TY - JOUR ID - 1609 TI - ارائه مدل علی روابط عدالت سازمانی و یادگیری سازمانی با ﺗﺄکید بر نقش واسطه ای اعتماد سازمانی (مورد مطالعه: کارکنان اداره ورزش و جوانان استان فارس) JO - پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی JA - SMMS LA - fa SN - 2345-4628 AU - رستگار, احمد AU - صیف, محمد حسن AU - کامیاب کلانتری, رویا AU - طالبی, سعید AD - استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نور AD - کارشناس ارشد گروه مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور Y1 - 2016 PY - 2016 VL - 6 IS - 11 SP - 29 EP - 40 KW - عدالت سازمانی KW - یادگیری سازمانی KW - اعتماد سازمانی DO - 10.22084/smms.2016.1609 N2 - هدف پژوهش حاضر، تعیین نقش واسطه‏ای اعتماد سازمانی در رابطه ی بین عدالت سازمانی و یادگیری سازمانی به روش تحلیل مسیر می‏باشد. برای این منظور با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده ۱۵۰ نفر از کارکنان اداره ورزش و جوانان استان فارس انتخاب و به پرسشنامه‏های متشکل از ابعادعدالت سازمانی، یادگیری سازمانی واعتماد سازمانی پاسخ دادند. نتایج پژوهش به طور کلی نشان داد که رابطه ی عدالت سازمانی و یادگیری سازمانی، تحت ﺗﺄثیر ابعاد اعتماد سازمانی است. ابعاد(عدالت تعاملی، عدالت رویه ای و عدالت توزیعی)عدالت سازمانی بر یادگیری سازمانی دارای اثر غیرمستقیم و مثبت می باشند. نتایج همچنین نشان داد از میان ابعاد اعتماد سازمانی(شایستگی، یکپارچگی و حسن نیت) حسن نیت بیشترین اثر مستقیم و مثبت را بر روی یادگیری سازمانی دارد. از میان ابعاد عدالت سازمانی(عدالت تعاملی، عدالت رویه ای و عدالت توزیعی)عدالت تعاملی بیشترین اثر غیر مستقیم و مثبت را بر روی یادگیری سازمانی دارد. همچنین در بررسی مدل برازش شده پژوهش می‏‏‏بینیم که میزان واریانس تبیین شده یادگیری سازمانی، برابر با ٣٢/٠ می‏باشد. UR - https://smms.basu.ac.ir/article_1609.html L1 - https://smms.basu.ac.ir/article_1609_6e3e017d293d8b01a0667a3895666832.pdf ER -