%0 Journal Article %T ارتباط بین ویژگی های برند با وفاداری برند در محصول کفش ورزشی %J پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی %I دانشگاه بوعلی سینا %Z 2345-4628 %A مودی, داود %A میرکاظمی, سیده عذرا %A وحدانی, محسن %D 2015 %\ 03/21/2015 %V 5 %N 9 %P 61-71 %! ارتباط بین ویژگی های برند با وفاداری برند در محصول کفش ورزشی %K "رضایت برند" %K "وفاداری برند" %K "اعتماد برند" %K "تجربه برند" %K " کفش ورزشی" %R %X هدف از این تحقیق بررسی ارتباط بین ویژگی‌های برند با وفاداری برند در محصول کفش ورزشی بود. روش این تحقیق توصیفی- همبستگی بود. 305 نفر از مشتریان این محصول، پرسشنامه این پژوهش را تکمیل کرند. برای تحلیل داده ­ها از آزمون­ های کالموگروف-اسمیرنوف، آزمون تی تک نمونه‌ای، ضریب همبستگی پیرسون و آزمون رگرسیون استفاده شد. کلیه داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS و در سطح معناداری 05/0≥p تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که بین رضایت برند (52/0=r)، اعتماد برند (50/0r= )، تجربه برند (57/0r= )، تناسب طبقه برند (60/0r= )، تناسب تصویر برند (40/0r= ) و ارزش ادراک‌شده برند (42/0r= ) با وفاداری برند ارتباط مستقیم و معناداری وجود دارد. همچنین نتیجه آزمون رگرسیون نیز نشان داد که متغیرهای پیش‌بین در مجموع توانستند 45% از تغییرات واریانس وفاداری برند را تبیین کنند. با توجه به نتایج تحقیق پیشنهاد می‌شود برنامه‌های مربوط به وفادار ساختن مصرف‌کنندگان به برند باید ساده و درعین‌حال کاربردی باشد و بر همه عوامل اثرگذار بر وفاداری برند به‌طور مساوی توجه داشته باشند. %U https://smms.basu.ac.ir/article_1183_2a675707bad2ece2270936b56239e868.pdf