@article { author = {kazemi, sara and yousefi, bahram and sadeghi boroujerdi, saeed}, title = {the effect of the components of the quality of work life on career plateau and organizational indifference of the staff of the National Olympic Committee of the Islamic Republic of Iran}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {10}, number = {19}, pages = {1-16}, year = {2020}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2018.16702.2223}, abstract = {The purpose of this study is to investigate the effect of the components of the quality of work life on career plateau and organizational indifference of the staff of the National Olympic Committee of the Islamic Republic of Iran. The method of this research is descriptive - correlation. The statistical population of the study was the official staff of the National Olympic Committee, which returned 88 analytical questionnaires. The tools used in this research were Walton standard quality of work quality questionnaire (1973), Dannyfard and et al, Organizational indifference (2006) and Donald Alfred (2008) Organizational Plateau Questionnaire. Their reliability was 0.87, and 0.75 respectively. For formal and content validity, experts were used and for construct validity the confirmatory factor used. To analyze the data and fit the model, Structural Equation Modeling was used using PLS Smart software. Findings show that the components of quality of work life include: fair compensation, human resource development, social dependence and overall living space has a negative and significant effect on the organizational indifference But the variables of working conditions, and development opportunities, social cohesion, and legality has no meaningful relation to the organizational indifference. Also, components of fair compensation and legality have a negative and significant effect on career plateau. In other words, as much as the two components increase, the level of career plateau among employees is reduced. There is no significant effect among other components. Regarding the results, it is suggested that organizations by improving the plans of the quality of work life provide the conditions for the reduction of the organizational indifference and career plateau of employees in the organization.}, keywords = {career plateau,Indifference organization,quality of work life,stafe}, title_fa = {اثر مؤلفه های کیفیت زندگی بر فلات شغلی و بی تفاوتی سازمانی کارکنان کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران}, abstract_fa = {هدف این پژوهش بررسی اثر مؤلفه‌های کیفیت زندگی کاری بر فلات شغلی و بی‌تفاوتی سازمانی کارکنان کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بود. روش پژوهش حاضر توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری تحقیق، تمام کارمندان اداری کمیته ملی المپیک (88N=) بودند و نمونه به‌صورت کل شمار در نظر گرفته شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه‌های استاندارد کیفیت زندگی کاری والتون (1973)، بی‌تفاوتی سازمانی دانایی فرد و همکاران (1385) و پرسشنامه فلات شغلی دونالد آلفرد (2008) بود که پایایی آنها به ترتیب 87/0، 93/0 و 75/0 تعیین شد. برای روایی صوری و محتوایی از نظر خبرگان و برای روایی سازه از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. برای تحلیل داده‌ها و برازش مدل از مدل‌یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم‌افزار PLS Smart استفاده شد. یافته‌ها نشان داد، مؤلفه‌های کیفیت زندگی کاری شامل: جبران منصفانه، توسعه منابع انسانی، وابستگی اجتماعی و فضای کلی زندگی بر بی‌تفاوتی سازمانی تأثیر منفی و معنی‌داری دارد اما متغیرهای شرایط کاری، فرصت رشد و توسعه، انسجام اجتماعی و قانون‌گرایی با بی‌تفاوتی سازمانی اثر معنی‌داری مشاهده نگردید. همچنین مؤلفه‌های جبران منصفانه و قانون‌گرایی، تأثیر منفی و معنی‌داری بر فلات شغلی دارد به عبارتی هر اندازه دو مؤلفه فوق افزایش یابد میزان فلات شغلی در بین کارکنان کاهش می‌یابد، بین سایر مؤلفه‌ها اثر معنی‌داری مشاهده نگردید. بنابراین پیشنهاد می‌شود سازمان‌ها از طریق بهبود کیفیت زندگی کاری، شرایط را برای کاهش بی‌تفاوتی و فلات شغلی کارکنان در سازمان فراهم کنند}, keywords_fa = {بی‌تفاوتی سازمانی,فلات شغلی,کارکنان,کیفیت زندگی کاری}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_3555.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_3555_984c1ef8920645937bbe373f35394750.pdf} } @article { author = {rezaee, shamsodin and monazami, amir and Khalid Ameen, Heersh}, title = {Designing Strategies for the Futsal Development in Iraq's Sulaimaniyah Province Based on the SWOT Analysis and QSPM model}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {10}, number = {19}, pages = {17-35}, year = {2020}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2019.20224.2468}, abstract = {The present study intended to designing strategies for the futsal development in Iraq's Sulaimaniyah Province based on the SWOT analysis and QSPM model. This research is descriptive-analytical and functional. The statistical population of study included professors of the department of sport sciences, directors and experts of provincial and city football committees and the coaches and famous referees of the province, totally 53 people. To determine the sample, we used All the numbers sampling and the whole society was chosen as a sample (N = n). The authors have developed a questionnaire, as an instrument, based on exploratory study and rewriting similar foundations and studies. Validity of this instrument was confirmed by experts (content validity). The reliability of the instrument was also proved as suitable (Ra= 0.89). To analyze the data and the suitable strategies, friedman test, weighting method, and external and internal factors evaluation matrix and internal and external matrix (IE) were utilized. Data analysis led to identifying 8 strengths, 13 weaknesses, 8 opportunities, 5 threats and 21 strategies (7 SO strategies, 7 WO strategies, 4 ST strategies and 3 WT strategies). Also according to internal factors matrix (2.44) and external factors matrix (2.55), the strategic condition of the Iraqi Sulaimaniyah Futsal is in WO region. The results of SWOT analysis show that weaknesses overcome strengths and opportunities over threats, so conservative strategies(Improve internal weaknesses by exploiting existing opportunities) should be used. Keywords: Development Strategy, Sulaimaniyah Futsal, SWOT Analysis, Internal and External Factors.}, keywords = {Development Strategy,Sulaimaniyah Futsal,SWOT analysis,Internal and External Factors}, title_fa = {تدوین استراتژی‌های توسعه فوتسال استان سلیمانیه کشور عراق}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف تدوین استراتژی‌های توسعه فوتسال در استان سلیمانیه کشور عراق انجام شد. پژوهش حاضر از نوع پژوهش‌های توصیفی- تحلیلی و کاربردی است. جامعه آماری پژوهش شامل اساتید گروه علوم ورزشی، مدیران و کارشناسان هیأت‌های فوتبال استان و شهرستان‌ها و مربیان و داوران برجسته استان جمعاً به تعداد 53 نفر می‌باشد. برای تعیین نمونه پژوهش از نمونه‌گیری تمام شمار استفاده شد و تمامی جامعه به مثابه نمونه انتخاب شدند (N=n). ابزار پژوهش مصاحبه و پرسشنامه‌های محقق‌ساخته براساس مبانی نظری و مطالعات مشابه بود که روایی محتوایی آنها براساس نظر متخصصان و با پایایی (89/0=Ra) مناسب تأیید شد. از آزمون فریدمن، روش وزن‌دهی، ماتریس ارزیابی عوامل درونی (IFE) و بیرونی (EFE) و ماتریس داخلی و خارجی (IE) جهت تحلیل یافته‌ها استفاده شد. تحلیل داده­ها منجر به شناسایی 8 نقطه قوت، 13 نقطه ضعف، 8 فرصت، 5 تهدید و 21 استراتژی (7 استراتژی SO، 7 استراتژی WO، 4 استراتژی ST و 3 استراتژی WT) گردید. همچنین براساس ماتریس عوامل درونی (43/2) و عوامل بیرونی (55/2) وضعیت راهبردی فوتسال استان سلیمانیه کشور عراق در منطقه WO  قرار دارد. نتایج تحلیل سوات نشان می‌دهد که ضعف‌ها بر قوت‌ها و فرصت‌ها بر تهدیدها غلبه دارد؛ بنابراین بایستی از استراتژی‌های محافظه‌کارانه (بهبود بخشیدن نقاط ضعف داخلی با بهره‌برداری از فرصت‌های موجود) استفاده شود.}, keywords_fa = {استراتژی توسعه,فوتسال سلیمانیه,تحلیل SWOT,عوامل داخلی و خارجی}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_3556.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_3556_626bea7ca2074a19360730f9ae475c24.pdf} } @article { author = {balavar, mansour and sayed ameri, mir hassan and Molavi, Mehran}, title = {The Effect of social undermining on Organizational Agility with the Middle Role of Organizational Justice among Physical Education Teachers in West Azarbaijan Province}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {10}, number = {19}, pages = {37-49}, year = {2020}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2020.20582.2489}, abstract = {In recent years, various harmful and negative behaviors in the workplaces have attracted the attention of many researchers and theorists. One of these traumatic organizational behaviors that has been considered recently by researchers is undermining behaviors. The purpose of this study was to investigate the effect of social undermining on organizational agility with the mediating role of organizational justice ,the research method is applicable in terms of practical purpose and the method of data collection is descriptive and correlation type that was carried out by the field method. The statistical population of this study were 879 physical education teachers of West Azarbaijan Province, during 96-97 that 268 participants of them were selected using cluster sampling method as a statistical sample based on the Grejesse and Morgan table. The result of this research indicates significant effect of the inverse effect of social undermining on organizational agility, direct impact of organizational justice on organizational agility and also the inverse effect of social undermining on organizational justice. And also the indirect effect of social undermining on organizational agility through the mediating variable of organizational justice at confidence level is 95% and research hypotheses are confirmed.}, keywords = {organizational justice,Social Undermining,Organizational agility,physical education}, title_fa = {تأثیر سایش اجتماعی بر چابکی سازمانی با نقش واسطه ای عدالت سازمانی در بین دبیران تربیت بدنی استان آذربایجان غربی}, abstract_fa = {در سال‌های اخیر، رفتارهای مختلف آسیب رسان و منفی در محیط‌های کار، توجه بسیاری از پژوهشگران و نظریه پردازان را به خود جلب کرده است. یکی از این رفتارهای سازمانی آسیب‌زا که اخیراً مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است، رفتارهای سایشی است. هدف از  انجام این تحقیق بررسی تأثیر سایش اجتماعی بر چابکی سازمانی با نقش واسطه ­ای عدالت سازمانی بود روش پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ روش گردآوری داده‌ها توصیفی از نوع همبستگی است که به شکل میدانی اجرا گردید. جامعه آماری این تحقیق دبیران و معلمان تربیت بدنی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی شاغل، در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ به تعداد ۸۷۹ بود. که از این تعداد بر اساس جدول گرجسی و مورگان 268 نفر با استفاده از روش نمونه­ گیری خوشه ­ای به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. نتیجه تحقیق حاکی از معنی‌دار بودن تأثیر معکوس سایش اجتماعی بر چابکی سازمانی، تأثیر مستقیم عدالت سازمانی بر چابکی سازمانی و نیز تأثیر معکوس سایش اجتماعی بر عدالت سازمانی می‌باشد. و همچنین تأثیر غیرمستقیم سایش اجتماعی بر چابکی سازمانی از طریق متغیر میانجی عدالت سازمانی در سطح اطمینان 95% می‌باشد و فرضیه‌های پژوهش تأیید می‌شوند.}, keywords_fa = {سایش اجتماعی,عدالت سازمانی,چابکی سازمانی,دبیران تربیت بدنی}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_3557.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_3557_efbe2f4567dc915c51dac75b71af33a9.pdf} } @article { author = {Keshkar, Sara and Ghorbani, mohammad hosein and Ghanbari Firoozabadi, Arefeh}, title = {Challenges and Strategies for Developing Greater Public Access to swimming facilities in Iran}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {10}, number = {19}, pages = {51-68}, year = {2020}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2020.21195.2536}, abstract = {The purpose of this study was to identify and analyze the challenges for developing greater public access to swimming and its development strategies in Iran. The research method was a combination of qualitative and quantitative approaches. The population consisted of 16 participants, including experts in the field of sport management,, coaches and experienced safe guards, former athletes and members of national and club teams, managers of the Swimming Federation. Swimming pools in Tehran were considered as the research population (N≤100000). The sample size was 384 and cluster sampling method was used for choosing samples. In order to analyze the data, in the qualitative part, the thematic analysis method was used and for the quantitative part, the ANOVA, intergroup analysis, variance analysis and Friedman ranking test were used. The research results showed that the current status of the public accessing to swimming pools is not suitable and it’s related to the economic problems, cultural and legal constraints, lack of infrastructure and resources, inefficient management in this field. The results also showed that the public accessing and development strategies of swimming in Iran include economic planning, improvement of management resources, marketing and communication management, justice-based inclusive planning. According to the experts, the most important strategy for the development of swimming in Iran was paying more attention to managerial factors, while for the users, the most important strategy for developing and public access to swimming in the country was the economic factor.}, keywords = {public access,Challenge,Development,swimming}, title_fa = {چالش‌ها و راهکارهای توسعه و همگانی سازی رشته شنا در ایران}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل چالش‌های رشته شنا و راهکارهای توسعه آن در ایران بود. روش تحقیق حاضر از نوع تلفیقی با استفاده از رویکردهای کیفی و کمی بود. جامعه تحقیق، در روش کیفی 16 نفر شرکت‌کننده شامل متخصصان رشته مدیریت ورزشی که خود مربی و ناجی شنا بودند، مدیران باسابقه استخرها، ورزشکاران باسابقه و عضو تیم‌های ملی و باشگاهی، و مدیران و مسئولین فدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران بودند. روش نمونه‌گیری هدفمند بود. در بخش پیمایش، کاربران مجموعه­ های شنای شهر تهران به‌عنوان پایتخت ایران (100000≤N ) مورد توجه قرار گرفتند که حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 384 نفر تعیین شد و برای دست‌یابی به افراد نمونه تحقیق از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای مرحله‌ای استفاده شد. ابزار اندازه‌گیری، پرسشنامه نیمه ­ساختار یافته برای بخش کیفی و پرسشنامه محقق­ ساخته برای بخش کمی بود که پس از اطمینان از روایی و پایایی مورد استفاده قرار گرفت. به منظور تحلیل داده‌ها، در بخش کیفی، از روش تحلیل تماتیک ولکات و در روش کمی آزمون‌های مقایسه تک گروهی، بین گروهی، تحلیل واریانس و آزمون رتبه ­بندی فریدمن استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که از نظر جامعه تحقیق وضعیت موجود رشته شنا در کشور نامطلوب است و دلایل آن، به وجود مشکلات اقتصادی، محدودیت‌های فرهنگی و قانونی، کمبود زیرساخت و منابع، مدیریت ناکارآمد در این رشته مربوط است. همچنین نتایج تحقیق نشان داد که راهکارهای همگانی‌سازی و توسعه رشته شنا در کشور عبارتنداز: برنامه‌ریزی اقتصادی، بهبود مدیریت منابع، مدیریت بازاریابی و ارتباطات، برنامه‌ریزی فراگیر عدالت محور. در بین عوامل توسعه و همگانی سازی رشته شنا در بین خبرگان، مهمترین راهکار، توجه به عوامل مدیریتی معرفی شد؛ در حالی‌که از نظر کاربران مهم‌ترین راهکار توسعه و همگانی‌سازی ورزش شنا در کشور عامل اقتصاد است.}, keywords_fa = {چالش,توسعه,مشتری,شنا}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_3558.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_3558_a39e42f8eed682f819fcff230a0e981e.pdf} } @article { author = {Edrisi, Hasan and Amir hosseini, seyad Ehsan and Hamidi, Mehrzad}, title = {Modeling the Relationship between Motivation and Barriers to Participation with Athletes' Mental Levels and Their Behavioral Involvement in Disabled Sports}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {10}, number = {19}, pages = {69-81}, year = {2020}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2020.21311.2546}, abstract = {The purpose of the present study was to model the relationship between motivation and participation barriers with athletes' psychological levels and their behavioral involvement in sport with disabilities. The statistical population of this study includes all disabled athletes of the Veterans and Disabled Federation (athletes with disabilities in the national team) with a total number of over 1000, of which 700 are male and 300 are female. Using a simple random sampling method based on Morgan table, 278 people are selected. The sample was assessed by a researcher-made questionnaire of psychological relationships (relationship psychology, exercise motivation, barriers, and intervention). The collected data were analyzed in two levels (descriptive and inferential statistics). In this study, structural equation modeling technique based on partial least squares and PLS software was used to test the research hypotheses. Findings showed that motivational factors had a significant positive effect on psychological attachment. Barriers to exercise have a significant negative effect on mental health. Psychological continuity has a positive, direct and significant effect on behavioral involvement. The role of motivations on behavioral involvement through the mediating variable of psychological continuum is positive and significant. The role of barriers on behavioral involvement through the mediating variable of psychological continuum is inverse and significant. The value of the general fit index of the desired model is obtained which indicates strong overall fit of the research model.}, keywords = {Psychological levels,motivations,barriers,Behavioral Involvement,Psychological Continuity Model}, title_fa = {مدل‌سازی ارتباط انگیزه‌ها و موانع مشارکت با سطوح روانی ورزشکاران و درگیری رفتاری آنان در ورزش معلولین}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر مدل‌سازی ارتباط انگیزه‌ها و موانع مشارکت با سطوح روانی ورزشکاران و درگیری رفتاری آنان در ورزش معلولین کشور بود.جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی ورزشکاران معلول فدراسیون جانبازان و معلولین (ورزشکاران معلول در تیم ملی) که تعداد آنها بالغ بر 1000 نفر می‌باشد که از این تعداد 700 نفر آنها مرد و 300 نفر آنها زن می‌باشند به‌منظور انتخاب گروه نمونه، با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده  بر اساس جدول مورگان تعداد 278 نفر انتخاب می‌شوند. نمونه مورد بررسی از طریق پرسشنامه پژوهشگر ساخته روابط روانی (روانشناسی رابطه، انگیزه‌های ورزش، موانع و دخالت) مورد سنجش قرار گرفتند. داده‌های گردآوری‌شده در دو سطح مورد تجزیه ‌و تحلیل (آمار توصیفی و آمار استنباطی) قرار گرفت. در این پژوهش، جهت آزمون فرضیات تحقیق از تکنیک مدل­سازی معادلات ساختاری بر مبنای حداقل مجذورات جزئی و نرم­افزار اسمارت پی.ال.اس استفاده شده است. یافته‌ها نشان داد که  عوامل انگیزشی بر پیوستار روانی تأثیر مثبت معناداری دارد. موانع ورزش معلولین بر پیوستار روانی تأثیر معکوس معناداری دارد. پیوستار روانی بر درگیری رفتاری تأثیر مثبت، مستقیم و معناداری دارد. نقش انگیزه‌ها بر درگیری رفتاری از طریق متغیر میانجی پیوستار روانی، مثبت و معنادار است. نقش موانع بر درگیری رفتاری از طریق متغیر میانجی پیوستار روانی، معکوس و معنادار است. مقدار شاخص برازش کلی مدل مطلوب به‌دست آمده است که نشان از برازش کلی قوی مدل پژوهش دارد.}, keywords_fa = {سطوح روانی,انگیزه‌ها,موانع,درگیری رفتاری,مدل پیوستار روانی,ورزشکاران معلول}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_3559.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_3559_506cea4ac58762a72233d796ce233bfd.pdf} } @article { author = {Majedi, Seyed Mirshad and Hami, Mohammad and Shojaei, Vahid}, title = {Identification and ranking of success factors of managing directors of Iranian Football Clubs Participating in Professional League}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {10}, number = {19}, pages = {83-91}, year = {2020}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2020.21566.2578}, abstract = {The purpose of this study was identifying and ranking success factors of club managers in Iran football Pro league. The method of study was a descriptive survey and practical in which the samples were composed of university teaching staff of Sports Management, experts and elites of Iran football clubs and football federation. 105 samples were chosen through simple random sampling. Data were gathered from library and a questionnaire developed by the researcher. Having the validity of the questionnaire approved by 12 university professors of Sports Management with reliability of Cronbach’s Alpha 0/893, the questionnaires were distributed among the samples. The collected data were analyzed through descriptive analysis (measures of central tendency, percentage, average and standard deviation) and method of TOPSIS was applied in the inferential method for the analysis of success factors of club managers. The method of AHP was used for calculation of weight or value index of every success factor of the club managers. The results demonstrated that among individual factors, fairness weighing 0/178 was placed in the first rank and supervision and control weighing 0/80 was placed in the last rank, among organizational factors, management stability weighing 0/234 was placed in the first rank and common perspective weighing 0/98 was placed in the last rank, and among extra organizational factors, fans club weighing 0/213 was placed in the first rank and competitive advantage weighing 0/97 was placed in the last rank.}, keywords = {success,Manager,Clubs,Football League}, title_fa = {شناسایی و رتبه بندی عوامل موفقیت مدیران باشگاه ‌های لیگ برتر فوتبال در ایران}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، شناسایی و رتبه‌بندی عوامل موفقیت مدیران باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال در ایران بود. روش پژوهش توصیفی- پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی است که جامعه آماری آن را اعضای هیات علمی مدیریت ورزشی، کارشناسان و خبره‌گان باشگاه‌های فوتبال و فدراسیون فوتبال تشکیل می­ دهند و که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده، تعداد 105 نفر به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از منابع کتابخانه و پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. که پس از تأیید روایی آن توسط دوازده نفر از استادان مدیریت ورزشی، پایای از طریق آلفای کرونباخ (893/0). پرسشنامه بین افراد نمونه توزیع گردید. داده ­ها با استفاده از آمار توصیفی (فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار) بررسی شدند و در بخش آمار استنباطی از روش TOPSIS برای ارزیابی عوامل موفقیت مدیران و از روش AHP برای محاسبه وزن یا ضریب اهمیت شاخص هر یک از عوامل موفقیت مدیران باشگاهی استفاده شد. یافته­ های پژوهش نشان داد که در بین عوامل فردی، عدالت در رفتار با وزن 178/0 در اولویت اول و نظارت و کنترل با وزن 80/0 در اولویت آخر، در بین عوامل سازمانی، ثبات مدیریت با وزن 234/0در اولویت اول و چشم‌انداز مشترک با وزن 98/0 در اولویت آخر، و در بین عوامل برون سازمانی کانون هواداران با وزن 213/0 در اولویت اول و مزیت رقابتی با وزن 97/0 در اولویت آخر قرار گرفت.}, keywords_fa = {موفقیت,مدیران,باشگاه‌های لیگ برتر فوتیال}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_3560.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_3560_967ab7580f0c8448c801189a857f505a.pdf} } @article { author = {Nazari torshizi, Ahmad and talebpour, mehdi and Heydari, Reza and Yousefi, Mohamadreza}, title = {Mashhad Sport Tourism Strategic Plan Design Using Philips Combined Model}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {10}, number = {19}, pages = {93-109}, year = {2020}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2020.21606.2585}, abstract = {The purpose of this study was to design a strategic plan for sport tourism in Mashhad using a combined Philips model. The combined approach of the Philips model is a strategic planning model, in which each unit first expresses its long-term goals and then identifies the strategies needed to achieve the goals. Finally, before implementing these strategies, they are evaluated against internal and external factors and, if appropriate, planned for them and otherwise eliminated or modified. The research method was a kind of mixed research in the field of strategic management, which was a type of strategic studies. Data collection was done to determine the aims of the study by studying tourism documents and articles and to determine Mashhad's tourism strategies, trends, capabilities and facilities through interviews with tourism managers, sports management specialists and expert managers of sports organizations. After identifying the mentioned cases, the matrix questionnaire was provided to the experts and after collection, 6 strategies due to environmental trends and 4 strategies due to internal capabilities were eliminated. It also ranked the impact of trends and opportunities on strategies. Finally, the research model consisted of 5 main goals, 11 sub-goals, and 14 strategies to plan accordingly. In conclusion, it should be noted that Mashhad has many abilities and capabilities that can be strategically planned for the development of sport tourism, but it should be dealt with extensively.}, keywords = {"Strategic planning","Sport tourism","Mashhad","Philips combined model"}, title_fa = {طرح ریزی برنامه راهبردی گردشگری ورزشی مشهد با استفاده از مدل ترکیبی فیلیپس}, abstract_fa = {تحقیق حاضر با هدف طرح‌ریزی برنامه راهبردی گردشگری ورزشی مشهد با استفاده از مدل ترکیبی فیلیپس انجام شد. روش ترکیبی مدل فیلیپس یک مدل برنامه‌ریزی استراتژیک است. بدین صورت که در ابتدا هر واحد اهداف بلندمدت خود را بیان می‌کند و سپس استراتژی‌های لازم جهت رسیدن به اهداف را مشخص می‌کند. در نهایت قبل از اجرای این استراتژی‌ها در مواجهه با عوامل داخلی و خارجی ارزیابی می­گردند و در صورت تطابق، برنامه‌ریزی برای آنها انجام می‌شود و در غیر این صورت حذف یا اصلاح می‌گردند. روش تحقیق آمیخته بود که در حوزه مدیریت راهبردی، از نوع مطالعات راهبردی بود. گردآوری داده‌ها برای تعیین اهداف تحقیق به‌صورت مطالعه اسناد و مقالات در زمینه گردشگری و برای تعیین استراتژی‌ها، روندها، توان­ ها و امکانات گردشگری مشهد توسط مصاحبه با مدیران گردشگری، متخصصان حوزه مدیریت ورزشی و مدیران خبره سازمان ­های ورزشی بود. بعد از تعیین موارد مذکور پرسشنامه ماتریس ­گونه در اختیار خبرگان قرار گرفت و پس از جمع­ آوری، 6 استراتژی به دلیل روندهای محیطی و 4 استراتژی به دلیل توانایی­ های داخلی حذف شدند. همچنین اثر روندها و امکانات بر روی استراتژی‌ها رتبه ­بندی شد. در نهایت مدل تحقیق شامل 5 هدف اصلی، 11 زیر هدف و 14 استراتژی بود که برنامه­ ریزی باید بر طبق آنها انجام شود. در یک نتیجه­ گیری کلی باید بیان کرد مشهد دارای توان­ ها و قابلیت ­های فراوانی است که امکان برنامه ­ریزی راهبردی برای توسعه گردشگری ورزشی آن وجود دارد اما باید به‌طور گسترده به آن پرداخته شود.}, keywords_fa = {برنامه‌ریزی راهبردی,گردشگری ورزشی,مشهد,مدل ترکیبی فیلیپس}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_3561.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_3561_59aade9d1c1b1ab63b6fb927bdf13852.pdf} } @article { author = {farvardin, mohammad mehdi and naderian, masoud and nikseresht, asghar and Dastbarhagh, Hosein}, title = {Provide a model for developing the success of football coaches using data foundation theory (Case Study: First Division Football Clubs)}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {10}, number = {19}, pages = {111-125}, year = {2020}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2020.21616.2588}, abstract = {The main purpose of this study is to provide a model for developing the success of football coaches using the data foundation theory (Case study: football clubs in the first division league). The present study is based on the purpose of basic research and is based on the collection of exploratory information using the Foundation's data theory method. The statistical population consisted of coaches, club managers, veteran athletes working in League One teams, and university faculty members. The method of targeted sampling using the snowball technique was used. The collected data were analyzed and analyzed using open, central and selective coding and the final model was extracted. Based on the results and after the final classification of concepts, 28 sub-categories were obtained, which were placed in 6 main categories. Based on the Six-Partners Coach Success Paradigm, the prerequisites for coaching success, context and facilities, barriers, practical strategies and the consequences of coaching success are summarized.}, keywords = {: Coaching Success,Foundation Data Theory,Tactical Skills,Technical Skills}, title_fa = {ارائه الگوی توسعه موفقیت مربیان فوتبال با استفاده از تئوری داده بنیاد (موردمطالعه: باشگاه‌های فوتبال لیگ دسته یک کشور)}, abstract_fa = {هدف اصلی این پژوهش ارائه الگوی توسعه موفقیت مربیان فوتبال با استفاده از تئوری داده بنیاد (موردمطالعه: باشگاه‌های فوتبال در لیگ دسته یک)می‌باشد. پژوهش حاضر بر اساس هدف از نوع تحقیقات بنیادی است و برحسب گردآوری اطلاعات اکتشافی و با استفاده از روش نظریه داده بنیاد انجام‌شده است. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه نیمه ساختاریافته بود. جامعه آماری متشکل از مربیان، مدیران باشگاه‌ها، ورزشکاران باسابقه و مطرح شاغل در تیم‌های لیگ یک و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها بود، از روش نمونه‌گیری هدفمند با تکنیک گلوله برفی استفاده‌شده است. داده‌های جمع‌آوری‌شده با استفاده از کدگذاری باز، محوری و انتخابی، تجزیه‌وتحلیل شدند و الگوی نهایی استخراج گردید. بر اساس نتایج و پس از دسته بندی نهایی مفاهیم تعداد 28 مقوله فرعی به دست آمد که در 6 مقوله‌ی اصلی جایگذاری شدند. بر اساس پارادیم شش‌گانه موفقیت مربیان در پیشایندهای موفقیت مربیان، بستر و امکانات، بازدارنده ها ، استراتژی های کاربردی و پیامدهای موفقیت مربیان جمع بندی شده است.}, keywords_fa = {موفقیت مربیان,تئوری داده بنیاد,مهارت تاکتیکی,مهارت فنی}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_3562.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_3562_dfba7692755003205228cd4428a0bbf6.pdf} } @article { author = {Raofian, Fatemeh and Mirhoseni, Sayed Mohamad Ali and Torkfar, Ahmad}, title = {Communication model of client honoring development in the Ministry of Sport and Youth}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {10}, number = {19}, pages = {127-139}, year = {2020}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2020.21671.2593}, abstract = {The present study was designed and implemented with the aim of Communication model of client honoring development in the Ministry of Sport and Youth. The present research method was mixed (qualitative-quantitative). The statistical population of the study included elites in the field of research, for which purpose 14 people were identified as the research sample according to the purposeful sampling method. The research collection tools included a researcher-made questionnaire and a semi-structured interview. The validity of the questionnaire was examined according to the opinion of experts. The reliability of this questionnaire was also investigated using Alpha-Cronbach's calculation method (α = 0.85). All research data analysis process was performed in EXCEL software. The results showed that 7 general factors such as technical infrastructure factors, employee and manager capabilities, organizational rules and regulations, motivation, cultural factors, supportive aspects and organizational aspects as factors affecting the development of honoring the client in the Ministry of Sports and The youth were identified. According to the results, it was found that supportive aspects (network effect = 1.478) and cultural factors (network effect = 0.893) as causal factors and empowerment factors of managers and employees (network effect = -0.139), infrastructure Technical (-0.142 = network effect), rules and regulations (-0.169 = network effect), motivation (-0.888 = network effect) and organizational aspects (-1.033 = network effect) were identified as causal factors.}, keywords = {Honoring the client,Customer,Client,Services,Customer orientation}, title_fa = {الگوی ارتباطی توسعه تکریم ارباب رجوع در وزارت ورزش و جوانان}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف الگوی ارتباطی توسعه تکریم ارباب رجوع در وزارت ورزش و جوانان طراحی و اجرا گردید. روش پژوهش حاضر آمیخته (کیفی-کمی) بود. جامعه‌ی آماری پژوهش شامل نخبگان در حوزه‌ی پژوهش بودند که بدین منظور تعداد 14 نفر بر حسب روش نمونه­ گیری هدفمند به عنوان نمونه‌ی پژوهش مشخص گردیدند. ابزار گردآوری پژوهش شامل پرسشنامه‌ی محقق­ ساخته و مصاحبه‌ی نیمه­ ساختاریافته بود. روایی پرسشنامه با توجه به نظر خبرگان مورد بررسی قرار گرفت. همچنین پایایی این پرسشنامه با استفاده از روش محاسبه‌ی آلفای ­کرونباخ مورد بررسی قرار گرفت (85/0= α). در قسمت تجزیه و تحلیل کمی پژوهش، از روش دیمتل استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که 7 عامل کلی به عنوان عوامل زیرساخت‌های فنی، توانمندی کارکنان و مدیران، قوانین و مقررات سازمانی، انگیزش، عوامل فرهنگی، جنبه ­های حمایتی و جنبه ­های سازمانی به عنوان عوامل مؤثر بر توسعه‌ی تکریم ارباب رجوع در وزارت ورزش و جوانان شناسایی گردید. با توجه به نتایج مشخص گردید که جنبه­ های حمایتی (478/1= اثر شبکه) و عوامل فرهنگی (893/0= اثرشبکه) به عنوان عوامل علی و عوامل توانمندی مدیران و کارکنان (139/0- = اثرشبکه)، زیرساخت­ های فنی (142/0- = اثرشبکه)، قوانین و مقررات (169/0= اثرشبکه)، انگیزش (888/0-= اثرشبکه) و جنبه­ های سازمانی (033/1-= اثرشبکه) به عنوان عوامل معلولی مشخص گردید.}, keywords_fa = {تکریم ارباب رجوع,مشتری,مراجعه کننده,خدمات,مشتری مداری}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_3563.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_3563_e8d5c6c7bdb1ac10140130b0162f16eb.pdf} } @article { author = {cholaki, arsalan and bahrami, shahab and honari, habib and shajei, reza}, title = {Interpretive Structural Modeling Selection of Federation Presidents}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {10}, number = {19}, pages = {141-154}, year = {2020}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2020.21779.2611}, abstract = {The selection of qualified managers in organizations has always been of particular importance. Because the competence of managers can play an important role in the development of societies. Therefore, this qualitative research was conducted with the aim of designing a native model for selecting the presidents of sports federations in the country by relying on 23 interviews with experts in this regard. Also, structural-interpretive modeling was used to level and determine the relationship between model characteristics. The results of these interviews were 13 primary indicators. The research model is three-level, the third level of the necessary sports expertise index appropriate to the sports federation, the second level includes personality traits, communication skills and human resource skills and the first level are: popularity and social acceptance, management resume in sports federation, capital management skills. Thought, media interaction, political behavior, managerial characteristics, programming skills, financial management skills, and problem-solving skills. Mic-Mac analysis was used to identify the type of model characteristics. The results of Mic-Mac analysis showed that based on this, the criteria of the necessary sports expertise index in accordance with the sports federation are of the type of independent variables. The rest of the criteria are interface.}, keywords = {Meritocracy,sports federations,qualified managers,sports}, title_fa = {مدل‌سازی ساختاری تفسیری انتخاب روسای فدراسیون‌های ورزشی ایران}, abstract_fa = {انتخاب مدیران شایسته در سازمان‌ها همواره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است. چراکه شایستگی مدیران می‌تواند در توسعه جوامع نقش مهمی ایفاء کند. بنابراین، این پژوهش کیفی باهدف طراحی مدلی بومی برای انتخاب روسای فدراسیون‌های ورزشی در کشور با اتکا به 23 مصاحبه با خبرگان در این رابطه انجام شد، همچنین از مدل‌سازی ساختاری - تفسیری برای سطح‌بندی و تعیین روابط بین شاخص‌ها مدل استفاده‌شده است. حاصل این مصاحبه‌ها، 13 شاخص اولیه بود. مدل پژوهش سه سطحی هستند، که سطح سوم شاخص تخصص لازم ورزشی متناسب با فدراسیون ورزشی، سطح دوم شامل ویژگی‌های شخصیتی، مهارت‌های ارتباطی و مهارت منابع انسانی و سطح اول عبارت‌اند از: محبوبیت و مقبولیت اجتماعی، رزومه مدیریتی در فدراسیون ورزشی، مهارت مدیریت سرمایه فکری، تعامل با رسانه، رفتار سیاسی، ویژگی‌های مدیریتی، مهارت برنامه‌ریزی، مهارت مدیریت مالی و مهارت فنون مذاکره و حل مسئله. از تحلیل میک – مک برای تشخیص نوع شاخص‌های مدل استفاده شد. نتایج تحلیل میک – مک نشان داد که بر این اساس معیار شاخص تخصص لازم ورزشی متناسب با فدراسیون ورزشی از نوع متغیرهای مستقل هستند. مابقی معیارها از نوع رابط هستند.}, keywords_fa = {شایسته‌سالاری,فدراسیون‌های ورزشی,مدیران شایسته,ورزش}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_3564.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_3564_aac32745a4ad26f0c00b97aa691d2669.pdf} } @article { author = {Saeedi, Elham and Kohandel, Mehdi and Zarei, Ali and Hkodayari, abas}, title = {The effect of mental model on open innovation in the production sector of Iran's sports industry with the mediating role of talent management}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {10}, number = {19}, pages = {155-167}, year = {2020}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2020.21868.2620}, abstract = {In business, many manufacturers are struggling to produce their own products. According to this issue, the purpose of this study is the effect of mental model on open innovation in the production sector of Iran's sports industry with the mediating role of talent management. The research method is descriptive-analytical, based on present time, in terms of practical purpose, and in terms of field In the field of trade, many manufacturers try to produce their products. According to this issue, the purpose of this study is to determine the effect of mental model on open innovation in the production sector of Iran's sports industry with the mediating role of talent management. The research method is correlation in the form of structural equations, based on the present tense, in terms of applied purpose, and in terms of collecting field information. The statistical population includes the managers of Iranian sports equipment manufacturers, according to the statistics announced through the official website of the Ministry of Industry, Mines and Trade of the country: 255 people (236 men and 19 women).The statistical sample was selected by total method. The measuring instruments were used from three questionnaires of Saeedi Mental Model (2020), Philips and Roper Talent Management (2009) and Open Innovation of Rangus and Drnovšek (2013). The results of structural equations showed that the mental model affects open innovation in the manufacturing sector of Iran's sports industry with the mediating role of talent management. So managers use open mindedness and talent management to achieve open innovation. Therefore, it is suggested that managers of sports companies in the production of sports products to be able to make optimal use of talent management for their employees, in order to achieve open innovation with the help of a suitable and capable mental model.}, keywords = {Manufacturing Sector,sports industry,Mental model,Talent management,Open innovation}, title_fa = {تأثیر مدل ذهنی بر نوآوری باز در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران با نقش میانجی مدیریت استعداد}, abstract_fa = {در عرصه تجارت بسیاری از تولید‌کنندگان برای تولید محصول‌های خود تلاش می‌کنند. با توجه به این موضوع، هدف از این پژوهش تعیین تأثیر مدل ذهنی بر نوآوری باز در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران با نقش میانجی مدیریت استعداد می‌باشد. روش پژوهش همبستگی به شیوه معادلات ساختاری، بر اساس زمان حال‌نگر، از نظر هدف کاربردی، و به لحاظ جمع‌آوری اطلاعات میدانی می‌باشد. جامعه آماری شامل مدیران شرکت‌های تولیدکنندۀ لوازم ورزشی ایران بنا بر آمار اعلام شده از طریق سایت رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور 255 نفر (236 نفر مرد و 19 نفر زن) می‌باشند. نمونه آماری به روش کل شمار انتخاب شد. ابزار اندازه گیری از سه پرسشنامه مدل ذهنی سعیدی (1399)، مدیریت استعداد فیلپس و روپر (2009) و نوآوری باز رانگوس و درنوسک (2013) استفاده شد. نتایج معادلات ساختاری نشان داد که مدل ذهنی بر نوآوری باز در بخش تولیدی صنعت ورزش ایران با نقش میانجی مدیریت استعداد تأثیر دارد. بنابراین مدیران با استفاده از مدل ذهنی و مدیریت استعداد به نوآوری باز دست پیدا می‌کنند. لذا پیشنهاد می‌شود که مدیران شرکت‌های ورزشی در اجرای تولید محصول‌های ورزشی بتوانند از مدیریت استعداد برای کارکنان خود استفاده بهینه کنند، تا با کمک مدل ذهنی مناسب و توانا به نوآوری باز دست پیدا کنند.}, keywords_fa = {بخش تولیدی,صنعت ورزش,مدل ذهنی,مدیریت استعداد,نوآوری باز}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_3565.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_3565_96380a12e87dad5dcda09b2d7478d80f.pdf} } @article { author = {Soroush, Sajad and Sajjadi, Seyyed Nasrolah and Alidoust Ghahfarokhi, Ebrahim}, title = {The Paradigm of globalization of the Iranian Football Premier League brand}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {10}, number = {19}, pages = {169-186}, year = {2020}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2020.21915.2627}, abstract = {Objective: The primary purpose of this research was to design a paradigmatic model of globalization of the Iranian Football Premier League Brand. Methodology: In order to achieve the proposed goal and regarding the specialization of the research topic, a qualitative study was used using in-depth interviews with the elites of this topic. The interviews continued purposefully in the form of snowballs, and finally, 20 individuals (18 Iranians and 2 foreigners) were interviewed. Finally, the data from the interviews were analyzed using the Grounded theory with the aid of three stages of open, axial and selective coding paradigms. Results: Reviewing and analyzing the data from the interviews, according to the causal conditions affecting the globalization of the Iranian Football Premier League Brand characterized 85 codes, which were placed in 47 general concepts in terms of their closeness to the subject. Then, by further examining the concepts obtained and combining them as well as finding preliminary relationships among the concepts in causal conditions, 21 final categories affecting the globalization of the country's Football Premier League brand were identified, which were classified into five major dimensions.Analyzing the interviews according to the contextual conditions, 110 distinctions, 60 general concepts and 27 final categories affecting the globalization of the country's Premier Football League brand were distinguished, respectively, which were classified into 5 major dimensions. In the following, the findings of the intervening conditions in this study were classified into 5 main dimensions and 29 categories. Also, the identified strategies are presented in 5 areas so that they cover the internal and external challenges of globalization of the country's Premier Football League brand. Finally, the identified outcomes of the strategies included: political, economic, legal, structural and socio-cultural development. Conclusion: Based on the research finding regarding the positive outcomes for the globalization of the Iranian Football Premier League brand, it is necessary for managers and authorities of the country's football to provide a required opportunity to move on the path of globalization.}, keywords = {globalization,Global Marketing,Brand,Iranian Football Premier League}, title_fa = {پارادایم جهانی شدن برند لیگ برتر فوتبال ایران}, abstract_fa = {هدف: هدف اصلی این پژوهش، طراحی مدل پارادایمی جهانی‌شدن برند لیگ برتر فوتبال ایران بود. روش‌شناسی: برای دستیابی به هدف تعیین شده مطالعه کیفی با استفاده از انجام مصاحبه‌های عمیق با نخبگان این موضوع مورد استفاده قرار گرفت. انجام مصاحبه‌ها به صورت هدفمند و به شیوه گلوله برفی ادامه یافت و در نهایت 20 نفر (18 نفر ایرانی و 2 نفر خارجی) مورد مصاحبه قرار گرفتند. سرانجام، داده‌های حاصل از مصاحبه‌ها به روش داده بنیاد و از طریق سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج: در مرحله کدگذاری باز نتایج حاصل از نشان‌های شناسایی شده و با تحلیل بیشتر یافته‌های حاصل از کدگذاری باز در 6 مقوله اصلی در پارادایم کدگذاری محوری جایگزین شدند. این مقوله‌ها شامل: شرایط علّی، شرایط زمینه‌ای، شرایط مداخله‌گر، پدیده محوری، راهبردها و پیامدها بودند. نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌های پژوهش، ضروری است مدیران و دست‌اندرکاران فوتبال کشور با همسوئی نگرشی- رفتاری، بستر-سازی لازم جهت حرکت در مسیر جهانی‌شدن را فراهم آورند.}, keywords_fa = {جهانی‌شدن,بازاریابی جهانی,برند,لیگ برتر فوتبال ایران}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_3602.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_3602_7abeabbcd69817dfb6ed689642bd4247.pdf} }