@article { author = {Andam, Reza and Aghaei, Ali akbar and Anbarian, Mehrdad and Parsaju, Ali}, title = {“Developing strategies of “Sport Tourism” in Hamadan Province”}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {4}, number = {7}, pages = {31-44}, year = {2014}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {}, abstract = {The travel and tourism industry is one of the largest and most dynamic industries in today’s global economy, whereas sport is also an important industry in the leisure sector. Sport is an integral part of all culture and often viewed as a separate activity, but it is inextricably related to tourism. Therefore, the purpose of this study was to introduce the solutions for development of sports tourism in Hamadan province. The method of the research was descriptive –correlation. The population was the experts in tourism and sport and tourists of Hamadan province respectively. One hundred twenty-seven subjects were selected as statistical sample by stratified random sampling. A researcher-made questionnaire was used to collect data. The content and face validity of the questionnaire was confirmed by a panel of expert. Cronbach’s alpha coefficient was used to test the reliability of the questionnaire(α=0.908). Factor analysis, with a varimax rotation was used to analyze the data. The variables were classified into seven categories: hosting the event, facilities for tourism, outdoor activities, infrastructure, ecotourism, advertisement and natural landscapes. The results showed that the most important factor is “infrastructure (4.17±0.16)” and the least important factor is “ecotourism (3.56±0.07)”.}, keywords = {sport tourism,Tourism Management,Sport marketing}, title_fa = {راهکارهای توسعة توریسم ورزشی در استان همدان}, abstract_fa = {صنعت گردشگری و مسافرت یکی از بزرگ­ ترین و پویاترین صنایع در اقتصاد جهانی امروز است؛ در حالی­ که ورزش نیز به­ عنوان یک صنعت مهم در  بخش اوقات فراغت مطرح است. ورزش بخش جدایی­ ناپذیری از فرهنگ است و اغلب آن را به­ طور جداگانه بررسی می­ نمایند؛ اما رابطة آن با گردشگری ناگسستنی است. بنابراین، هدف از تحقیق حاضر ارائة راهکارهای توسعة توریسم ورزشی در استان همدان بود. روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعة آماری این پژوهش شامل کارشناسان صنعت گردشگری، کارشناسان ورزشی و گردشگران استان همدان بودند. در نهایت 127 نفر به روش تصادفی طبقه­ ای به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار جمع­ آوری اطلاعات، پرسش­نامه محقق ساخته­ ای بود که روایی صوری و محتوایی آن توسط گروهی از صاحب­ نظران مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. برای محاسبة پایایی ابزار از روش آلفای کرونباخ استفاده شد (908/0=α). برای تجزیه و تحلیل داده­ ها، از روش تحلیل عاملی با چرخش متعامد استفاده شد. براساس تحلیل عاملی، هفت عامل میزبانی رویداد، تسهیلات گردشگری، فعالیت­ های تفریحی، زیرساخت­ ها، طبیعت­ گردی، تبلیغات و چشم­ اندازهای طبیعی به­ عنوان مؤلفه­ های مؤثر در گردشگری ورزشی شناسایی شدند. نتایج نشان داد «زیرساخت­ ها» با میانگین 16/0±17/4 با اهمیـت­ ترین و «طبیعت گردی» با میانگین 07/0± 56/3 کم­ اهمیت­ ترین عامل­ های شناسایی شده از نظر پاسخ­ دهندگان می­ باشند.  }, keywords_fa = {گردشگری ورزشی,مدیریت گردشگری,بازاریابی ورزشی}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_853.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_853_7b0b95663225a712ef2889828be4c825.pdf} }