ORIGINAL_ARTICLE
تحلیل راهبردی ورزش قهرمانی بانوان استان همدان با استفاده از تکنیکSWOT
هدف از انجام این پژوهش، تحلیل راهبردی ورزش قهرمانی بانوان استان همدان با استفاده از تکنیکSWOT بود. نمونه آماری پژوهش 110 تن (38 مرد و 72 زن) شامل مربیان، داوران،کارشناسان ادارات ورزش و جوانان، اساتید تربیت بدنی، قهرمانان ورزش بانوان، اعضای هیئتهای ورزشی استان و مدیران ورزشی استان همدان بودند که بهطور هدفمند انتخاب شدند. در بخش نظرسنجی از پرسشنامۀ محقق ساخته عوامل درونی و بیرونی و فرمهای تعیین موضوعات استراتژیک استفاده شد. روایی صوری پرسشنامه مورد نظر توسط چند تن از اساتید و کارشناسان صاحب نظر و پایایی آن از روش آلفای کرونباخ (946/0=α) مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل دادهها، علاوه بر شاخصهای توصیفی و آزمون فریدمن، از ماتریس ارزیابی درونی و بیرونی برای تعیین موقعیت؛ و تحلیل SWOT و طوفان مغزی برای تعیین استراتژیها استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد ورزش قهرمانی بانوان استان همدان در وضعیت کنونی از 13 قوت، 21 ضعف، 13 فرصت و 13 تهدید برخوردار میباشد. بر این اساس، 8 استراتژی در قالب 46 برنامه تدوین گردید. با بررسی موقعیت استراتژیک ورزش قهرمانی بانوان استان همدان، مشخص شد که این سازمان بر روی محور مختصات SWOT از لحاظ عوامل داخلی در ناحیۀ ضعفها و از لحاظ عوامل خارجی در ناحیۀ فرصتها قرار دارد.
https://smms.basu.ac.ir/article_1838_899cd2315bc7a4f3903a9ea4808d0ec3.pdf
2016-11-21
1
16
10.22084/smms.2017.5659.1586
برنامه استراتژیک
تحلیل SWOT
ورزش قهرمانی بانوان
رضا
اندام
reza.andam@gmail.com
1
دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه صنعتی شاهرود
LEAD_AUTHOR
علی اکبر
آقایی
ali.aghaei@ymail.com
2
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی داشگاه صنعتی شاهرود
AUTHOR
مهرداد
عنبریان
m_anbarian@yahoo.com
3
دانشیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه بوعلی سینا همدان
AUTHOR
علی
پارساجو
parsajuali@yahoo.com
4
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
AUTHOR
- آقایی، علی اکبر؛ نادریان، مسعود؛ اندام، رضا؛ معماری، ژاله (1392). آسیب شناسی ورزش هندبال استان سمنان با استفاده از الگوی برنامهریزی استراتژیک. مطالعات مدیریت ورزشی، 17: 40- 11.
1
- احسانی، محمد؛ ابودردا، زینب؛ اقبالی، مسعود (1387). بررسی علل عدم حمایت اسپانسرها از ورزش حرفهای بانوان شهر اصفهان. نشریه علوم حرکتی و ورزش، 12: 120- 111.
2
- اعرابی، سید محمد (1389). دستنامه برنامهریزی استراتژیک. چاپ سوم. تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
3
- بنار، نوشین؛ احمدی، نسرین؛ کریمی، فریبا (1392). بررسی مشکلات ورزش قهرمانی زنان استان گیلان. نشریه مدیریت منابع انسانی در ورزش، سال اول، شماره 1: 25 – 11.
4
- پایگاه تحلیلی خبری خانواده و زنان. با تلاش ایران میخ حجاب در ورزش جهان کوبیده شد. 26 مهرماه 1391، کد خبر: 4283.
5
http://mehrkhane.com/fa/news/4283/
6
- خسروی زاده، اسفندیار؛ حمیدی، مهرزاد؛ یدالهی، جهانگیر؛ خبیری، محمد (1388). شناسایی قوتها، ضعفها، فرصتها و تهدیدهای کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران و تنگناها و چالشهای فراروی آن. نشریه مدیریت ورزشی، شماره 1: 35- 19.
7
- درُی، بهروز (1387). چارچوب طراحی و تدوین الگوی نظام توسعه مدیریت با تأکید بر رویکرد توسعه مدیریت بسیجی. مطالعات راهبردی بسیج، شماره 39 : 92- 69.
8
- دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی (24/ 5/1390). جای خالی ورزش بانوان در سیاستهای آینده کشور. روزنامه اعتماد. شماره: 2237.
9
- دفتر ملی مدیریت و توسعة ورزش کشور (1387). گزارش بخش تربیت بدنی و ورزش در برنامة پنجم توسعة اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور. سازمان تربیت بدنی، معاونت فرهنگی و امور استانها، ویرایش هشتم.
10
- راسخ، نازنین؛ سجادی، نصرا...؛ حمیدی، مهرزاد؛ خبیری، محمد (1394). طراحی و تدوین برنامه راهبردی ورزش قهرمانی بانوان کشور. نشریه مدیریت ورزشی، دوره 7، شماره 3: 334-309.
11
- سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران (1381). سند راهبردی نظام جامع توسعه تربیت بدنی و ورزش کشور: مؤلفه توسعه ورزش قهرمانی. تهران: رادسامانه.
12
- غفرانی، محسن؛ گودرزی، محمود؛ سجادی، نصرا...؛ جلالی فراهانی، مجید (1389). طراحی و تدوین راهبرد توسعه ورزش قهرمانی استان سیستان و بلوچستان. نشریه مدیریت ورزشی، شماره 4: 190- 169.
13
- غفوری، فرزاد؛ رحمان سرشت، حسین؛ کوزه چیان،هاشم؛ احسانی، محمد (1382). مطالعه و بررسی نگرش متخصصان تربیت بدنی به نقش رسانههای جمعی (رادیو، تلوزیون و نشریات) در گرایش مردم به ورزش قهرمانی و همگانی. نشریه حرکت. شماره 16: 78- 57.
14
- مظفری، سید امیر احمد؛ الهی، علیرضا؛ عباسی، شهامت؛ احدپور، هنگامه؛ رضایی، زین العابدین (1391). راهبردهای توسعة نظام ورزش قهرمانی ایران. مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 13: 48-13.
15
- منظمی، مریم؛ علم، شهرام؛ شتاب بوشهری؛ ناهید (1390). تعیین عوامل مؤثر بر توسعة تربیت بدنی و ورزش بانوان جمهوری اسلامی ایران. مدیریت ورزشی، شمارة 10: 168- 151.
16
- Andreff, W., (2000). Sport and economic development, Play the Game. P. 12-16.
17
- Angelo, C. And Fabio, A. (2003). Economics of sports: The market structure of football players and the competitive balance among the teams before and after the Bosman Ruling. Working Paper .No.38. http://econpapers.respect.org.
18
- Australian Sports Commission, (2004). Planning in Sport: A Good Guide for Sporting Organizations. www.ausport.gov.au.
19
- AustralianWomenSport. (2005-2008). Strategicplan. www.australianwomensport.com.au
20
- Boyd, Patrick, (2005). Forging Future Success: A Strategic Planning Guide for Fijies National Sport Federations. Fiji Association of Sports and National Olympic Committee.
21
www.fijiolympiccommittee.com.
22
- Harrison, R., (1995). Training and development.London, Institute of personal and development.
23
- Football Federation Austeralia, (2013). Womens Football: Strategic Plan 2014-2016. www.myfootballclub.com.au/.../Women_s_Football_strategic_plan.pdf
24
- Office for Recreation and Sport. (2004). Strategic Planning: A Guide for Recreation and Sporting Organizations. http://fulltext.ausport.gov.au/fulltext/2004/sa/strategic_planning.asp
25
- Toro, M., (2005). Public perception of credibility of male and female sportscaster. A dissertation for the degree of Master of Arts in communication, faculty of the virgina Polytechnic Institue and state University.
26
ORIGINAL_ARTICLE
تبیین رابطه کارآفرینی مستقل بر هوشمندی رقابتی مدیران باشگاههای بدنسازی آقایان استان تهران
هدف از این تحقیق، تبیین رابطه کارآفرینیمستقل و بازارگرایی بر هوشمندیرقابتی مدیران باشگاههای بدنسازی آقایان استان تهران بودهاست. جامعه آماری این تحقیق کلیه باشگاههای بدنسازی آقایان استان تهران بود که در کل75 باشگاه انتخاب شدند. با توجه به حجم اندک جامعه، کل جامعه با روش کل شمار به عنوان نمونه در نظرگرفته شد. به منظور جمع-آوری دادهها برای اندازهگیری هوشمندیرقابتی از پرسشنامه نواک و فرانسس(2012) به منظور اندازهگیری ویژگیهای کارآفرینیمستقل از پرسشنامه کردنائیج و زالی(1388) با 48 گویه و همچنین برای سنجش بازارگرایی از پرسشنامه 13سؤالی دولتآبادی که برگرفته از مطالعه نرور و اسلاتر(1990)، استفاده گردید. ضریب پایایی آنها به ترتیب 88/0، 90/0 و 87/0 بدست آمد. جهت تجزیهوتحلیل دادهها آمار توصیفی و نرمافزار Spss و Smart PLS استفاده شد.. یافتههای حاصل از تحقیق نشان میدهد که در سطح اطمینان 95 ضریب مسیر رابطۀ میان کارآفرینی مستقل و هوشمندیرقابتی 538/0است، ضریب مسیر رابطۀ میان بازارگرایی و هوشمندیرقابتی 180/0است و ضریب مسیر رابطۀ میان کارآفرینی مستقل و بازارگرایی 666/0است. با توجه به یافتههای تحقیق پیشنهاد میشود مدیران باشگاههای بدنسازی به منظور افزایش مشتریان، افزایش سوددهی، بهرهوری باشگاه، از اثرات مثبت کارآفرینیمستقل و بازارگرایی برای افزایش هوشمندیرقابتی استفاده کنند.
https://smms.basu.ac.ir/article_1839_9e22dbfd3b2d55e78553d7dac6d3bc38.pdf
2016-11-21
17
32
10.22084/smms.2017.10393.1857
هوشمندی رقابتی
کارآفرینی مستقل
بازارگرایی
ورزش
باشگاههای بدنسازی
زهرا
آزموده مقدم
zahraazmodeh92@gmail.com
1
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده تربیت بدنی دانشگاه مازندران، بابلسر
LEAD_AUTHOR
معصومه
کلاته سیفری
ms@gmail.com
2
استادیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه مازندران، بابلسر
AUTHOR
فرزام
فرزان
farzam@gmail.com
3
استادیار دانشکده تربیت بدنی دانشگاه مازندران، بابلسر
AUTHOR
میثم
شیرخدایی
maisamshirkhodaie@gmail.com
4
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ی علوم اقتصادی و اداری دانشگاه مازندران - بابلسر
AUTHOR
- اسماعیل پور،رضا؛ تقی زاده جور شری، محمدرضا؛ ابراهیم نژاد مقدم رشتی، مهدی (1392). «تأثیر گرایش کارآفرینانه بر سودآوری شرکتهای بیمه: نقش بازارگرایی بر موفقیت و نوآوری (مطالعه مروری: شرکتهای بیمه استان گیلان)». همایش ملی دانشگاه کارآفرین (صنعت دانش محور)، بابلسر، دانشگاه مازندران.
1
- اصغرپور، علیرضا (1382). «شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر رضایت مندی مشتریان خودروهای سواری شرکت ایران خودرو در تهران با استفاده از تکنیک فرایند سلسله مراتبی (AHP)». پایانامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
2
- اقبالی، اسماعیل (1394). «بررسی نقش کارآفرینی در ایجاد فرهنگ رقابتی». دومین کنفرانس بین المللی مدیریت در قرن 21، مؤسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ویرا.
3
- اقبالی، اسماعیل (1394). «بررسی نقش بازارگرایی در توسعه نوآوری سازمانی». دومین کنفرانس بین المللی مدیریت در قرن 21، تهران، مؤسسه مدیران ایده پرداز پایتخت ویرا.
4
- اکبری، حسن (1380). «بررسی موانع کارآفرینی سازمانی درشرکت صنعت چوب شمال». (پایانامه منتشر نشده دانشگاه تربیت مدرس دانشکده علوم انسانی).
5
- باقری، سیدمحمد؛ افضلی، شیما (1393). «بررسی تأثیر گرایش به بازار مدیران بر کسب مزیترقابتی در چهارچوب ابعاد هوشمندیرقابتی و عوامل سازمانی». دو فصلنامة علمی- پژوهشی کاوشهای مدیریت بازرگانی، سال ششم (بهار و تابستان1393)، شماره11، 52-27.
6
- بوربور جعفری، مریم (1391). «بررسی روابط متقابل کارآفرینی، بازارگرایی و یادگیری گرایی و نقش این عوامل بر روی نوآوری و ارزش مشتری». دومین کنفرانس دانشجویی کارآفرینی کشور، تهران، دانشگاه شاهد.
7
- بیکزاد، جعفر؛ اسکندری، کریم (1388). «هوشمندی رقابتی به عنوان ابزارحمایتی در فرآیندهای تصمیمگیری مدیران». مجله مدیران، صص: 50-47.
8
- تاج الدین، مهدی؛ طالبی، کامبیز؛ تاج الدین، مسعود (1389). «رابطه ی بین کارآفرینی شرکتی، بازارگرایی، انعطاف پذیری سازمانی، رضایت شغلی». اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و نوآوری، شیراز.
9
- چاوشی، کاظم؛ جوادی پورفر، مهنوش (1391). «بررسی رابطه هوشمندی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران». چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 9، صص: 97-81.
10
- حاجی حسینی، حجت الله؛ نورزادمقدم، محمد (1393). «تأثیر نوآوری و بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار و مزیت رقابتی پایدار در بنگاههای صنعتی». دوفصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی، شماره 23، صص: 29-21.
11
- حسنوند، معصومه (1390). «ارتباط بین کیفیت خدمات و وفاداری مشتری در باشگاههای ورزشی شهر تهران». پایانامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه خوارزمی.
12
- حسینی مقدم، سید محمدرضا؛ حجازی، سید رضا. (1393). «تأثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد بانکها با متغیر میانجی بازارگرایی». توسعه کارآفرینی، دوره7، شماره2، صص: 229-211.
13
- حسینی، سیدمحمود؛ پناهی، منیره (1386). «ایجاد مزیترقابتی در صنعت با رویکرد عوامل کلیدی موفقیت (مطالعه موردی صنعت کاشی ایران)». فصلنامهی پژوهشنامه بازرگانی، شماره 45، صص: 178-145.
14
- دهقانان، حامد؛ انصاری، طوبی (1393). «تأثیر بازارگرایی بر کارآفرینی: نقش تعدیل کنندگی نوآور». اولین کنفرانس بینالمللی مدیریت، حسابداری و اقتصاد، بهصورت الکترونیکی، مؤسسه بینالمللی عالی علوم و فناوری حکیم.
15
- دهقانی زاده، محمود؛ رستگار انارمرزی، وحید (1392). «تأثیر بازارگرایی و گرایش کارآفرینانه بر نوآوری». همایش ملی مدیریت بازارگانی با محوریت: کسب و کارهای کارآفرینانه و اقتصاد دانش بنیان، رامسر، دانشگاه پیام نور.
16
- رحمانی، زینالعابدین؛ یوسفی، مهدی (1393). «بررسی تأثیر گرایش به کارآفرینی و گرایش به بازار مدیران برخلق مزیترقابتی در چهارچوب پایش هوشمندیرقابتی». اولین همایش ملی مدیریت بازرگانی با محوریت کسبوکارهای کارآفرینانه و اقتصاد دانش بنیان، دانشگاه پیام نور استان مازندران.
17
- زارع زاده مهریزی، محبوبه؛ میرمحمدی صدر آبادی، محمد (1394). «بررسی تأثیر بازارگرایی بر موفقیت محصول جدید با توجه به نقش میانجی متغیرهای سرمایه فکری و قابلیت یادگیری سازمانی». مجله مدیریت بازاریابی، شماره 27، صص: 57-35.
18
- سیدجوادین، سید رضا؛ براری، مجتبی؛ ساعت چیان، وحید (1393). «بازاریابی رابطه مند در صنعت ورزش». مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 23، صص: 34-15.
19
- شیخ اسمعیلی، سامان؛ ترابی فارسانی، فاطمه؛ خرسندنیا، فرشته (1392). «ساختاریابی الگوی کارآفرینی سازمانی براساس قابلیتهای بازارگرایی با توجه به نقش واسطه گرایش به کارآفرینی»، دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی، قم، دانشگاه پیام نور.
20
- طباطبایی، زهرا؛ اوجی نژاد، احمدرضا؛ قلتاش، عباس (1394). «رابطه هوش اجتماعی با مهارتهای کارآفرینی و خلاقیت دانش آموزان هنرستانهای شهر شیراز». فصلنامه علمی-پژوهشی رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال ششم، شماره1، پیاپی21، صص: 101-85.
21
- عباسزاده، حسن؛ درویش، حسن؛ الوانی، سید مهدی؛ صالحی صدقیانی، جمشید (1390). «الگوی استراتژی گرایش به کارآفرینی در نظام بانکی ایران». مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 7، صص: 116-99.
22
- غفاری آشتیانی، پیمان؛ چوبندیان، رضوان؛ زرگران، محمد (1393). «بررسی هوشمندی رقابتی از منظر کارآفرینان (بر مبنای مدل سازی معادلات ساختاری)». مجله مدیریت بازاریابی، شماره 22، بهار 1393.
23
- غیاثی ندوشن، سعید؛ فلاحیانی، سمیرا (1394). «تأملی بر نقش دورههای آموزشی در ایجاد روحیه کارآفرینی در بین دانشجویان دانشگاه». فصلنامه علمی پژوهشی ابتکارو خلاقیت در علوم انسانی، دوره پنجم، شماره اول، صص: 112-93.
24
- فاریابی، محمد؛ تجویدی، رعنا؛ تجویدی، مینا (1390). «بررسی رابطه بازار محوری و مزیت رقابتی در گروه صنایع تراکتورسازی ایران». فراسوی مدیریت، سال پنجم، شماره 17، صص: 131-160.
25
- فلاحیان، زهرا؛ جان زاده سر مستی، حسین؛ سلطانی کجوری، مهسا (1392). «بررسی رابطه کارآفرینی با بازارگرایی و منابع انسانی بر نوآوری کسب و کار». همایش ملی دانشگاه کارآفرین (صنعت دانش محور)، بابلسر، دانشگاه مازندران.
26
- کردنائیج، اسد اللُه وزالی، محمد (1386). «ابزار سنجش ویژگیهای شخصیتی کارآفرینان». تهران: انتشارات مرکز کارآفرینی دانشگاه تربیت مدرس.
27
- لباف، حسن؛ شائمی، علی؛ صنعتی، فاطمه (1388). «رابطهی بین کارآفرینی شرکتی و رضایت مشتریان در نمایندگیهای شهرهای اصفهان و شیراز». چهارمین کنفرانس بینالمللی مدیریت استراتژیک، تهران، گروه ناب، گروه پرتو بینا.
28
- محمدپور، زهرا؛ مختاری، مهران (1393). «مقایسه تطبیقی کارآفرینی و نقش آن در چابکی سازمانی». همایش ملی دانشگاه کارآفرین، صنعت دانش، دانشگاه مازندران.
29
- هزارجریبی؛ جعفر، ابراهیمی؛ مریم (1389). «بررسی و مقایسه ویژگیهای کارآفرینی شاغلین سازمان و رضایت شغلی». جامعه شناسی کاربردی، 4، صص: 1-18.
30
- Agnihotri, R.S. (2009). "Salesperson Competitive Intelligence Use: A Social Identity Perspective (Doctoral dissertation). Retrieved from pro Quest Dissertations and Theses Aguilar, F. J. (1967)". Scannning the Business Environment. Macmillan, New York, NY.
31
- Antia, K.D. & Hesford, J.W. (2007). "Aprocess- oriented viw of competitive intelligence and zts impact on organizational performance". Journal of competitive Intelligence and Management, Vol. 4, No. 1, 337-345.
32
- Awwad, M.S., & Agti, A.M. (2011). "The impact of internal marketing on commercial banks' market orientation". International Journal of Bank Marketing, 29(4), 308-332.
33
- Caciotti, G. Hayton, J.C. Mitchell. J.R. & Giazizoglu. (2016). "A reconceptualization of fear of failure in entrepreneurship". Journal of Business Venturing, 31, PP: 302-325.
34
- Chakraborty, Sh. Thompson, J.C. & Yehoue, E.C. (2016). "The culture of entreprenership". Journal of Economic Theory, 163, PP: 288-317.
35
- Chan, K.Y. Marilyn, A.U. Oleksandr, S. Chernyshenko, M.H.R. & Yoke. L.S. (2015). "Personality and entrepreneurial, Professional and Leadersship motivations". Personality and Individual Differences, 77, PP: 161-166.
36
- Deshpande, R.J. Farely, J.U. & Webster, F.E. Jr. (1993). "Corporate Cuture, Customer Orientation and Innovativeness in Japanese Firms: a Quadratic Anaiysis". Journal of Marketing, Vol. 57(1), PP: 23-37.
37
- Douglas, C.B. (1994). "I want it Fast, Factual, Actionable – Tailoring Competitive Intelligence to Executive's Needs". Long Range Planing, 27, 12-24.
38
- Ellis, P.D. (2006). "Market Orientation and Performance: a Meat Analysis and Crossnational Comparisons". Journal of Management Studies, Vol. 43(5), PP: 1089-107.
39
- Fielding, M. (2006). "Competitive intelligence". Marketing News, Vol. 40 No. 1, P. 14.
40
- Frosen, J. Jaakkola, M. Churakova, L. & Tikkanen, H. (2016). "Effective forms of market orientation across the business cycle: A longitudinal analysis of business-to-business firm". Industrial Marketing Management, 52, PP: 91-99.
41
- Gottschalk, P., & Karlson, J.T. (2005). "A comparison of leadership role in IT project". Journal of Industrial Management and Data system, Vol. 9, PP: 1137-1149.
42
- Gresham, G., Hafer, J. & Markowski, E. (2006)." Inter-fuctional market oriention between marketing departments and technical developments in the management of the new product process". Journal of Behavioral & Applied Management, Vol. 8No. 1, 43-65.
43
- Hockerts, K., & Wusenhayen, R. (n. d). (2009). Greening Gliats versus emerging Davids – Theorizing About the role of incumbents and new entrants in sustainable enter preneurship. Journal of Business Venturing.
44
- Http: www. Scip. Org / Library / overview. Pdf
45
- Jaeger, N.A. Zacharias, N.A. & Brettel, M. (2016). "Nonlineear and dynamic effects of responsive and proactive market orientation: An l ongitudinal investigation". Intemational Journal of Research in Marketing.
46
- Jansen, P. (2006). "Condition for internal Entrepreneurship". Journal of management.
47
- Lee, J.S. Hsiech, C.J. (2010). "A reasearch in relating entrepreneurship, marketing capability innovative capability and sustained competitive advantage". EABR & ETLC Conference Proceedings.
48
- Lumpkin, G.T., Dess, G. (2001)." Linking Two Dimensions of Entrepreneurial orientation to Firm Performance: the moderating role of environment". Journal of Business Venturing, (16). pp, 429-451.
49
- Ma, H. (1999)." Anatomy of Competitive Advantage: A select Framwork". Management Decision, 37, pp: 709-718.
50
- Martin, S.L. & Javalgi, R.G. (2016). "Entrepreneurial orientation, marketing capabilities and performance: The Moderation role of Competitive Intensity on Latin American International New Ventures". Journal of Business Research, 69, PP: 2040-2051.
51
- McClure, R.E. (2010). "The Influence of Organizational Culture and Conflict on Market Orientation". Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 25/7, PP: 514-524.
52
- Murray, J.y., GAO, G.Y., Kotabe, M. & Zhou, N. (2007). Assessing measurement invariance of exportmarket orientation: a study of Chinese and non-chinese firms in china. Journal of International Marketing, Vol. 15No. 4, 41-62.
53
- Narver, C. & Slater, F. (1990). "Does Competitive Environment Moderate the Market Orientation Performance Relationship?" Journal of Marketing. 58(8), PP: 46-55.
54
- Nwokah, N.G., Frannces E. (2012). Competitive intelligence and marketing effectiveness in corporate organization in Nigeria. African Journal of Marketing Management, Vol. 1(1). pp: 010- 022.
55
- Rouach, D. & Santi, P. (2001). "Competitive Intelligence Adds Value: Five Intelligence Attitides". European Management Journal, 19(5), PP: 552-559.
56
- Ruskovaara, E. Hamalainen, M. & Pihkala, T. (2016). "HEAD teachers managing entrepreneurship education- Empirical evidence from general education". Teaching and Teacher Education, 55, PP: 155-164.
57
- Sadri, G., & Lee, B. (2001). "Developing corporate culture as a competitive advantage". Journal of Management Development: 20(10).
58
- Tsiotsou, H.R. (2010). Delineating the effect of market orientation on services performance: a component-wise approach. Journal of the service industries, 30(3): 375-403.
59
- Weerawardena, J., O`Cassb, A. (2004). "Exporing the characteristics of the market- driven firms and antecedents to sustained competitive advantage". Industrial Marketing Management, 33,419-428.
60
- Wen Wu, Ch. (2016). "Global entrepreneurship and innovation in management: Comparing MRA/SEM versus fuzzy-set QCA theory creation, data analysis, and findings". Journaln of Business research, 69, PP: 2061-2066.
61
- Wilson, F. Kickul, J. & Marlino, D. (2013). "Gender, entrepreneurial selfefficacy, and entrepreneurial career intentions: Implications of entrepreneurship education Entrepreneurship". Theory and Practice, Vol. 31, No. 3, PP: 387-406.
62
- Zhang, J. (2008). "The Constracting Benefits Accounting conservatism to Lendrrs and Borrowers". Journal of accounting and economics, Vol. 45, PP: 27-54.
63
ORIGINAL_ARTICLE
مهارتهای بنیادی ارتباط و سبکهای مدیریت تعارض سازمانی: مطالعه کارشناسان تربیت بدنی دانشگاههای شهر تهران
این تحقیق با هدف بررسی ارتباط بین مهارتهای ارتباطی با سبکهای پنج گانه مدیریت تعارض سازمانی کارشناسان تربیت بدنی انجام شد. به این منظور با استفاده از روش تحقیق توصیفی - همبستگی 70 نفر از کارشناسان تربیت بدنی دانشگاههای دولتی سطح شهر تهران به صورت تصادفی ساده مورد بررسی قرار گرفتند. دادهها با استفاده از پرسشنامه جمعآوری شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها نیز از کولموگراف ـ اسمیرنوف، t مستقل، تحلیل واریانس اندازههای تکراری و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. نتایج نشان داد که بین کارشناسان زن و مرد از لحاظ میزان مهارتهای ارتباطی و ابعاد آن و همچنین نمره سبکهای مدیریت تعارض تفاوت معنیداری وجود ندارد. آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که بین سبک اجبار، سبک اجتناب و سبک غالب شدن با مهارتهای ارتباطی و هر سه بعد آن شامل مهارتهای بازخوری، شنودی و کلامی ارتباط مثبت و معنیداری وجود دارد. بین سبک همکاری و سبک مصالحه و سازش با مهارتهای ارتباطی و ابعاد آن ارتباط معنی داری وجود نداشت.
https://smms.basu.ac.ir/article_1840_27df1b90b87de88cba39ec65effddca3.pdf
2016-11-21
33
41
10.22084/smms.2017.10616.1871
مهارتهای ارتباطی
سبکهای مدیریت تعارض
کارشناسان تربیت بدنی
امید
قهرمانی
om_ghahremani@yahoo.com
1
کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، جهاد دانشگاهی واحد شهید بهشتی
AUTHOR
احمد
فلاحی
a_falahi62@yahoo.com
2
دکترای مدیریت ورزشی دانشگاه تربیت مدرس
LEAD_AUTHOR
ابراهیم
علی دوست قهفرخی
e.alidoust@ut.ac.ir
3
دکترای مدیریت ورزشی، استادیار، دانشگاه تهران
AUTHOR
- رابینز، استیفن (1383). مدیریت رفتار سازمانی. ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی، تهران، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، چاپ پنجم.
1
- سلیمانی، نادر (1384) بررسی رابطه بین رضایت شعلی و روحیه کارکنان مدارس با کاربرد سبکهای مدیریت تعارض. پژوهشهای تربیتی، دانشگاه آزاد واحد بجنورد، شماره دوم، صص: 83-101.
2
- فانی، علی اصغر. عرب کلمری، محبوبه (1384). تأثیر موانع ارتباط فردی بر تعارض سازمانی. تدبیر، شماره 163، صص: 33-38.
3
- فهیم، حسن؛ امیرتاش، علی محمد؛ هادوی، فریده (1385). رابطه مهارتهای ارتباطی با راهبردهای مدیریت تعارض بین مدیران آموزشی و اجرایی دانشکدههای تربیت بدنی دانشگاههای کشور. اولین کنگره بینالمللی رویکردهای نوین تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران.
4
- فیاضی، مرجان (1388). تعارض ادراک شده و سبکهای مدیریت. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلام واحدگرمسار، سال سوم، شماره 5، صص:85-98.
5
- قویاندام، خلیل (1386). بررسی ارتباط بین سبکهای مدیریت تعارض و اثربخشی مدارس راهنمایی دخترانه ناحیه 4 مشهد. پژوهشهای تربیتی، شماره سیزدهم، صص: 142-160.
6
- کرمی، مرتضی؛ گودرزی، احمد (1383). مدیریت تعارض. نشریه مدیر ساز، شماره 3 و 4، صص: 76-87.
7
- نصر اصفهانی، علی (1379). مدیریت رفتار گروهی، انتشارات جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، چاپ اول، اصفهان.
8
- مرتضوی و مهربان، حمید (1383). بررسی رابطهی بین مهارتهای ارتباطی مدیران و تعهّد سازمانی دبیران. پژوهشنامهی علوم انسانی و اجتماعی، 16، 123-145.
9
- هال، ریچارد اچ (1381). سازمان، ساختار، فرآیندها و رهآوردها. ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
10
- Asteriaa, D., Suyantib, D., Utaric, D., and Wisnu, D. (2014). Model of Environmental Communication with Gender Perspective in Resolving Environmental Conflict in Urban Area (Study on the Role of Women’s Activist in Sustainable Environmental Conflict Management). Procedia Environmental Sciences, Vol. 20, PP: 553 – 562.
11
- Blake, R.R., & Mouton, J.S. (1964). The Managerial Grid. Houston: Gulf Publishing
12
- Cardilo, D. (2003). Seven strategies for managing conflict.
13
Http://www.nursingspectrum.com. (www.cardillo.com)
14
- Jones, G.R., George, J.H., and Charles, W. (2000). Contemporary management. Boston: MCGraw-Hill.
15
- Kantek, F., and Gezer, N. (2009). Conflict in schools: Student nurses’ conflict management styles. Nurse Education Today, Vol. 29, pp. 100–107.
16
- Kim, Y., and Yong, J. (2011). The influence of Chemyon on facework and conflict styles: Searching for the Korean face and its impact. Public Relations Review, Vol. 37, pp. 60–67.
17
- Koj, A. (2010). Services and conflict management: Cultural and European integration perspectives. International Journal of Intercultural Relations, Vol. 34, pp. 88–96.
18
- Kozan, M. K. (1989). Cultural Influence on Style of handling interpersonal conflicts; comparison among Turkish, Jordanian and USA. Managers Human Relations, Vol. 42, pp. 787-799.
19
- Li, C., Cropp, F., and Jin. Y. (2011). Identifying key influencers of Chinese PR practitioners’ strategic conflict management practice: A survey on contingent variables in Chinese context. Public Relations Review, Vol. 36, pp. 249–255.
20
- Mahon, J. (2009). Conflict style and cultural understanding among teachers in the western United States: Exploring relationships. International Journal of Intercultural Relations, Vol. 33, pp. 46–56.
21
- Nordin, S.M., Sivapalan, S., Bhattacharyya, E., WanAhmad, H.H.W.F. and Abdullah, A. (2014). Organizational Communication Climate and Conflict Management: Communications Management in an Oil and Gas Company. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Volume 109, Pages 1046–1058.
22
- Rahim, M. A. (1983). A Measure of styles of handling interpersonal conflict. Academy of Management Journal, Vol. 26, pp. 368-376.
23
- Randeree, K., and El Faramawy, A.T. (2011). Islamic perspectives on conflict management within project managed environments. International Journal of Project Management, Vol. 29, pp. 26–32.
24
- Slabbert, A. D. (2004). Conflict management styles in traditional organizations. The Social Science Journal, Vol. 41, pp. 83–92.
25
- Sportsman, S., and Hamilton, P. (2007). Conflict management styles in the health professions. Journal of Professional Nursing, Vol. 23, No 3, pp. 157–166.
26
- Thomas, K.W. (1976). Conflict and Conflict Management. En Dunnette, M.D. (ed.). Handbook of Industrial and Organizational Psychology, Chicago: Rand McNally.
27
- Wertheim, E. (2002). Negotiations and resolving conflicts: An overview. College of Business Administration, Northeastern University, [available at: http://web. cba. neu. edu/~ ewertheim/interper/negot3. htm].
28
- Williamson, P.K. and Landzaat, L. (2014). Journal of Pain and Symptom Management Digging Deep in the Dirt of Communication: Teaching Skill, Conflict Management, and Negotiation Stance in Bedside, Intra professional, and Personal Interactions (FR410). Volume 47, Issue 2, Pp. 422-436.
29
ORIGINAL_ARTICLE
مدل برندسازی با رویکرد تفکر استراتژیک در ورزش ایران
جوهره علم بر پایهی مدلهای فراگیر است، نه داده های پراکنده؛ زیرا داده ها در قالب مدل می توانند کشف، تبیین، تعبیر شوند. بنابراین، فقدان مدل های قابل اتکا در برندسازی در صنعت ورزش محقق را برآن داشت تا به دست یابی مدل برندسازی در صنعت ورزش ایران اهتمام ورزد. بر این اساس هدف از این مطالعه طراحی و تبیین مدل برندسازی با رویکرد تفکر استراتژیک در صنعت ورزش ایران است. این پژوهش از نوع تحقیقات اکتشافی و به تناسب رویکرد پژوهش کیفی بود، برای این منظور به خبرگان حوزهی برندسازی مراجعه و از طریق مصاحبه عمیق به جمعآوری دادهها پرداخته شد و روش نمونه گیری در این پژوهش گلوله برفی بود. در نهایت از دل دادهها 15مقوله اصلی در سه سطح؛ رفتاری، سازمانی و رویداد استخراج شد. این مدل نمایش سادهای از برندسازی صنعت ورزش ایران است که سعی بر آن بود که ساختهای اساسی برندسازی صنعت ورزش ایران را دربگیرد. مطابق مدل حاضر میتوان مولفههای موثر بر برندسازی در صنعت ورزش ایران را شناسایی و به نوعی آنها را طبقه بندی کرد و نهایتا میتواند مبنای عقلانی توسعه برندسازی در صنعت ورزش ایران قرار گیرد.
https://smms.basu.ac.ir/article_1841_8881155a34a20a728104e4a6d78af062.pdf
2016-11-21
43
56
10.22084/smms.2017.10702.1879
برندسازی
تفکر استراتژیک
ورزش
ایران
وجیهه
جوانی
v.javani@tabrizu.ac.ir
1
استادیار مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه تبریز
LEAD_AUTHOR
محمد
احسانی
ehsani@modares.ac.iق
2
استاد گروه تربیت بدنی دانشگاه تربیت مدرس
AUTHOR
مجتبی
امیری
mamiry@ut.ac.ir
3
دانشیار گروه مدیریت دانشگاه تهران
AUTHOR
هاشم
کوزه چیان
h_kozehchian@tmu.ac.ir
4
استاد گروه تربیت بدنی دانشگاه تربیت مدرس
AUTHOR
- اخلاصی، امیر (1391). اصول برندسازی. تهران: نشر علمی.
1
- امیری، مجتبی (1389). چگونه میتوان مدیریت را اخلاقگرا کرد؟. نشریه منابع انسانی. 2(10)، 8-12.
2
- جوانی، وجیهه (1391). تأثیر نام تجاری تیمهای موفق بر میزان وفاداری هواداران در لیگ برتر فوتبال ایران. مجله پژوهشهای کاربردی مدیریت و علوم زیستی در ورزش. (2) 89 -98.
3
- داناییفرد، حسن و مظفری، زینب (1387). ارتقا روایی و پایـایی در پژوهشهای کیفـی مـدیریتی: تـأملی بـر استراتژیهای ممیزی پژوهشی. پژوهشهای مدیریت، (1)1: 131-162.
4
- درون، گراسبرگ، لین و اوکیف، بو وارتلا، ا (1388). بـازنگری در ارتباطـات: مسـائل مربـوط بـه نگارهها. تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
5
- دلشاد تهرانی، مصطفی (1389). چگونه میتوان مدیریت را اخلاقگرا کرد؟. نشریه منابع انسانی. 2(10) 5-7.
6
- روستا ، احمد (1392). مدیریت شناسه فراگیر، رویکردی نوین برای نیکنامی. ماهنامه گزیده مدیریت، شماره 140.
7
- زارﻋﻲ، اﺑﺮاﻫﻴﻢ و ﻗﻠﻲ. ﻫﺎ، ﻋﻠﻲ ﻣﺤﻤﺪ (1389). مدیریت و برنامهریزی استراتژیک. نشر پیام. تهران.
8
- سایر، آندزو (1388). روش در علوم اجتماعی: رویکردی رئالیستی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعـات فرهنگی.
9
- شفیعی ، شهریار (۱۳۸۸). معرکه برند – تحلیل مفهوم شناختی مکاتب برند و بنمایههای فلسفی هر یک. مدیریت بازاریابی و تبلیغات، ( ۱۵) ۲۲ – ۲۷.
10
- شهامت زاده، مینا (1390). سنجش تفکر استراتژیک در مدیران شهرداری تهران. دانشکده مدیریت دانشگاه تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت شهری.
11
- هومن، حیدرعلی (1389). راهنمای عملی پژوهش کیفی. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
12
- Aaker, D. A. )2013(.Strategic Market Management. 10th Edition. John Wiley & Sons, Inc.
13
- Anonymous.)2009(. Fan loyalty measured; a study by Dentsu Sports, A division of Dentsu, says there are four factors that help people decide team loyalties: Human factor (HF), Perceived Energy (PE), Performance and Engagement. Business Today.
14
- Arai,A., Ko,Y. J., & Ross, S.)2013(. Branding athletes: Exploration and ceptualization of athlete brand image. Sport Management Review.
15
- Ballouli, K., & Heere, B. )2014(. Sonic branding in sport: A model for communicating brand identity through musical fit. Sport Management Review.
16
- Bhaskar, Roy, E. A. (1998). Critical Realism Essential Readings. (M. E. A. Archer, Ed.) (First., p. 756). London: Routledge.
17
- Benito-Ostolaza, J. M., & Sanchis-Llopis, J. A. )2014(. Training strategic thinking: Experimental evidence. Journal of Business Research, 67(5), 785-789.
18
- Brassington, F. and Pettitt, S. (2003), Principles of Marketing, 3rd ed., Prentice-Hall/Financial Times, Englewood Cliffs, NJ.
19
- Chernatony Leslie de.)2010(. From Brand Vision to Brand Evaluation The Strategic Process of Growing and Strengthening Brands, 3th edition Elsevier/Butterworth-Heinemann.
20
- Filo.K. and Funk, D.C. )2008(. Exploring the role of brand trust in the relationship between brand associations and brand loyalty in sport and fitness. International Journal Sport Management and Marketing, 3:39-54.
21
- Gerke, A., Chanavat, N., & Benson-Rea, M. )2014(. How can Country-of-Origin image be leveraged to create global sporting goods brands? Sport Management Review, 17(2), 174-189.
22
- Gladden, J.M. & Milne, G.R. )1999(. Examining the importance of brand equity in professional sport. Sport Marketing Quarterly, vol. 8, no. 1, pp. 21-29.
23
- Hamel Gary.1996. Strategy as Revolution. Harvard Business Review. President and Fellows of Harvard College.
24
- Hillestad, T. , Xie,CH. &Haugland, S.A.(2010).Innovative corporate social responsibility: the founder’s role in creating a trustworthy corporate brand through “green innovation: Journal of Product & Brand Management, 19(6) , 440–451.
25
- Keller, K.L. )1993(. Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity, Journal of Marketing, vol. 57, no. 1, pp. 1-22.
26
- Kotler, P. )2008(. The New Strategic Brand Managemen .London and Philadelphia, kogan-page.
27
- Kunkel, T., Doyle, J. P., & Funk, D. C. )2014(. Exploring sport brand development strategies to strengthen consumer involvement with the product – The case of the Australian A-League. Sport Management Review.
28
- Kvale Steinar. )1996(, Inter Views: An Introduction to Qualitative Research Interviewing. SAGE Publications, Esfand 24, 1374 AP - Business & Economics.
29
- Moon, B.-J. )2013(. Antecedents and outcomes of strategic thinking. Journal of Business Research, 66(10), 1698-1708.
30
- Pagani, M., & Otto, P. )2013(. Integrating strategic thinking and simulation in marketing strategy: Seeing the whole system. Journal of Business Research, 66(9), 1568-1575..
31
- Pitts, B. G. )2007(. Sport Marketing in the New Millennium: Selected Papers from the Third Annual Conference of the Sport Marketing Association, Fitness Information Technology.
32
- Rosenbaum-Elliott, Richard; Percy, Larry & Pervan, Simon, )2011(. Strategic Brand Management (2nd, 11) by Oxford University Press, Incorporated.
33
- Ross, Stephen. Russell, kerith .Bang, )2008(. An Empirical assessment of spectator- based brand equity. Journal of sport management.
34
- Scott, david and marlene Morrison. (2006). Key Ideas in Educational Research. New York, Continuum.
35
- Shilbury David, Hans Westerbeek, Shayne Quick and Daniel Funk, (2009(. Strategic Sport Marketing. The third edition. Allen & Unwin.
36
- Westberg, K., Stavros, C., & Wilson, B. )2011(. The impact of degenerative episodes on the sponsorship B2B relationship: Implications for brand management. Industrial Marketing Management, 40(4), 603-611.
37
ORIGINAL_ARTICLE
طراحی مدل معادلات ساختاری هوش هیجانی و هیجانات کاری کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمان
هدف از این پژوهش طراحی مدل معادلات ساختاری هوش هیجانی و هیجانات کاری در ادارات ورزش و جوانان استان کرمان میباشد. جامعه آماری این تحقیق کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان کرمان بوده و حجم نمونه 158 نفر میباشد که برای به دست آوردن حجم نمونه از فرمول کوکران و روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شده است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بوده که برای تایید روایی آن از روایی سازه و تحلیل عاملی تاییدی مرتبه اول و دوم و همچنین برای پایایی آن از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است. تحقیق حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده-ها، از نوع توصیفی- پیمایشی میباشد. مدل مورد مطالعه با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزار لیزرل مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان میدهد که تمام ابعاد هوش هیجانی (خودآگاهی، خودمدیریتی، مهارت اجتماعی و همدلی) تاٌثیر مثبت معناداری بر فعالیت سطحی و فعالعیت عمقی (ابعاد هیجان کاری) دارد.
https://smms.basu.ac.ir/article_1842_9220e4ca5de546db9c0775d10cd1d5ba.pdf
2016-11-21
57
71
10.22084/smms.2017.11084.1908
هیجان کاری
هوش هیجانی
مدل معادلات ساختاری
سازمانهای ورزشی
مهدی
دهقانی سلطانی
ma.dehghani22@yahoo.com
1
دانشجوی دکتری دانشگاه سمنان
AUTHOR
اردشیر
شیری
shiri_ardeshir@yahoo.com
2
استادیار دانشگاه ایلام
LEAD_AUTHOR
اعظم
سلطانی بناوندی
s.soltani42@yahoo.com
3
دانشجوی کارشناسی ارشد موسسه آموزش عالی باختر ایلام
AUTHOR
شکوفه
کریمی
shokoufekarimi90@gmail.com
4
دانشجوی کارشناسی ارشد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
AUTHOR
حمیدیزاده، محمدرضا؛ یزدانی، ناصر؛ عالمتبریز، اکبر و خورشیدی، غلامحسین (1391). طراحی و اعتبارسنجی مدل تبلیغات الکترونیک. مجله چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 11: 99-81.
1
- دهقانیسلطانی، مهدی؛ محمدی، اسفندیار؛ پوراشرف، یاساناله و سایهمیری، کورش (1392). بررسی عوامل مؤثر بر ارزیابی نگرش مصرفکنندگان از توسعه برند، مجله مدیریت بازرگانی، سال پنجم، شماره 1: 104-85.
2
- رضایی، منیره؛ طباطبایی، سیدمحمود و ساکی، رضا (1390). بررسی رابطه هوش هیجانی و رهبری تحول آفرین مدیران دبیرستانهای شهرستان ورامین. فصلنامه رهبری و مدیریت آموزشی، سال پنجم، شماره 4: 82-67.
3
- سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1393). روشهای تحقیق در علوم رفتاری، تهران: آگاه.
4
- سلطانیفر، عاطفه (1386). هوش هیجانی، فصلنامه اصول بهداشت روانی، سال نهم، شماره 35: 84-83.
5
- طبرسا، غلامعلی؛ یدالهیفارسی، جهانگیر و نائیجی، محمدجواد (1392). الگوی کارآفرینی راهبردی با رویکرد مدیریت منابع انسانی: نقش واسط تبادل دانش. مجله چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 15: 180-165.
6
- گلمن، دانیل (1390). هوش هیجانی، ترجمه نسرین پارسا، تهران: انتشارات رشد.
7
- محمودزاده، سیدمجتبی و صداقت، مریم (1392). رابطه مدیریت دانش و عملکرد سازمانی در صنعت هتلداری، فصلنامه مطالعات گردشگری، سال هشتم، شماره 24: 119-89.
8
- مسعود، حمیدرضا؛ ضرغام حاجبی، مجید و خرمآبادی، یداله (1391). بررسی اثر زایگارنیک بر زمان واکنش و میزان توجه در متقاضیان گواهی نامه رانندگی، مجله مطالعات پژوهشی راهور، سال اول، شماره 3: 74-51.
9
- ملکی مینباشرزگاه، مرتضی؛ دهقانی سلطانی، مهدی؛ فارسیزاده، حسین و باغانی، علی (1394). بررسی تأثیر ابعاد برند خدمات بر وفاداری به برند در صنعت بانکداری. فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین، 5(4): 138-119
10
- هادیزاده، اکرم؛ رامینمهر، حمید و حسینی، سیدسجاد (1388). بررسی ارتباط هوش هیجانی با گرایش کارآفرینانه، مجله توسعه کارآفرینی، سال اول، شماره 4: 162-139.
11
- Ashforth, B.E. & Humphrey, R.H. (1993). Emotional labor in service roles: the influence of identity. Academy of Management. 18(1): 88–115.
12
- Ashforth, B. E., & Humphrey, R. H. (1995). Emotion in the workplace: A reappraisal. Human Relations, 48: 97-125.
13
- Austin, E.J., Dore, T.C.P. & O’Donovan, K.M. (2008). Associations of personality and emo-tional intelligence with display rule perceptions and emotional labor. Personality and Individual Difference. 44(3): 679–688
14
- Brotheridge, C.M. (2006). The role of emotional intelligence and other individual difference variables in predicting emotional labor relative to situational demands. Psicothema 18(1): 139–144
15
- Chu, K.H.L. & Murrmann, S.K. (2006). Development and validation of the hospitality emotional labor scale. Tourism Management. 27(6): 1181–1191.
16
- Garib, G. (2013). Leisure managers’ perceptions of employee diversity and impact of employee diversity. International Journal of Hospitality Management. 32: 254–260.
17
- Grandey, A. (2000). Emotion regulation in the workplace: a new way to conceptualize emotional labor. Journal of Occupational Health Psychology. 5(1): 95–110.
18
- Grandey, A. A., Fisk, G. M., Mattila, A. S., Jansen, K. J., & Sideman, L. A. (2005). I service with a smile" enough? Authenticity of positive displays during service encounters. Organizational Behavior and Human Decision Processes, 96(1): 38-55.
19
- Hochschild, A. R. (2010). The managed heart: The commercialization of feeling. Berkeley: University of California Press.
20
- Jackson, S.E., Joshi, A. & Erhardt, N.L. (2003). Recent research on team and organizational diversity: SWOT analysis and implication. Journal of Management. 29(6): 801–830.
21
- Johnson, H.A.M. & Spector, P.E. (2007). Service with a smile: do emotional intelligence, gender, and autonomy moderate the emotional labor process?, Journal of Occupy Health Psychology. 12(4): 319–333.
22
- Jung, H.S. & Yoon, H.H. (2012). The effects of employees’ emotional intelligence on counterproductive behavior and organizational citizenship behavior. International Journal of Hospitality Management. 31(2): 369–378.
23
- Karim, J. & Weisz, R. (2010). Emotional labor, emotional intelligence, and psychological distress. Journal of the Indian Academy Applied Psychology. 36(2): 187–196.
24
- Kim, T., Yoo, J.J.E., Lee, G. & Kim, J. (2012). Emotional intelligence and emotionallabor acting strategies among front-line hotel employees. International Journal of Contemporary Hospitality Management. 24(7): 1029–1046
25
- Lee, H.U., Lee, H. & Kim, J.H. (2010). The effects of emotional intelligence and emo-tional labor on department store salespersons customer orientation and sales performance. Korea Research Academy Diatribe of Management. 13(4): 97–117.
26
- Lee, J.H. & Ok, C.H. (2012). Reducing burnout and enhancing job satisfaction: critical role of hotel employees’ emotional intelligence and emotional labor. International Journal of Hospitality Management. 31(4): 1101–1112.
27
- Mann, S. (2002). Emotion at work: To what extent are we expressing, suppressing, or faking it?, European Journal of Work and Organizational Psychology, 8: 347-369.
28
- Mayer, J.D., Salovey, P. & Caruso, D.R. (2002). MSCEIT User’s Manual. Multi-Health Systems, Toronto.
29
- Mikolajczak, M., Menil, C. & Luminet, O. (2007). Explaining the protective effect of trait emotional intelligence regarding occupational stress: exploration of emotionallabour processes. Journal of Research Personality. 41(5): 1107–1117.
30
- Morris, J. A., & Feldman, D. C. (1996). The dimensions, antecedents, and consequences of emotional labor. Academy of Management Review, 21: 986-1010.
31
- Petrides, K.V. & Furnham, A. (2000). Gender differences in measured and self-estimated trait emotional intelligence. Sex Roles, 42(5/6): 449–461.
32
- Prentice, C., Chen, P.J. & King, B. (2013). Employee performance outcomes and burnoutfollowing the presentation-of-self in customer-service contexts. International Journal of Hospitality Management. 35(1): 225–236.
33
- Psilopanagioti, A., Anagnostopoulos, F., Mourtou, E. & Niakas, D. (2012). Emotionalintelligence, emotional labor, and job satisfaction among physicians in Greece. BMC Health Service Research. 12(463): 1–12.
34
- Ramachandran, Y., Jordan, P.J., Troth, A.C. & Lawrence, S.A. (2011). Emotional intel-ligence, emotional labour and organisational citizenship behaviour in service environments. International Journal Work Organ Emotion. 4(2): 136–157.
35
- Ramsey, J., Nasssif, J., Zoccal, G. & Rafael, P. (2011). Cultural intelligence in fluence an international business travelers stress. Cross Cultural Management: an International Journal, 18(10): 21-37.
36
- Robbins, S.P. & Judge, T.A. (2013). Organizational Behavior, fifteenth ed. Pearson, England.
37
- Sourouklis, C. & Tsagdis, D. (2013). Workforce diversity and hotel performance: a sys-tematic review and synthesis of the international empirical evidence. International Journal of Hospitality Management. 34: 394–403.
38
- Tamres, L.K., Janicki, D. & Helgeson, V.S. (2002). Sex differences in coping behavior: ameta-analytic review and examination of relative coping. Personality and Social Psychology Review. 6(1): 2–30.
39
- Totterdell, P. & Holman, D. (2003). Emotion regulation in customer service roles: testing model of emotional labor. Journal of Occupy Health Psychology. 8(1): 55–73.
40
- Wharton, A. S. (1993). The affective consequences of service work: Managing emotions on the job. Work and Occupations, 20: 205-232.
41
ORIGINAL_ARTICLE
تحلیل وضعیت گردشگری ورزشی استان سیستان وبلوچستان براساس مدل SWOT
هدف تحقیق حاضر تحلیل وضعیت گردشگری ورزشی استان سیستان و بلوچستان براساس مدل SWOTبود.این پژوهش ازنوع توصیفی- تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش شامل 60 نفر از اساتیددانشگاه ،مدیران ارشد ورزش و مدیران سازمان گردشگری استان بودند.. نمونه اماری برابر با جامعه آماری در نظر گرفته شد. ابزار جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه محقق ساخته شامل4 مؤلفه نقاط قوت، ضعف، فرصت ها وتهدیدها بود که روائی محتوائی آن را متخصصین مدیریت ورزشی، تائید کردند و پایایی آن از طریق آزمون آلفا کرونباخ (87/0=α) به دست آمد. جهت تعیین معنی داری گویه ها از آزمون دوجمله ای و برای تجزیه وتحلیل داده ها از آمارتوصیفی و آزمون فریدمن استفاده شد نتایج نشان داد وجود مراکز آبی مطلوب به عنوان مهم ترین نقطه قوت، نبود افراد متخصص مهم ترین نقطه ضعف ,وجود نقاط باستانی وجاذبه های گردشگری ، مهم ترین فرصت وضعف امنیت در استان مهم ترین تهدید هستند. گردشگری ورزشی سیستان و بلوچستان از لحاظ موقعیت استراتژیک و درارزیابی ماتریس داخلی وخارجی در منطقه تهاجمی قرار دارد.شناسائی محیطی گردشگری ورزشی به عنوان استراتژی و راهکاری مناسب جهت توسعه گردشگری ورزشی استان ضروری است.
https://smms.basu.ac.ir/article_1843_844c22bad84722d0925df1431eb46c6b.pdf
2016-11-21
73
85
10.22084/smms.2017.11346.1920
"گردشگری ورزشی"
" سیستان وبلوچستان"
"تحلیل SWOT"
فاطمه
ضیائی
ziaee.fatemeh1346@yahoo.com
1
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی
AUTHOR
سیدرضا
موسوی گیلانی
srmg45@yahoo.com
2
استادیار دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
LEAD_AUTHOR
سیداحمد
نژاد سجادی
sajadi431@yahoo.com
3
عضو هیأت علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان
AUTHOR
- اصفهانی، نوشین؛ اسدی، حسن؛ گودرزی، محمود؛ اسمیت، استیفن (1388). «تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه جهانگردی ورزشی داخلی ایران»، مدیریت ورزشی، 1، 175-159.
1
- دیوید هانگر، جی؛ ویلن، توماس ال (1392). مبانی مدیریت استراتژیک. ترجمه سیدمحمد اعرابی، حمیدرضا رضوانی (1392)، چاپ چهارم، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
2
- حمیدی، مهرزاد؛ رضوی، محمدحسین؛ امیرنژاد، سعید؛ شفیع زاده، شهرام؛ فضلی درزی، اعظم (1389). «تبیین استراتژی گردشگری ورزشی کشور ایران»، پژوهش نامه علوم ورزشی، 12، 68-51.
3
- شجاعی، وحید؛ تجاری، فرشاد؛ سلیمانی، بهاره؛ دوستی، مرتضی (1391). «تحلیل نقاط قوت وضعف گردشگری ورزشی استان مازندران»، پژوهش نامه مدیریت ورزشی، 15، 36-15.
4
- کاظمی، مهدی (1385). مدیریت گردشگری. تهران: انتشارات سمت.
5
- گی، چاک وای (1382). جهانگردی در چشم اندازی جامع. ترجمه علی پارسائیان، سید محمد اعرابی(1381)، چاپ دوم، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
6
- لومسدن، لس (1380). بازاریابی گردشگری. ترجمه محمد ابراهیم گوهریان، (1380)، چاپ اول، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.
7
- محرم زاده، مهرداد؛ قیامی، امیر (1387). «بررسی تطبیقی نقش عوامل موثر بر توسعه گردشگری ورزشی ازدیدگاه مدیران ودست اندرکاران ورزش ایران واسترالیا»، حرکت، 35، 115-99.
8
- مهدی زاده، عباس؛ طالب پور، مهدی؛ فتحی، مهرداد (1392). «بررسی وضعیت گردشگری ورزشی در شهر مشهد براساس تحلیل swot»، پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، 4، 36-23.
9
- موسوی گیلانی، سیدرضا (1390). «بخش بندی بازارگردشگری ورزشی ایران برای گردشگران خارجی و ارائه مدل بازارهای هدف»، رساله دکتری، دانشگاه تهران.
10
- ناصری، مسعود (1375). «شناسایی موانع موثر توسعه صنعت توریسم ایران و طراحی الگوی تبیینی برای گسترش جذب توریست»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
11
- نوربخش، مهوش؛ محرم زاده، مهرداد؛ نجف زاده، فرخ لقا (1389). «بررسی عوامل مؤثربرتوسعةگردشگری ورزشی بانوان استان آذربایجان غربی با تأکید بر جاذبه های طبیعی»، حرکت، 7، 81-65.
12
- هنرور، افشار (1388). «تدوین استراتژی بازاریابی گردشگری ورزشی ایران»، رساله دکتری، دانشگاه تربیت مدرس تهران .
13
- Crompton, J.L., (1992).ʺMotivation for pleasure vacationʺ, Annals of Tourism Research. 64:408-424.
14
- Gibson, H.J., (1998). ʺSport Tourismʺ: A critical analysis of research, Sport Management Review. 1:45-76.
15
- Higam,J., & Hinch,T., (2006). ʺSport and Tourism Researchʺ: A Geographic Approach, Journal of Sport &Tourism. 1:31-49.
16
- Moutinho,L., (1987). ʺConsumer Behavior in Tourismʺ, European Journal of Marketing.21:5-44.
17
- Ramallal,G., Eduardo, M., Rodriguez, M., Rosa,J., Turegano, S., & Angel, M., (2010). ʺSport and Tourism: a potentially conflictualrelationshipʺ, The case of Marinas in Tenerife. Pasos, Revista de Turismoy Patrimonio Cultural, 2:265-269.
18
- Rain,P., (2013). ʺSWOT analysis and strategic study on Gansu sports tourism resourcesʺ, Economics research paper, 137.
19
- Yuchao,C.,&Wenjun,Q., (2009).ʺA research on sports tourism development in Nanyang based on swot analysis, 5th Euro-Asia conference on environment and corporate social responsibility-management science and engineering, 69-73.
20
- Weed,M., (1997). ʺInfluences on sport tourism relation in Britain: The effect of government policyʺ, Tourism Recreation Research, 22:5-12.
21
- Yamaguchi,Y.,) 2002). ʺSport tourism, Sport volunteer and sport for allʺ, Journal of Asian Sport for all, 1:29-36.
22
ORIGINAL_ARTICLE
شناسایی و رتبهبندی عوامل مؤثر بر قصد خرید تجهیزات ورزشی از طریق رسانههای اجتماعی؛کاربرد تکنیک برنامه ریزی ترجیحی فازی لگاریتمی(مورد مطالعه: کاربران رسانه اجتماعی اینستاگرام)
هدف این پژوهش شناسایی و رتبهبندی عوامل موثر بر قصد خرید تجهیزات ورزشی در میان کاربران رسانههای اجتماعی با استفاده از تکنیک برنامه ریزی ترجیحات فازی لگاریتمی(LFPP) میباشد. پژوهش از نظر روش پیمایشی و از نظر هدف کاربردی می باشد. در فرایند پژوهش، با مرور پژوهشهای پیشین و همچنین بهرهگیری ازنظرات خبرگان، ابتدا 30 متغیر تأثیرگذار بر قصدخرید شناسایی گردید. سپس این متغیرها در قالب پرسشنامه ای در اختیار چند نفر از خبرگان حوزه بازاریابی قرار گرفت و از میان 30 متغیر مذکور، 10 متغیر با توجه به وزن و اهمیتشان استخراج گردیدند. این 10 متغیر در قالب پرسشنامهای فازی جهت رتبه بندی در اختیار نمونه تحقیق که 15 نفر از کاربران رسانههای اجتماعی بودند قرار گرفت و درنهایت این متغیرها از طریق نرمافزار گمز وزن دهی و رتبهبندی گردیدند. نتایج پژوهش نشان میدهد که متغیرهای اعتماد، امنیت، ادراک از قیمت به ترتیب بیشترین اهمیت را از دید کاربران دارا هستند.
https://smms.basu.ac.ir/article_1844_bbfd3eea0aa9859e01de1f331290049d.pdf
2016-11-21
87
98
10.22084/smms.2017.11875.1946
قصدخرید
تجهیزات ورزشی
رسانههای اجتماعی
برنامه ریزی ترجیحات فازی لگاریتمی
اینستاگرام
مرتضی
سلطانی
mortezasoltanee@ut.ac.ir
1
استادیار پردیس فارابی دانشگاه تهران
LEAD_AUTHOR
مرتضی
آریان فر
morteza.aryanfar@gmail.com
2
کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی پردیس فارابی دانشگاه
AUTHOR
سیدمحمدرضا
ناصرزاده
reza.nasserzadeh@gmail.com
3
استادیار دانشگاه کنکوردیا کانادا
AUTHOR
محمدرضا
فتحی
reza.fathi@ut.ac.ir
4
استادیار پردیس فارابی دانشگاه تهران
AUTHOR
- الفت، لعیا؛ خسروانی، فرزانه؛ جلالی، رضا (2011). «شناسایی عوامل مؤثر بر خرید اینترنتی و اولویتبندی آنها با استفاده از ANP فازی»، فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت بازرگانی، دوره 3، شماره 7، 54-19.
1
- امامی، حسین (1388). «راهبردهای عملی روابط عمومی2»، مجموعه مقالات اولین همایش بین المللی روابط عمومی 2، تهران: دبیرخانه دائمی کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران.
2
- ترابی نهاد، فرزانه (1391). «بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم خرید مصرفکنندگان کالای ورزشی با استفاده از مدل اسپرولز و کندال»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تبریز.
3
- جلیلیان، حسین؛ ابراهیمی، عبدالحمید؛ محمودیان، امید (1391). «تأثیر تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی بر قصد خرید مصرفکنندگان از طریق ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در میان دانشجویان (مطالعات موردی: محصولات لپ تاپ شرکت Dell)»، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره 4، 64-41.
4
- حمدی، کریم؛ الحسینی، سید سرمد (2008). «بررسی ادراکات قیمت و کیفیت در تصمیمات رفتاری مشتریان بانکهای دولتی و خصوصی در ایران»، مدیریت بازاریابی، دوره 3، شماره 5، 161-178.
5
- دانایی فرد، حسن؛ الوانی، مهدی؛ آذر، عادل (1388). روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت، رویکردی جامع،تهران: انتشارات صفار اشراقی.
6
- دهدشتی، شاهرخ زهره؛ مبرهن، سمانه (1391). «بررسی تأثیر عوامل انگیزش فردی بر خرید اینترنتی»، مجله مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره 2(12)، 37-52.
7
- دهدشتی، شاهرخ زهره؛ عقیلی، خدیجه (1394). «تأثیر راحتی استفاده از خدمات بر تبلیغات دهان به دهان و قصد خرید مجدد»، تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 5، شماره 2، 36-15.
8
- رادمهر, رضا؛ رضایی دولت آبادی، حسین؛ شالیکار، مهدی (۱۳۹۰). «بررسی تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی در مدیریت گردشگری»، اولین همایش بینالمللی مدیریت گردشگری و توسعه پایدار، مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
9
- صنایعی، علی؛ صالح نیا، منیره (1386). «ارائه مدل سه بعدی از عوامل مؤثر بر خرید اینترنتی از دیدگاه مشتریان»، اولین کنفرانس بین المللی شهر الکترونیک، تهران، جهاد دانشگاهی دانشگاه تهران.
10
- فتحعلی، متینه؛ خیری، بهرام (1393). «بررسی تأثیر ویژگیهای جمعیت شناختی و روانشناختی بر روی قصد خرید»، مجله تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 4، شماره 3، 161-188.
11
- سیدجوادین، سیدرضا؛ شمس، راحیل (1386). «عوامل تعیین کننده ارزش ویژه برند کفش ورزشی در میان گروه سنی جوانان»، نشریه پژوهشهای علوم انسانی و اجتماعی، دوره 7، شماره 25، 96-73.
12
- شاه حسینی، محمدعلی؛ اخلاصی، امیر؛ رحمانی، کمال الدین (1390). «ارزش ویژه برند خدمات و رفتار خرید مشتریان»، نشریه تحقیقات بازاریابی نوین، دوره 1، شماره 3، 77-63.
13
- کلانتر زاده، سیدامیر (1391). «اثر جذابیت محصول، نوگرایی برند و قیمت پولی بر قصد خرید مصرفکنندگان تلفن همراه»، پایاننامه کارشناسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلام.
14
- محمدی، سمیه (1393). «شناسایی و اولویت بندی عوامل تأثیرگذار بر توسعه خرید اینترنتی کالاهای ورزشی به روش AHP»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان.
15
- محمدی، سمیه؛ نورایی، طهمورث؛ شریفیان، اسماعیل (1395). «ارائه مدل معادلات ساختاری عوامل تأثیرگذار بر توسعه خرید اینترنتی کالاهای ورزشی»، نشریه پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی، دوره 4، شماره 16، 43-54.
16
- نظری، محسن؛ حاجی حیدری، نسترن؛ نصری، مصطفی (1391). «بررسی تأثیر ویژگیهای فروشگاه اینترنتی B2C در افزایش قصد خرید اینترنتی مشتریان با استفاده از تکنیک تحلیل متقارن»، نشریه مدیریت بازرگانی، دوره 4، شماره 4، 146-127.
17
- یعقوبی، نورمحمد؛ شاکری، رؤیا (1388). «ارزیابی پذیرش بانکداری اینترنتی بر اساس مدل توسعه یافته DTPB»، پژوهشنامه مدیریت اجرایی، دوره 9، شماره 36، 131-154.
18
- Baig, E. (2013). "Instagram rolls out direct messaging". Retrieved from http://www.usatoday.com/story/tech/columnist/baig/2013/12/12/ instagram-direct/3998413/
19
- Balakrishnan, B. K., Dahnil, M. I., & Yi, W. J. (2014). The Impact of Social Media Marketing Medium toward Purchase Intention and Brand Loyalty Among Generation Y. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 148, 177-185.
20
- Boswell, C., & Cannon, S. (2012). "Introduction to nursing research". Jones & Bartlett Publishers.
21
- Boyer, K. K., & Hult, G. T. M. (2006). Customer behavioral intentions for online purchases: An examination of fulfillment method and customer experience level. Journal of Operations Management, 24(2), 124-147.
22
- Brodowsky, B.G. (1996). "The role of country of origin in consumer purchase decisions: Development and testing of a comprehensive theoretical model". Ph.D. Dissertation, The State University of New York.
23
- Bruhn, M., Schoenmueller, V., & Schäfer, D. B. (2012). "Are Social Media replacing traditional media in terms of brand equity creation?". Management Research Review, 35(9), 770-790.
24
- Chen, C. F., & Chang, Y. Y. (2008). Airline brand equity, brand preference, and purchase intentions—The moderating effects of switching costs. Journal of Air Transport Management, 14(1), 40-42.
25
- Chen, Y. T. L. S. C., & Hung, C. S.(2011). The impacts of brand equity, brand attachment, product involvement and repurchase intention on bicycle users. African Journal of Business Management, 5(14), 5910.
26
- Gunawan, D. D., & Huarng, K. H. (2015). "Viral effects of social network and media on consumers’ purchase intention". Journal of Business Research, 68(11), 2237-2241.
27
- Hausman, A. V., & Siekpe, J. S. (2009). "The effect of web interface features on consumer online purchase intentions". Journal of Business Research,62(1), 5-13.
28
- Hume, M., & Sullivan Mort, G.(2010). The consequence of appraisal emotion, service quality, perceived value and customer satisfaction on repurchase intent in the performing arts. Journal of Services Marketing, 24(2), 170-182.
29
- Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). "Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media". Business horizons, 53(1), 59-68.
30
- Kim, A.J., Ko, E., (2012). "Do social media marketing activities enhance customer equity? An empirical study of luxury fashion brand". Industrial Marketing Management, 40(3), 424-438.Journal of Business Research, 65, 1480–1486
31
- Kim, J., Kim, J.E., Johnson, K.K.P.,(2010). "The customer-salesperson relationship and sales effectivenessin luxury fashion stores: the role of self-monitoring". Journal Glob Fashion Mark, 1(4), 9-230.
32
- Kim, Kyung Hoon.; Kim, Kang Sik.; Kim, Jong Ho., & Kang, Suk Hou. (2008). Brand equity in hospital marketing. Journal of Business Research, 61, 75–82.
33
- Lin, P. J. (2009). Factors Influencing Purchase Intention for Online Travel Products–Case Study of Taiwanese Consumers (Doctoral dissertation, University of Wales).
34
- Mansourpour, S. (2007). "An Investigation in to the Use of Sports Sponsorship as a Marketing Tool, A structured literature Review." Doctoral dissertation, Master Thesis, Cranfleld University.
35
- Miners, Z. (2013). "Instagram gets new features including video import". Retrieved from http://www.computerworld.com/s/article/9241449/Instagram_gets_more_features_including_video_import.
36
- Park, C.W., MacInnis, D.J., Priester, J., Eisingerich, A.B., Iacobucci, D., (2010)."Brand attachment and brand attitude strength: Conceptual and empirical differentiation of two critical brand equity drivers". Journal of Marketing, 74(6), 1-17.
37
- Pavlou, P. A. (2003). Consumer acceptance of electronic commerce: Integrating trust and risk with the technology acceptance model. International journal of electronic commerce, 7(3), 101-134.
38
- San Martín, S., & Camarero, C.(2009). How perceived risk affects online buying. Online Information Review, 33(4), 629-654
39
- Silverman, G. (2011). "Secrets of word-of-mouth marketing: how to trigger exponential sales through runaway word of mouth". AMACOM Div American Mgmt Assn.
40
- Simply Measured (2013). "Study: How top brand marketers use Instagram". Retrieved from http://cdn.simplymeasured.com/wpcontent/uploads/2013/10/ Simply Measured InstagramStudy.pdf
41
- Sweeney, J. C., Soutar, G. N., & Mazzarol, T. (2008). "Factors influencing word of mouth effectiveness: receiver perspectives". European Journal of Marketing, 42(3/4), 344-364.
42
- Wang, Y. M., & Chin, K. S. (2011)."Fuzzy analytic hierarchy process: A logarithmic fuzzy preference programming methodology". International Journal of Approximate Reasoning, 52(4), 541-553.
43
- Yoo, B., Donthu, N., & Lee, S. )2000(. "An examination of selected marketing mix elements and brand equity". Journal of the Academy of Marketing Science, 28(2), 195–211.
44