دانشگاه بوعلی سینا
پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
2345-4628
2345-4636
6
12
2016
11
21
تحلیل راهبردی ورزش قهرمانی بانوان استان همدان با استفاده از تکنیکSWOT
1
16
FA
رضا
اندام
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه صنعتی شاهرود
reza.andam@gmail.com
علی اکبر
آقایی
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی داشگاه صنعتی شاهرود
ali.aghaei@ymail.com
مهرداد
عنبریان
دانشیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه بوعلی سینا همدان
m_anbarian@yahoo.com
علی
پارساجو
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
parsajuali@yahoo.com
10.22084/smms.2017.5659.1586
هدف از انجام این پژوهش، تحلیل راهبردی ورزش قهرمانی بانوان استان همدان با استفاده از تکنیکSWOT بود. نمونه آماری پژوهش 110 تن (38 مرد و 72 زن) شامل مربیان، داوران،کارشناسان ادارات ورزش و جوانان، اساتید تربیت بدنی، قهرمانان ورزش بانوان، اعضای هیئتهای ورزشی استان و مدیران ورزشی استان همدان بودند که بهطور هدفمند انتخاب شدند. در بخش نظرسنجی از پرسشنامۀ محقق ساخته عوامل درونی و بیرونی و فرمهای تعیین موضوعات استراتژیک استفاده شد. روایی صوری پرسشنامه مورد نظر توسط چند تن از اساتید و کارشناسان صاحب نظر و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ (946/0=α) مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها، علاوه بر شاخصهای توصیفی و آزمون فریدمن، از ماتریس ارزیابی درونی و بیرونی برای تعیین موقعیت؛ و تحلیل SWOT و طوفان مغزی برای تعیین استراتژیها استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد ورزش قهرمانی بانوان استان همدان در وضعیت کنونی از 13 قوت، 21 ضعف، 13 فرصت و 13 تهدید برخوردار میباشد. بر این اساس، 8 استراتژی در قالب 46 برنامه تدوین گردید. با بررسی موقعیت استراتژیک ورزش قهرمانی بانوان استان همدان، مشخص شد که این سازمان بر روی محور مختصات SWOT از لحاظ عوامل داخلی در ناحیۀ ضعفها و از لحاظ عوامل خارجی در ناحیۀ فرصتها قرار دارد.<span style="text-decoration: underline;"> <br /></span>
برنامه استراتژیک,تحلیل SWOT,ورزش قهرمانی بانوان
https://smms.basu.ac.ir/article_1838.html
https://smms.basu.ac.ir/article_1838_899cd2315bc7a4f3903a9ea4808d0ec3.pdf
دانشگاه بوعلی سینا
پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
2345-4628
2345-4636
6
12
2016
11
21
تبیین رابطه کارآفرینی مستقل بر هوشمندی رقابتی مدیران باشگاههای بدنسازی آقایان استان تهران
17
32
FA
زهرا
آزموده مقدم
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده تربیت بدنی دانشگاه مازندران، بابلسر
zahraazmodeh92@gmail.com
معصومه
کلاته سیفری
استادیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه مازندران، بابلسر
ms@gmail.com
فرزام
فرزان
استادیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه مازندران، بابلسر
farzam@gmail.com
میثم
شیرخدایی
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ی علوم اقتصادی و اداری دانشگاه مازندران - بابلسر
maisamshirkhodaie@gmail.com
10.22084/smms.2017.10393.1857
هدف از این تحقیق، تبیین رابطه کارآفرینیمستقل و بازارگرایی بر هوشمندیرقابتی مدیران باشگاههای بدنسازی آقایان استان تهران بودهاست. جامعه آماری این تحقیق کلیه باشگاههای بدنسازی آقایان استان تهران بود که در کل75 باشگاه انتخاب شدند. با توجه به حجم اندک جامعه، کل جامعه با روش کل شمار به عنوان نمونه در نظرگرفته شد. به منظور جمع-آوری دادهها برای اندازهگیری هوشمندیرقابتی از پرسشنامه نواک و فرانسس(2012) به منظور اندازهگیری ویژگیهای کارآفرینیمستقل از پرسشنامه کردنائیج و زالی(1388) با 48 گویه و همچنین برای سنجش بازارگرایی از پرسشنامه 13سؤالی دولتآبادی که برگرفته از مطالعه نرور و اسلاتر(1990)، استفاده گردید. ضریب پایایی آنها به ترتیب 88/0، 90/0 و 87/0 بدست آمد. جهت تجزیهوتحلیل دادهها آمار توصیفی و نرمافزار Spss و Smart PLS استفاده شد.. یافتههای حاصل از تحقیق نشان میدهد که در سطح اطمینان 95 ضریب مسیر رابطۀ میان کارآفرینی مستقل و هوشمندیرقابتی 538/0است، ضریب مسیر رابطۀ میان بازارگرایی و هوشمندیرقابتی 180/0است و ضریب مسیر رابطۀ میان کارآفرینی مستقل و بازارگرایی 666/0است. با توجه به یافتههای تحقیق پیشنهاد میشود مدیران باشگاههای بدنسازی به منظور افزایش مشتریان، افزایش سوددهی، بهرهوری باشگاه، از اثرات مثبت کارآفرینیمستقل و بازارگرایی برای افزایش هوشمندیرقابتی استفاده کنند.
هوشمندی رقابتی,کارآفرینی مستقل,بازارگرایی,ورزش,باشگاههای بدنسازی
https://smms.basu.ac.ir/article_1839.html
https://smms.basu.ac.ir/article_1839_9e22dbfd3b2d55e78553d7dac6d3bc38.pdf
دانشگاه بوعلی سینا
پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
2345-4628
2345-4636
6
12
2016
11
21
مهارتهای بنیادی ارتباط و سبکهای مدیریت تعارض سازمانی: مطالعه کارشناسان تربیت بدنی دانشگاههای شهر تهران
33
41
FA
امید
قهرمانی
کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، جهاد دانشگاهی واحد شهید بهشتی
om_ghahremani@yahoo.com
احمد
فلاحی
دکترای مدیریت ورزشی دانشگاه تربیت مدرس
a_falahi62@yahoo.com
ابراهیم
علی دوست قهفرخی
دکترای مدیریت ورزشی، استادیار، دانشگاه تهران
e.alidoust@ut.ac.ir
10.22084/smms.2017.10616.1871
این تحقیق با هدف بررسی ارتباط بین مهارتهای ارتباطی با سبکهای پنج گانه مدیریت تعارض سازمانی کارشناسان تربیت بدنی انجام شد. به این منظور با استفاده از روش تحقیق توصیفی - همبستگی 70 نفر از کارشناسان تربیت بدنی دانشگاههای دولتی سطح شهر تهران به صورت تصادفی ساده مورد بررسی قرار گرفتند. دادهها با استفاده از پرسشنامه جمعآوری شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از کولموگراف ـ اسمیرنوف، t مستقل، تحلیل واریانس اندازههای تکراری و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین کارشناسان زن و مرد از لحاظ میزان مهارتهای ارتباطی و ابعاد آن و همچنین نمره سبکهای مدیریت تعارض تفاوت معنیداری وجود ندارد. آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که بین سبک اجبار، سبک اجتناب و سبک غالب شدن با مهارتهای ارتباطی و هر سه بعد آن شامل مهارتهای بازخوری، شنودی و کلامی ارتباط مثبت و معنیداری وجود دارد. بین سبک همکاری و سبک مصالحه و سازش با مهارتهای ارتباطی و ابعاد آن ارتباط معنی داری وجود نداشت.
مهارتهای ارتباطی,سبکهای مدیریت تعارض,کارشناسان تربیت بدنی
https://smms.basu.ac.ir/article_1840.html
https://smms.basu.ac.ir/article_1840_27df1b90b87de88cba39ec65effddca3.pdf
دانشگاه بوعلی سینا
پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
2345-4628
2345-4636
6
12
2016
11
21
مدل برندسازی با رویکرد تفکر استراتژیک در ورزش ایران
43
56
FA
وجیهه
جوانی
استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه تبریز
v.javani@tabrizu.ac.ir
محمد
احسانی
استاد گروه تربیت بدنی دانشگاه تربیت مدرس
ehsani@modares.ac.iق
مجتبی
امیری
دانشیار گروه مدیریت دانشگاه تهران
mamiry@ut.ac.ir
هاشم
کوزه چیان
استاد گروه تربیت بدنی دانشگاه تربیت مدرس
h_kozehchian@tmu.ac.ir
10.22084/smms.2017.10702.1879
جوهره علم بر پایهی مدلهای فراگیر است، نه داده های پراکنده؛ زیرا داده ها در قالب مدل می توانند کشف، تبیین، تعبیر شوند. بنابراین، فقدان مدل های قابل اتکا در برندسازی در صنعت ورزش محقق را برآن داشت تا به دست یابی مدل برندسازی در صنعت ورزش ایران اهتمام ورزد. بر این اساس هدف از این مطالعه طراحی و تبیین مدل برندسازی با رویکرد تفکر استراتژیک در صنعت ورزش ایران است. این پژوهش از نوع تحقیقات اکتشافی و به تناسب رویکرد پژوهش کیفی بود، برای این منظور به خبرگان حوزهی برندسازی مراجعه و از طریق مصاحبه عمیق به جمعآوری دادهها پرداخته شد و روش نمونه گیری در این پژوهش گلوله برفی بود. در نهایت از دل دادهها 15مقوله اصلی در سه سطح؛ رفتاری، سازمانی و رویداد استخراج شد. این مدل نمایش سادهای از برندسازی صنعت ورزش ایران است که سعی بر آن بود که ساختهای اساسی برندسازی صنعت ورزش ایران را دربگیرد. مطابق مدل حاضر میتوان مولفههای موثر بر برندسازی در صنعت ورزش ایران را شناسایی و به نوعی آنها را طبقه بندی کرد و نهایتا میتواند مبنای عقلانی توسعه برندسازی در صنعت ورزش ایران قرار گیرد.
برندسازی,تفکر استراتژیک,ورزش,ایران
https://smms.basu.ac.ir/article_1841.html
https://smms.basu.ac.ir/article_1841_8881155a34a20a728104e4a6d78af062.pdf
دانشگاه بوعلی سینا
پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
2345-4628
2345-4636
6
12
2016
11
21
طراحی مدل معادلات ساختاری هوش هیجانی و هیجانات کاری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمان
57
71
FA
مهدی
دهقانی سلطانی
دانشجوی دکتری دانشگاه سمنان
ma.dehghani22@yahoo.com
اردشیر
شیری
استادیار دانشگاه ایلام
shiri_ardeshir@yahoo.com
اعظم
سلطانی بناوندی
دانشجوی کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی باختر ایلام
s.soltani42@yahoo.com
شکوفه
کریمی
دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
shokoufekarimi90@gmail.com
10.22084/smms.2017.11084.1908
هدف از این پژوهش طراحی مدل معادلات ساختاری هوش هیجانی و هیجانات کاری در ادارات ورزش و جوانان استان کرمان میباشد. جامعه آماری این تحقیق کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمان بوده و حجم نمونه 158 نفر میباشد که برای به دست آوردن حجم نمونه از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بوده که برای تایید روایی آن از روایی سازه و تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و دوم و همچنین برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده-ها، از نوع توصیفی- پیمایشی میباشد. مدل مورد مطالعه با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار لیزرل مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد که تمام ابعاد هوش هیجانی (خودآگاهی، خودمدیریتی، مهارت اجتماعی و همدلی) تاٌثیر مثبت معناداری بر فعالیت سطحی و فعالعیت عمقی (ابعاد هیجان کاری) دارد.
هیجان کاری,هوش هیجانی,مدل معادلات ساختاری,سازمانهای ورزشی
https://smms.basu.ac.ir/article_1842.html
https://smms.basu.ac.ir/article_1842_9220e4ca5de546db9c0775d10cd1d5ba.pdf
دانشگاه بوعلی سینا
پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
2345-4628
2345-4636
6
12
2016
11
21
تحلیل وضعیت گردشگری ورزشی استان سیستان وبلوچستان براساس مدل SWOT
73
85
FA
فاطمه
ضیائی
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی
ziaee.fatemeh1346@yahoo.com
سیدرضا
موسوی گیلانی
استادیار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
srmg45@yahoo.com
سیداحمد
نژاد سجادی
عضو هیأت علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان
sajadi431@yahoo.com
10.22084/smms.2017.11346.1920
هدف تحقیق حاضر تحلیل وضعیت گردشگری ورزشی استان سیستان و بلوچستان براساس مدل SWOTبود.این پژوهش ازنوع توصیفی- تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش شامل 60 نفر از اساتیددانشگاه ،مدیران ارشد ورزش و مدیران سازمان گردشگری استان بودند.. نمونه اماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته شامل4 مؤلفه نقاط قوت، ضعف، فرصت ها وتهدیدها بود که روائی محتوائی آن را متخصصین مدیریت ورزشی، تائید کردند و پایایی آن از طریق آزمون آلفا کرونباخ (87/0=α) به دست آمد. جهت تعیین معنی داری گویه ها از آزمون دوجمله ای و برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمارتوصیفی و آزمون فریدمن استفاده شد نتایج نشان داد وجود مراکز آبی مطلوب به عنوان مهم ترین نقطه قوت، نبود افراد متخصص مهم ترین نقطه ضعف ,وجود نقاط باستانی وجاذبه های گردشگری ، مهم ترین فرصت وضعف امنیت در استان مهم ترین تهدید هستند. گردشگری ورزشی سیستان و بلوچستان از لحاظ موقعیت استراتژیک و درارزیابی ماتریس داخلی وخارجی در منطقه تهاجمی قرار دارد.شناسائی محیطی گردشگری ورزشی به عنوان استراتژی و راهکاری مناسب جهت توسعه گردشگری ورزشی استان ضروری است.
"گردشگری ورزشی"," سیستان وبلوچستان","تحلیل SWOT"
https://smms.basu.ac.ir/article_1843.html
https://smms.basu.ac.ir/article_1843_844c22bad84722d0925df1431eb46c6b.pdf
دانشگاه بوعلی سینا
پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی
2345-4628
2345-4636
6
12
2016
11
21
شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر قصد خرید تجهیزات ورزشی از طریق رسانههای اجتماعی؛کاربرد تکنیک برنامه ریزی ترجیحی فازی لگاریتمی(مورد مطالعه: کاربران رسانه اجتماعی اینستاگرام)
87
98
FA
مرتضی
سلطانی
استادیار پردیس فارابی دانشگاه تهران
mortezasoltanee@ut.ac.ir
مرتضی
آریان فر
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی پردیس فارابی دانشگاه
morteza.aryanfar@gmail.com
سیدمحمدرضا
ناصرزاده
استادیار دانشگاه کنکوردیا کانادا
reza.nasserzadeh@gmail.com
محمدرضا
فتحی
استادیار پردیس فارابی دانشگاه تهران
reza.fathi@ut.ac.ir
10.22084/smms.2017.11875.1946
هدف این پژوهش شناسایی و رتبهبندی عوامل موثر بر قصد خرید تجهیزات ورزشی در میان کاربران رسانههای اجتماعی با استفاده از تکنیک برنامه ریزی ترجیحات فازی لگاریتمی(LFPP) میباشد. پژوهش از نظر روش پیمایشی و از نظر هدف کاربردی می باشد. در فرایند پژوهش، با مرور پژوهشهای پیشین و همچنین بهرهگیری ازنظرات خبرگان، ابتدا 30 متغیر تأثیرگذار بر قصدخرید شناسایی گردید. سپس این متغیرها در قالب پرسشنامه ای در اختیار چند نفر از خبرگان حوزه بازاریابی قرار گرفت و از میان 30 متغیر مذکور، 10 متغیر با توجه به وزن و اهمیتشان استخراج گردیدند. این 10 متغیر در قالب پرسشنامهای فازی جهت رتبه بندی در اختیار نمونه تحقیق که 15 نفر از کاربران رسانههای اجتماعی بودند قرار گرفت و درنهایت این متغیرها از طریق نرمافزار گمز وزن دهی و رتبهبندی گردیدند. نتایج پژوهش نشان میدهد که متغیرهای اعتماد، امنیت، ادراک از قیمت به ترتیب بیشترین اهمیت را از دید کاربران دارا هستند.
قصدخرید, تجهیزات ورزشی,رسانههای اجتماعی,برنامه ریزی ترجیحات فازی لگاریتمی,اینستاگرام
https://smms.basu.ac.ir/article_1844.html
https://smms.basu.ac.ir/article_1844_bbfd3eea0aa9859e01de1f331290049d.pdf