TY - JOUR ID - 3336 TI - طراحی الگوی ارزیابی راهبردی برنامه‌های ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تا افق 1404 با رویکرد پدیدارشناسی JO - پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی JA - SMMS LA - fa SN - 2345-4628 AU - اسدزاده, عاطفه AU - باقری, قدرت اله AU - علیدوست قهفرخی, ابراهیم AU - صابری, علی AD - دانشجوی دکتری پردیس فارابی دانشگاه تهران AD - دانشیار پردیس فارابی دانشگاه تهران AD - دانشیار دانشگاه تهران AD - استادیار پردیس فارابی دانشگاه تهران Y1 - 2020 PY - 2020 VL - 9 IS - 18 SP - 107 EP - 121 KW - پژوهش کیفی KW - مشتری KW - رشد و یادگیری KW - مالی KW - فرایندهای داخلی DO - 10.22084/smms.2020.21302.2545 N2 - هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر، طراحی الگوی ارزیابی راهبردی برنامه‌های ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تا افق 1404 با رویکرد پدیدارشناسی بود. روش‌شناسی: روش پژوهش حاضر، کیفی از نوع پدیدارشناسی بود که به همین منظور از بین مسئولین و مطلعین برنامه‌های ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، 14 نفر از آن‌ها به شیوه‌ی نمونه‌گیری گلوله برفی، انتخاب شدند و با آن‌ها مصاحبه شد. تحلیل و کدگذاری با استفاده از نرم‌افزار مکس کودا نسخه پرو انجام شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که مضامین مربوط به مضمون اصلی مشتری عبارتند از: «کیفیت امکانات»، «کیفیت خدمات» و «نیازسنجی برنامه‌ها». مضامین مربوط به رشد و یادگیری عبارتنداز: «مدیریت منابع انسانی»، «تحقیق و توسعه»، «مربیان»، «ترویج ورزش همگانی» «بهبود فناوری»، «ساختار سازمانی» و«قوانین». مضامین مربوط به مالی عبارتند از: «منابع مالی» و «وضعیت اقتصادی» و نهایتاً مضامین مربوط به فرایندهای داخلی، عبارتند از: «رسانه»، «برنامه‌ریزی»، «ارتباطات برون‌سازمانی» و «نظام اداری». نتیجه‌گیری: بنابراین پیشنهاد می‌شود که مدیران وزارت ورزش و جوانان کشور، از فاکتورهای استخراج شده در این پژوهش به عنوان معیاری برای ارزیابی برنامه‌های خود در حوزه ورزش همگانی استفاده نمایند. UR - https://smms.basu.ac.ir/article_3336.html L1 - https://smms.basu.ac.ir/article_3336_66210b49fc3d55dba6a81ee48d33a621.pdf ER -