%0 Journal Article %T رتبه‌بندی ابزارهای روابط عمومی بر مبنای مدل AIDA در بخش تولیدی صنعت ورزش با روش AHP %J پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی %I دانشگاه بوعلی سینا %Z 2345-4628 %A گودرزی, محمود %A اسمعیلی, نرگس %D 2012 %\ 07/02/2012 %V 1 %N 1 %P 1-13 %! رتبه‌بندی ابزارهای روابط عمومی بر مبنای مدل AIDA در بخش تولیدی صنعت ورزش با روش AHP %K آمیخته ترویج %K روابط عمومی %K روش تحلیل سلسله مراتبی(AHP) %K مدل AIDA %R %X روابط عمومی یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در سرنوشت هر سازمان و از ارکان جدائی ناپذیر آن است. بوضوح می‌توان دریافت که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین وظایف روابط عمومی‌ها در بعد برون سازمانی، برقراری ارتباطی صحیح و اندیشمندانه بر پایۀ عقل و خرد با رسانه‌های جمعی است. با توجه نقش بسیار حیاتی و مهم روابط عمومی در رساندن پیام سازمان به مخاطبان، هدف این مقاله رتبه‌بندی ابزارهای روابط عمومی و انتخاب مناسب‌ترین آنها برای بخش تولیدی صنعت ورزش است، بدین منظور، نظرات30 مدیر بازاریابی شرکت­های تولیدکنندۀ محصولات ورزشی، از طریق پاسخگویی به پرسشنامه­ محقق­ساخته بر مبنای مدل AIDA، جمع‌آوری شد. روایی(صوری، محتوایی) پرسشنامه توسط متخصصان تأیید و پایایی آنها به­ خاطر نرخ ناسازگاری پرسشنامه­ها که کمتر از1/0 بود، تأیید گردید. جهت تحلیل داده­ها از روش  AHPو نرم­افزارExpert choice 11)) استفاده شد که نتایج نشان داد در سطح چهارم برگزاری سمینار و کنفرانس، از نظر ایجاد آگاهی، ایجاد علاقه و تمایل و سوق دادن مشتریان به خرید، بیشترین اهمیت را میان سایر ابزارهای روابط عمومی داشت. نتایج در سطح سوم برمبنای مدل AIDA نشان داد که از نظر ایجاد آگاهی، تبلیغات با ضریب اولویت(360/0) و روابط عمومی با ضریب اولویت(334/0)، از نظر ایجاد علاقه و تمایل، پیشبرد فروش با ضریب اولویت(359/0)، از نظر سوق دادن مشتریان به خرید، فروش شخصی با ضریب اولویت(440/0) اهمیت بیشتری داشتند. %U https://smms.basu.ac.ir/article_22_e5dd0ba0581449f7c6650dab6d5b98dc.pdf