%0 Journal Article %T تحلیل محیطی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش %J پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی %I دانشگاه بوعلی سینا %Z 2345-4628 %A مقدس, مصطفی %A فرزان, فرزام %A قاسمی, حمید %D 2017 %\ 12/22/2017 %V 7 %N 14 %P 79-91 %! تحلیل محیطی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش %K تحلیل محیطی %K صداوسیما %K ورزش %K روش آمیخته %K تحلیل عاملی تأییدی %R 10.22084/smms.2018.15606.2155 %X هدف تحقیق تحلیل محیطی سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در حوزه ورزش بود. روش انجام تحقیق به شکل آمیخته متوالی- اکتشافی بوده است. جامعه آماری در بخش کیفی شامل متخصصان، برنامه‌سازان و مدیران حوزه ورزش سازمان صداوسیما بود که عضو شورای تخصصی ورزش سازمان بودند که تعداد آن‌ها 9 نفر بوده است. در بخش کمی که شامل اعضای هیئت علمی علوم ورزشی، فعالان حوزه ورزش و فعالان حوزه صداوسیما بوده است تعداد 60 نفر به شکل نمونه‌گیری هدفمند و در دسترس انتخاب گردیده بود. ابزار جمع‌آوری اطلاعات در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختارمند بود که نتایج برگرفته از این مصاحبه در غالب یک پرسشنامه در بخش کمی مورد استفاده قرار گرفت که روایی آن توسط 11 نفر از متخصصان رسانه و ورزش مورد تأیید قرار گرفت و پایایی آن در بخش قوت‌ها (85/0)، ضعف‌ها (94/0)، فرصت‌ها (89/0) و در تهدیدات (7/0) محاسبه گردید. در تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون‌های تحلیل عاملی تأییدی و آزمون میانگین برای اولویت‌بندی گویه‌ها در نرم‌افزارهای spss22 و SmartPls3 استفاده گردید. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که مهم-ترین نقطه قوت سازمان صداوسیما، سرعت بالای انتشار اخبار در حوزه ورزش بود، مهم‌ترین نقطه ضعفی که سازمان با آن روبرو است، همسو نبودن فارغ‌التحصیلان دانشگاه صداوسیما با حوزه برنامه‌سازی ورزشی است. مهم‌ترین فرصت‌ پیش روی سازمان صداوسیما در حوزه ورزش، نسل جوان علاقه‌مند به حوزه ورزش بوده و تعدد شبکه‌های ماهواره‌ای خارجی و دسترسی آسان در جامعه، جز اصلی‌ترین تهدید پیش روی صداوسیما در حوزه ورزش بود. %U https://smms.basu.ac.ir/article_2196_6ddfa6b05cabfe76f6f901f7ecd95c99.pdf