@article { author = {Javadi pour, Mohammad and Samie nia, Mona}, title = {Explanation of strategic position and presentation of development strategy in Sport for all in Iran}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {3}, number = {5}, pages = {15-28}, year = {2013}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {}, abstract = {The aim of this research, Explanation of strategic position and presentation of development strategy in Sport for all in Iran. This descriptive study is a survey. The study sample consisted of 70 administrators Sport Federation, chairmen of committees and associations Sport Federation, heads of delegations and members of the Steering Council of the Federation of Sport. The present study used a questionnaire that consisted of inner and outer buoy-related factors (consisting of 40 questions ranked on the strengths, weaknesses, opportunities and threats to sport for all in Iran) is.Its validity was confirmed by several professors and specialists authority, and its reliability verified according to Cronbach’s alpha method (α = 0.887). For data analysis, in addition to descriptive indicators, compared test and Friedman test, as well as internal and external evaluation of the matrix, was used. The results showed that this exercise on the coordinates of SWOT in terms of internal factors in the region's strengths and the external factors of the area of opportunity lies. Based on this strategy of "aggressive and development "has been recommended for the development of mass sports. Moreover , Appropriate context is provided of Strengthening the culture of sport in the country, Increase active participation and cooperation of organizations, Realization Purposes of sport And national capacities in order to use all of the sport's development.}, keywords = {sport,strategic position,development strtegy}, title_fa = {تبیین موقعیت راهبردی و ارائة استراتژی توسعة ورزش همگانی در ایران}, abstract_fa = {هدف از این پژوهش، تبیین موقعیت راهبردی و ارائة استراتژی توسعه ورزش همگانی در ایران است. این تحقیق، توصیفی و از نوع پیمایشی است. نمونة آماری پژوهش 70 نفر است که شامل مدیران فدراسیون ورزش همگانی، رؤسای کمیته‌ها و انجمن‌های فدراسیون ورزش همگانی، رؤسای هیأت‌های استان‌ها و اعضای شورای راهبردی فدراسیون ورزش همگانی بودند. ابزار ­جمع‌آوری داده‌ها پرسش‌نامة محقق‌ساخته‌ای است که شامل گویه‌های مربوط به عوامل درونی و بیرونی است. این گویه‌ها نیز شامل 40 سؤال رتبه‌بندی‌شده دربارة قوت‌ها، ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای ورزش همگانی ایران است. تعدادی از اساتید و کارشناسان صاحب‌نظر، روایی این پرسشنامه را تأیید کردند. پایایی آن را نیز روش آلفای کرونباخ (887/0 = α) تأیید نمود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، علاوه بر شاخص‌های توصیفی، آزمون مقایسه‌ی میانگین‌ها و آزمون فریدمن، از ماتریس ارزیابی درونی و بیرونی نیز استفاده شده است. یافته‌های پژوهش نشان داد که این ورزش بر روی محور مختصاتSWOT قرار دارد که از لحاظ عوامل درونی در ناحیه‌ی قوت‌ها و از نظر عوامل بیرونی سازمان در ناحیة فرصت­ ها جای می‌گیرد. بر این اساس، استراتژی‌های تهاجمی برای توسعة ورزش همگانی توصیه شده است. علاوه بر این، زمینة مناسب تقویت فرهنگ ورزش همگانی در کشور، افزایش مشارکت و همکاری فعال سازمان‌ها و نهادها، تحقق اهداف ورزش همگانی و به­ کارگیری تمامی ظرفیت‌های ملی در راستای رشد و توسعة ورزش همگانی کشور ارائه می‌شود.}, keywords_fa = {sport,strategic position,development strtegy}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_483.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_483_5e459912244c3e8969310c701297b58a.pdf} }