TY - JOUR ID - 1180 TI - بررسی شاخص های روانسنجی پرسشنامه بازاریابی تجربی برندهای ورزشی JO - پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی JA - SMMS LA - fa SN - 2345-4628 AU - رضایی, مونا AU - حمیدی, مهرزاد AU - سجادی, نصراله AU - هنری, حبیب AD - گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، ساوه، ایران AD - عضو هیات علمی دانشگاه تهران AD - عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 2015 PY - 2015 VL - 5 IS - 9 SP - 23 EP - 33 KW - اعتبار KW - بازاریابی تجربی KW - برند ورزشی KW - روانسنجی KW - مشتریان ورزشی DO - N2 - امروزه با توجه به شیوه‌های جدید تکنولوژی، در اختیارگذاشتن اطلاعات گوناگون برای مشتری و تنوع در انتخاب آنان، بازاریابی نیز دچار تغییرات بسیاری شده ‌است. یکی از شیوه‌های نوین بازاریابی جهت پاسخگویی به این نیازها، بازاریابی تجربی است. بازاریابی تجربی فرایند شناسایی و رسیدگی به نیازهای مشتری، به روشی سودآور است و برای مشتری هدف از طریق ارتباطات دوسویه‌ ارزش افزوده ایجاد می‌کند. هدف از این پژوهش بررسی شاخص‌های روانسنجی پرسشنامه بازاریابی تجربی در جامعه مشتریان برندهای ورزشی بود. پرسشنامه برروی یک نمونه 340 نفری از مشتریان برندهای ورزشی اجرا شد. شاخص‌های روانسنجی با روش آماری متناسب با آن تعیین گردید. نتایج به‌دست آمده از روش تحلیل عاملی و چرخش واریمکس پنج عامل بازاریابی تجربی را نشان داد. 8 شاخص با عامل اول همبستگی بالاتر از 333/0، 5 شاخص روی عامل دوم دارای بار عاملی بیش از 447/0، 5 شاخص روی عامل سوم دارای بار عاملی بالاتر از 510/0، 5 شاخص روی عامل چهارم دارای بار عاملی بالاتر از 3/0 و 4 شاخص نیز روی عامل پنجم دارای بار عاملی بالاتر از 345/0 بودند همچنین ساختار پرسشنامه برازش قابل‌قبولی با داده‌ها دارد و کلیة شاخص‌های نیکویی برازش، مدل را تأیید می‌کنند. ضریب پایایی (885/0) در حد رضایب‌بخش بود. با توجه به شاخص‌های روانسنجی محاسبه‌شده، این پرسشنامه می‌تواند برای ارزیابی بازاریابی تجربی برندهای ورزشی مناسب باشد. UR - https://smms.basu.ac.ir/article_1180.html L1 - https://smms.basu.ac.ir/article_1180_beb499721a5ee63f0a09aff26b26b23f.pdf ER -