%0 Journal Article %T تحلیل مؤلفه‌های هوش فرهنگی در برنامه تلویزیونی نود با تأکید بر مدیریت ورزشی %J پژوهش های معاصر در مدیریت ورزشی %I دانشگاه بوعلی سینا %Z 2345-4628 %A ولی زاده الوان, سمیه %A مشکاتی, زهره %A فائقی, سحر %D 2015 %\ 03/21/2015 %V 5 %N 9 %P 35-47 %! تحلیل مؤلفه‌های هوش فرهنگی در برنامه تلویزیونی نود با تأکید بر مدیریت ورزشی %K هوش فرهنگی %K تحلیل محتوا %K برنامه ورزشی نود %R %X هدف اصلی پژوهش تحلیل مؤلفه ­های هوش فرهنگی از متن برنامه تلویزیونی-ورزشی نود، به‌عنوان پربیننده‌ترین برنامه ورزشی ملی می­باشد. روش تحقیق ازنظر استراتژی ترکیبی (توصیفی- کیفی)، ازنظر مسیر اجرا تحلیل محتوا، ازنظر هدف کاربردی، ازنظر شیوه جمع­آوری داده­ ها اسنادی، ازنظر زمان موردبررسی حال نگر و ازنظر دوره زمانی مقطعی می­ باشد. جامعه آماری شامل کلیه قسمت­ های برنامه نود است که توسط سیمای جمهوری اسلامی ایران در شش‌ماهه اول سال 1393 پخش‌شده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان داد که مؤلفه‌های هوش فرهنگی  برگرفته از نظریه انگ و ون­داین (2004)  از بیشترین به کمترین فراوانی درصدی شامل بعد رفتاری 61/33%، بعد انگیزشی 4/31%، بعد شناختی 61/30% و بعد فراشناختی 72/4%  بود. لذا پیشنهاد می­ شود در جهت ارتقاء و غنا بخشی این ابعاد به­ ویژه بعد فراشناختی که زیربنای شکل­ گیری دیگر ابعاد است، بخشی از زمان برنامه به تحلیل رویدادهای ورزشی با رویکرد هوش فرهنگی اختصاص یابد. همچنین اعتلای سطوح و توجه به مؤلفه‌های هوش فرهنگی از طریق فرهنگ­ سازی این برنامه پربیننده، مدیران ورزشی، مسئولین و دست­ اندرکاران حوزه ورزش را تحت تأثیر قرار دهد. %U https://smms.basu.ac.ir/article_1181_82a4fb3422780e1b3e27c64810ba6178.pdf