هدف از تحقیق حاضر بررسی ارتباط بین وابستگی و وفاداری به تیم در قصد خرید محصولات حامی مالی تیم فوتبال پرسپولیس بود. همچنین تاثیر قصد خرید در تبلیغات دهان به دهان حامی مورد بررسی قرار گرفت. جامعۀ آماری تحقیق کلیۀ هواداران تیم فوتبال پرسپولیس که حداقل یکبار بازیهای این تیم را در فصل 96-1395 از ورزشگاه تماشا کردهاند، بودند و حجم نمونه 420 نفر تعیین شد. دادههای تحقیق با استفاده از پرسشنامۀ برگرفته از تحقیقات قبلی جمعآوری شد. برای تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی(تحلیل عاملی تائیدی و مدل معادلات ساختاری) استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد به جز مسیر وفاداری نگرشی به وفاداری رفتاری و همچنین مسیر وفاداری رفتاری به تیم با قصد خرید، بقیه مسیرها معنادار بودند. بدین ترتیب با توجه به نتایج تحقیق وفاداری رفتاری نمیتواند تحت عنوان میانجی در ارتباط بین وفاداری نگرشی به تیم و قصد خرید عمل کند. مدیران تیمها میتوانند با افزایش وابستگی و وفاداری نگرشی هواداران به تیمشان مراتب قصد خرید و همچنین تبلیغات دهان به دهان محصولات حامی مالی را در هوادارانشان افزایش دهند.