حوزهی برندسازی مراجعه و از طریق مصاحبه عمیق به جمعآوری دادهها پرداخته شد و روش نمونه گیری در این پژوهش گلوله برفی بود. در نهایت از دل دادهها 15مقوله اصلی در سه سطح؛ رفتاری، سازمانی و رویداد استخراج شد. این مدل نمایش سادهای از برندسازی صنعت ورزش ایران است که سعی بر آن بود که ساختهای اساسی برندسازی صنعت ورزش ایران را دربگیرد. مطابق مدل حاضر میتوان مولفههای موثر بر برندسازی در صنعت ورزش ایران را شناسایی و به نوعی آنها را طبقه بندی کرد و نهایتا میتواند مبنای عقلانی توسعه برندسازی در صنعت ورزش ایران قرار گیرد.
برندسازی
تفکر استراتژیک
ورزش
ایران
2016
11
21
43
56
https://smms.basu.ac.ir/article_1841_8881155a34a20a728104e4a6d78af062.pdf
پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
2345-4628
2345-4628
1395
6
12
طراحی مدل معادلات ساختاری هوش هیجانی و هیجانات کاری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمان
مهدی
دهقانی سلطانی
اردشیر
شیری
اعظم
سلطانی بناوندی
شکوفه
کریمی
هدف از این پژوهش طراحی مدل معادلات ساختاری هوش هیجانی و هیجانات کاری در ادارات ورزش و جوانان استان کرمان میباشد. جامعه آماری این تحقیق کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمان بوده و حجم نمونه 158 نفر میباشد که برای به دست آوردن حجم نمونه از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بوده که برای تایید روایی آن از روایی سازه و تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و دوم و همچنین برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده-ها، از نوع توصیفی- پیمایشی میباشد. مدل مورد مطالعه با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار لیزرل مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد که تمام ابعاد هوش هیجانی (خودآگاهی، خودمدیریتی، مهارت اجتماعی و همدلی) تاٌثیر مثبت معناداری بر فعالیت سطحی و فعالعیت عمقی (ابعاد هیجان کاری) دارد.
هیجان کاری
هوش هیجانی
مدل معادلات ساختاری
سازمانهای ورزشی
2016
11
21
57
71
https://smms.basu.ac.ir/article_1842_9220e4ca5de546db9c0775d10cd1d5ba.pdf
پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
2345-4628
2345-4628
1395
6
12
تحلیل وضعیت گردشگری ورزشی استان سیستان وبلوچستان براساس مدل SWOT
فاطمه
ضیائی
سیدرضا
موسوی گیلانی
سیداحمد
نژاد سجادی
هدف تحقیق حاضر تحلیل وضعیت گردشگری ورزشی استان سیستان و بلوچستان براساس مدل SWOTبود.این پژوهش ازنوع توصیفی- تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش شامل 60 نفر از اساتیددانشگاه ،مدیران ارشد ورزش و مدیران سازمان گردشگری استان بودند.. نمونه اماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته شامل4 مؤلفه نقاط قوت، ضعف، فرصت ها وتهدیدها بود که روائی محتوائی آن را متخصصین مدیریت ورزشی، تائید کردند و پایایی آن از طریق آزمون آلفا کرونباخ (87/0=α) به دست آمد. جهت تعیین معنی داری گویه ها از آزمون دوجمله ای و برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمارتوصیفی و آزمون فریدمن استفاده شد نتایج نشان داد وجود مراکز آبی مطلوب به عنوان مهم ترین نقطه قوت، نبود افراد متخصص مهم ترین نقطه ضعف ,وجود نقاط باستانی وجاذبه های گردشگری ، مهم ترین فرصت وضعف امنیت در استان مهم ترین تهدید هستند. گردشگری ورزشی سیستان و بلوچستان از لحاظ موقعیت استراتژیک و درارزیابی ماتریس داخلی وخارجی در منطقه تهاجمی قرار دارد.شناسائی محیطی گردشگری ورزشی به عنوان استراتژی و راهکاری مناسب جهت توسعه گردشگری ورزشی استان ضروری است.
"گردشگری ورزشی"
" سیستان وبلوچستان"
"تحلیل SWOT"
2016
11
21
73
85
https://smms.basu.ac.ir/article_1843_844c22bad84722d0925df1431eb46c6b.pdf
پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
2345-4628
2345-4628
1395
6
12
شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر قصد خرید تجهیزات ورزشی از طریق رسانههای اجتماعی؛کاربرد تکنیک برنامه ریزی ترجیحی فازی لگاریتمی(مورد مطالعه: کاربران رسانه اجتماعی اینستاگرام)
مرتضی
سلطانی
مرتضی
آریان فر
سیدمحمدرضا
ناصرزاده
محمدرضا
فتحی
هدف این پژوهش شناسایی و رتبهبندی عوامل موثر بر قصد خرید تجهیزات ورزشی در میان کاربران رسانههای اجتماعی با استفاده از تکنیک برنامه ریزی ترجیحات فازی لگاریتمی(LFPP) میباشد. پژوهش از نظر روش پیمایشی و از نظر هدف کاربردی می باشد. در فرایند پژوهش، با مرور پژوهشهای پیشین و همچنین بهرهگیری ازنظرات خبرگان، ابتدا 30 متغیر تأثیرگذار بر قصدخرید شناسایی گردید. سپس این متغیرها در قالب پرسشنامه ای در اختیار چند نفر از خبرگان حوزه بازاریابی قرار گرفت و از میان 30 متغیر مذکور، 10 متغیر با توجه به وزن و اهمیتشان استخراج گردیدند. این 10 متغیر در قالب پرسشنامهای فازی جهت رتبه بندی در اختیار نمونه تحقیق که 15 نفر از کاربران رسانههای اجتماعی بودند قرار گرفت و درنهایت این متغیرها از طریق نرمافزار گمز وزن دهی و رتبهبندی گردیدند. نتایج پژوهش نشان میدهد که متغیرهای اعتماد، امنیت، ادراک از قیمت به ترتیب بیشترین اهمیت را از دید کاربران دارا هستند.
قصدخرید
تجهیزات ورزشی
رسانههای اجتماعی
برنامه ریزی ترجیحات فازی لگاریتمی
اینستاگرام
2016
11
21
87
98
https://smms.basu.ac.ir/article_1844_bbfd3eea0aa9859e01de1f331290049d.pdf