@article { author = {moradzade, moslem and sheikh, reza and mayali, zahra}, title = {Selection of players based on objective criteria with the approach of expert evaluation algorithms and ARAS multi-criteria decision making method (Case Study: University basketball team Shahrood)}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {7}, number = {13}, pages = {1-12}, year = {2017}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2017.7507.1694}, abstract = {However, there is no objective way allowing to evaluate the factors that may affect the performance of players, the application of subjective methods based on objective indicators cacould be considered as an absolutely effective instrument. In this study we suggested a two - stage model, first, using the algorithm of expert’s evaluation, we determined the performance indicators and the weight (importance degree) of each indicator, and then, using Additive Ratio Assessment method (ARAS), we performed player ranking process. 21 performance indicators that measure Body Size and Composition, Speed and Quickness, power, and aerobic Endurance was chosen. The proposed model was conducted for the evaluation of 16 volunteers of Shahrood university's basketball team.}, keywords = {expert’s evaluation,ARAS,selection of players,MCDM,player's ranking}, title_fa = {انتخاب بازیکنان بر مبنای شاخص های موثر با رویکردالگوریتم ارزیابی خبرگان و تکنیک تصمیم گیری چند معیاره نسبت تجمعی آراس (مطالعه موردی تیم بسکتبال دانشگاه شاهرود)}, abstract_fa = {هدف تحقیق حاضر ارائه‌ی مدلی منعطف برای رتبه دهی و انتخاب بازیکنان بسکتبال بود. در این تحقیق ابتدا با استفاده از الگوریتم ارزیابی خبرگان 21 شاخص اثرگذار بر عملکرد بازیکنان بسکتبال شناسایی و میزان تأثیر هر یک از آنها تحلیل شد. شاخص‌های اثر گذار در 4 دسته قرار داده شد. نتایج نشان می‌دهد که مهمترین شاخص‌هایی که روی عملکرد بازیگنان اثر دارند قد، زمان واکنش ساده، ارتفاع پرش و SMCP به ترتیب با وزن‌های 0913/0، 0875/0، 0815/0 و 07905/0 بوده است. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که مهمترین گروه شاخص‌ها گروه ترکیب و اندازه بدن بود که وزنی بالغ بر 351/0 گرفت. در ادامه مقادیر شاخص‌ها برای 16 بازیکن بسکتبال تیم دانشگاه شاهرود که با آگاهی کامل، رضایت‌نامه‌های آزمایش را امضا کرده بودند، اندازه‌گیری شد و با استفاده از الگوریتم نسبت تجمعی آراس وضعیت آنها ارزیابی شد. همچنین با اعمال روش یاد شده بر داده‌های تحقیقات پیشین، نتایجی مشابه به‌دست آمد.}, keywords_fa = {الگوریتم ارزیابی خبرگان,الگوریتم ارزیابی نسبت تجمعی,شاخص‌های ارزیابی بازیکنان بسکتبال}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_2044.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_2044_a6c02dced37e987a9eef0e333ff21f02.pdf} } @article { author = {naderian, masoud}, title = {Application of force field models for planning succession planning clubs football players}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {7}, number = {13}, pages = {13-22}, year = {2017}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2017.8955.1774}, abstract = {In nowadays commercial sport, football teams for both decreasing cost of buying football players & competition creation & gaining competition advantages need a reliable process for choosing required football players. There is variable bundle of deterrent & facilitator factors appears in successor training plan that create a deep challenge between agree and disagree attitude. This research uses a qualitative research method & substance analysis as a deterrent or facilitator of successor training plan of football players in Iranian clubs and has used semi-organized interviews for data gathering. Research’s conclusion emphasizes in new and important factors that exist in sport teams in Iran. Jealousy of others, distrust in others, creation of win-lose thought, absence of successor training culture, profiteer and charges calculation obstruct successor training plan’s success. However, according to interviewee point of view, important facilitator factors such as high motive & interest of teenagers and youth football players for participating in practices, appeals of membership in adult team, loyalty feeling to the club, coach’s level of knowledge & managers can create a great opportunity for successor training.}, keywords = {succession planning,Force Field Analysis,Clubs footballs,Football players}, title_fa = {بکارگیری مدل میدان نیرو در برنامه ریزی باشگاه ها برای برنامه ریزی جانشین پروری بازیکنان فوتبال}, abstract_fa = {هدف کلی پژوهش بکارگیری مدل میدان نیرو در باشگاه‌های ورزشی فوتبال به منظور برنامه‌ریزی جانشین پروری بازیکنان در لیگ برتر ایران بود. پژوهش حاضر با استفاده از روش تحقیق کیفی و تحلیل محتوا، عوامل تسهیل‌کننده و بازدارنده‌ در اجرای برنامه‌ی جانشین پروری بازیکنان در تیم‌های فوتبال انجام شد. از مصاحبه‌ی نیمه سازمان یافته به‌عنوان ابزار گردآوری اطلاعات استفاده گردید. 26 نفر متخصص (11 نفر مدیر باشگاه‌های فوتبال و 15 نفر مربی) به عنوان نمونه آماری به روش دلفی، انتخاب و به سؤال‌های پژوهش پاسخ دادند. در پژوهش حاضر دو مجموعه از عوامل تسهیل کننده  و بازدارنده که در اجرای برنامه‌ی جانشین پروری به نوعی میدان نیروی پر چالشی را موافق یا مخالف برنامه جانشین پروری بوجود می‌آورند استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد سه مؤلفه احساس عدم امنیت شغلی، دیدگاه هزینه‌ای و عدم آموزش سیتماتیک و اثربخش با زیر مقیاس‌هایی مانند وجود حسادت نسبت به دیگران، بی‌اعتمادی به یکدیگر، وجود تفکر برد-باخت، عدم وجود فرهنگ جانشین پروری، سودجویی و منفعت شخصی و محاسبه‌ی هزینه‌ها در نظام باشگاهداری در موفقیت برنامه‌های جانشین پروری بازیکن در باشگاه‌ها عوامل بازدارنده هستند. از دیدگاه مصاحبه شوندگان سه مؤلفه اثرگذار به عنوان نیروهای تسهیل کننده (انجام آزمون‌های شایستگی، حمایت ساختاری باشگاه و تمایل و انگیزه با زیر مقیاس‌هایی مانند استقبال و انگیزه بسیار بالای نوجوانان و جوانان برای مشهور شدن، جذابیت برای عضویت در تیم بزرگسالان، حس وفاداری به باشگاه ورزشی، کسب درآمد و حمایت ساختاری باشگاه فرصت‌های ارزنده‌ای را برای جانشین‌پروری در باشگاه‌های فوتبال  به‌وجود می‌آورند.}, keywords_fa = {برنامه ریزی جانشین پروری,تحلیل میدان نیرو,باشگاه های ورزشی,بازیکنان فوتبال}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_2046.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_2046_3065731fcedf8e7b6aaeba17fa042106.pdf} } @article { author = {asadi, farideh and Mozafari, Seyed Amirahmad and Zaree, Ali}, title = {The relationship between human resource management and organizational performance from the perspective of experts of Iranian Ministry of Sport and Youth}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {7}, number = {13}, pages = {23-30}, year = {2017}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2017.9159.1788}, abstract = {The purpose of this study was to investigate the relationship between human resource management and organizational performance from the perspective of experts of Iranian Ministry of Sport and Youth. In this research the correlative method was used. The statistical population was 320 experts of Iranian Ministry. The statistical sample which was equal to the main population was reduce to 294 because some of the questionnaires were not sent back to the researcher. Measurement tools of the investigation were 3 questionnaires that including demographic, human resource management questionnaire with 0/91 validity and organizational performance questionnaire with 0/81 validity. To determine the formal validity of the questionnaires were utilized from suggestions of physical education expert’s. For data analysis, descriptive and inferential statistics (regression) were used. The results showed there are significant positive relationship between human resource management and organizational performance. Also Regression analysis showed that human resource planning component (P ≤ 0/01, t=3/06) and performance assessment employees component (P ≤0/05, t=2/35) have the ability to predict organizational performance. So The Ministry of Sports and Youth Administrators can use various procedures human resource management, especially in the part of planning for recruitment, keep and develop human resources capable and talented, as well as evaluating the performance of individuals to increase organizational performance.}, keywords = {human resource management,Organizational Performance,Iranian Ministry of Sport and Youth}, title_fa = {رابطه مدیریت منابع انسانی با عملکرد سازمانی از دیدگاه کارشناسان ستادی وزارت ورزش و جوانان ایران}, abstract_fa = {هدف این تحقیق بررسی رابطه مدیریت منابع انسانی با عملکرد سازمانی از دیدگاه کارشناسان ستادی وزارت ورزش و جوانان ایران می باشد. روش پژوهش از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل همه کارشناسان ستادی وزارت ورزش و جوانان به تعداد 320 نفر بوده است. نمونه آماری در این پژوهش برابر با جامعه آماری تحت بررسی است که به دلیل عدم برگشت چند پرسشنامه، تعداد نهایی نمونه آماری برابر 294 شد. ابزار پژوهش 3 پرسشنامه اطلاعات جمعیت شناختی، پرسشنامه مدیریت منابع انسانی دارای پایایی91/0=α و پرسشنامه عملکرد سازمانی دارای پایایی81 /0=α بود. برای تعیین روایی صوری پرسشنامه ها نیز از نظر متخصصان استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی(رگرسیون چندگانه) استفاده شد. نتایج یافته ها نشان داد بین مدیریت منابع انسانی با عملکرد سازمانی رابطه مثبت معنی داری (01/0≥P ، 52/0=r)، وجود دارد. تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که مولفه برنامه‌ریزی منابع انسانی (01/0P ≤ و 06/3=t ) و ارزیابی عملکرد (05/0P ≤ و 35/2=t ) توانایی پیش بینی عملکرد سازمانی را دارند. بنابراین مدیران وزارت ورزش و جوانان می توانند با بکارگیری رویه‌های گوناگون مدیریت منابع انسانی، بویژه در بخش برنامه ریزی برای جذب، حفظ و ارتقاء نیروی انسانی توانمند و مستعد و همچنین ارزیابی عملکرد افراد، عملکرد سازمانی را بهبود بخشید.}, keywords_fa = {مدیریت منابع انسانی,عملکرد سازمانی,وزارت ورزش و جوانان ایران}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_2047.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_2047_88495a7184fe2fa3ed00ad47e23a649d.pdf} } @article { author = {nikoukheslat, saeed and Badri Aazarin, Yaghoub and shahin, ahad and fathollahi, saeed and faridfathi, maryam}, title = {Assessment of current situation and the effectiveness of cycling express lanes in Tabriz}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {7}, number = {13}, pages = {31-42}, year = {2017}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2017.10862.1890}, abstract = {The present research has been allocated to evaluate the current situation and the effectiveness of special cycling routes in the city of Tabriz. This research was done in the third week of August, the summer of 2015, for seven days (more than 6 hours per day) and 319 cyclists was considered as sample for this investigation. The research method is descriptive-analytic. To investigate the status of special cycling routes, the questionnaire designed by the researcher was used. The validity of the questionnaire was approved by several sports management professors; in addition, to examine the reliability of the Cronbach's alpha test, a 30-member sample was used. To assess the situation, descriptive statistics and frequency was utilized and to analyze the comments of cyclists, the Chi-squared test was used. The results showed that most cyclists on special routes are athlete and use bicycles for health and sports and most of them, are low income people. Also the preferred time for cycling was after 18pm. The opinion poll about the status of available special routes showed that citizens satisfied with slope and width of routes, locations and the lack of car interruptions but they had not consent about length, quality, safety and brightness of the routes. As a result, it is recommended that, In order to attract citizens to use the special routes, it is necessary to pay attention to the improvement of the quality and quantity of cycling routes.}, keywords = {cycling,special route,the sports of citizens of Tabriz}, title_fa = {ارزیابی وضعیت موجود و اثر بخشی مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری شهر تبریز}, abstract_fa = {تحقیق حاضر با هدف ارزیابی وضعیت موجود و اثر بخشی مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری شهر تبریز انجام گرفته است. زمان انجام تحقیق هفته آخر مرداد تابستان سال 1394 به مدت هفت روز (بیش از 6 ساعت) در نظر گرفته شد و تقریباً طیف قابل توجهی به تعداد 319 نفر از کل دوچرخه‌سواران استفاده کننده از مسیر به عنوان نمونه این تحقیق قرار گرفتند. روش تحقیق به صورت توصیفی_تحلیلی می باشد. برای بررسی وضعیت موجود مسیرهای ویژه از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی پرسشنامه مورد تایید چند تن از اساتید مدیریت ورزشی قرار گرفت؛ همچنین به منظور بررسی پایایی از آزمون آلفاکرونباخ برای یک نمونه اولیه 30نفره استفاده شد. از آمار توصیفی فراوانی و درصد فراوانی برای ارزیابی و بررسی وضعیت موجود و در سطح استنباطی نیز از آزمون خی دو برای بررسی نظرات دوچرخه سواران استفاده شد. نتایج نشان داد اکثر دوچرخه سواران در مسیرهای ویژه، ورزشکار بوده و به منظور سلامتی و ورزش از دوچرخه استفاده می‌کنند و نیز اکثر آنها از قشر کم درآمد جامعه می‌باشند. همچنین ارجح ترین زمان دوچرخه سواری ساعت 18به بعد بود، نظر سنجی در مورد وضعیت موجود مسیرهای ویژه نشان داد که شهروندان ازشیب و عرض مسیرها، موقعیت جغرافیایی، تداخل نداشتن با وسایل نقلیه، احداث مسیرهای ویژه رضایت داشتند ولی از طول، کیفیت، ایمنی و روشنایی مسیر رضایت کافی نداشتند. در نتیجه توصیه می شود به منظور جذب و گرایش شهروندان به دوچرخه سواری و استفاده از مسیرهای ویژه به ارتقا سطح کیفی و کمی مسیرهای دوچرخه سواری و بهبود آن توجه شود.}, keywords_fa = {دوچرخه سواری,مسیر ویژه,ورزش شهروندان تبریز}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_2048.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_2048_f27e2e8c4b1f036b8fcf5ce0efd982d7.pdf} } @article { author = {Seif, Mohammad Hassan and رستگار, احمد and Zare, Vahid and Tajvaran, Marzieh}, title = {The causal model of relationship between Organizational justice and Job involvement with an emphasis on the mediating role of Organizational trust and Job values among physical education teachers in shiraz city}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {7}, number = {13}, pages = {43-52}, year = {2017}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2017.12003.1955}, abstract = {The present study was done with the aim of the investigate the mediating role of organizational trust and job values in relationship between the components of organizational justice and job involvement of physical education teachers in Shiraz city was conducted as a causal model. To do this 135(Morgan Table) teachers were selected through random sampling and answered to questionnaires Mailman and co-workers (2003), job values questionnaire of Sivyres (2000), organizational trust questionnaire of Rawlins (2008) and job involvement questionnaire of Kanungu (1982) sub-scales. The results generally showed that all three components of organizational justice (distributive justice, procedural and interactive) on organizational trust and job values have the positive and significant effect. Also, indirect effect of components organizational justice on job involvement, is significant. In other words, distributive justice, procedural and interactive influence on job involvement, through the mediation of job values and organizational trust. Physical education teachers with high degree of perception toward organizational justice, and trust show higher level of Job involvement in their workplace.}, keywords = {organizational justice,Job involvement,Job values,Organizational trust,Physical education teachers}, title_fa = {مدل علی روابط بین عدالت سازمانی و دلبستگی شغلی با تاکید بر نقش واسطه ای اعتماد سازمانی و ارزش های شغلی معلمان تربیت بدنی شهر شیراز}, abstract_fa = {تحقیق حاضر، با هدف بررسی نقش واسطه ای اعتماد سازمانی و ارزش های شغلی در رابطه میان مولفه های عدالت سازمانی و دلبستگی شغلی معلمان تربیت بدنی شهر شیراز در قالب یک مدل علی انجام شده است. در این مطالعه توصیفی همبستگی، داده های لازم از طریق پرسشنامه های عدالت در محیط کار میلمن و همکاران(2003)، پرسشنامه ارزش های شغلی سیویرس(2000)، پرسشنامه اعتماد سازمانی راولینز (2008) و پرسشنامه دلبستگی شغلی کانونگو (1982) که توسط یک نمونه 135(با استفاده از جدول مورگان) نفری از معلمان تربیت بدنی شهر شیراز تکمیل شده است، جمع آوری گردید. افراد نمونه از میان 617 نفر جامعه آماری از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها به کمک روش آماری تحلیل مسیر به وسیله نرم افزار لیزرل7/8 تحلیل شد. نتایج پژوهش به طور کلی نشان داد که هر سه مولفه عدالت سازمانی(عدالت توزیعی، رویه ای و تعاملی) بر ارزش های شغلی و اعتماد سازمانی دارای اثر مثبت و معنادار هستند. علاوه بر این بر طبق نتایج، اثر غیرمستقیم مولفه های عدالت سازمانی بر دلبستگی شغلی معنادار است؛ به عبارت دیگر، عدالت توزیعی، رویه ای و تعاملی از طریق واسطه گری ارزش های شغلی و اعتماد سازمانی بر دلبستگی شغلی اثر می گذارند. بنابراین، معلمان تربیت بدنی با ادراک عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی بالا، احساس دلبستگی شغلی بالایی را از خود در محیط کار نشان می‌دهند.}, keywords_fa = {عدالت سازمانی,دلبستگی شغلی,ارزش های شغلی,اعتماد سازمانی,معلمان تربیت بدنی}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_2049.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_2049_9f3ba1a843d9c46e7b280270279c7fba.pdf} } @article { author = {MAHMOODIN, ABED and sadeghi boroujerdi, saeed and mohammadi, sardar}, title = {The impact of the athletes’ brand image on the fans loyalty}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {7}, number = {13}, pages = {53-67}, year = {2017}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2017.13712.2049}, abstract = {Athletes brand image is a key preliminary in the loyalty of the fans and a strong stimulus for the presence of the viewers and fans in the sportive events, also it is a powerful stimulus on the purchase intent of goods pertinent to the athlete. The following study is done on the 368 of the students of Kurdistan University based on Sample and Morgan tables by the research method of descriptive-correlative with the goal of investigating the impacts of the aspects of the brand image of the athletes on the loyalty of the fans of the research samples. The measurement tool implemented here is the questionnaires of the brand image of the athletes Arai et al and questioners of the fans loyalty hart. Form and content validity were verified by the specialists, while their internal consistency was verified by the help of Cronbach's alpha. In order to analyze the data, structural equations were used. The findings proved that the aspects of athletes’ brand image (Athletic performance, attractive appearance and marketable lifestyle) has a significant and positive impact on the loyalty of the fans. Among these aspects, marketable lifestyle has the most influence on the fans. The is the aspect which reflects features, activities, and the performances of the athletes outside of the field. Consequently, the athletes should manage their brand in the best possible way by activities such as increasing relationships with the fans, acknowledging and regarding them, depicting ethical behaviors, participating in social, cultural and humanistic activities, improving public relations and etc. Likewise, they should prepare the suitable association of their brands in order to be entitled of its benefits specifically the loyalty of the fans.}, keywords = {athletes’ brand image,fans loyalty,sportive performance,attractive appearance,marketable lifestyle}, title_fa = {اثر ابعاد تصویر برند ورزشکار بر وفاداری هواداران}, abstract_fa = {تصویر برند ورزشکار پیش‌آیندی کلیدی در وفاداری هواداران و محرکی قوی برای حضور تماشاچیان و هواداران در رویدادهای ورزشی و نیز قصد خرید کالا‌های مرتبط با ورزشکار است. تحقیق حاضر نیز با هدف بررسی اثر ابعاد تصویر برند ورزشکار در وفاداری هواداران با نمونه‌های تحقیق، تعداد 368 نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان بر اساس جدول کرجسی و مورگان و با روش تحقیق توصیفی - همبستگی انجام پذیرفت. ابزار اندازه‌گیری مورد استفاده پرسشنامه‌های تصویر برند ورزشکار آرایی و همکاران و وفاداری هواداران هارت بود. روایی صوری و محتوایی به وسیله متخصصان و همسانی درونی آنها از طریق آلفای کرونباخ تأیید شد. برای تحلیل داده‌ها از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. یافته‌ها نشان دادند ابعاد تصویر برند ورزشکار(عملکرد ورزشی، ظاهر جذاب و سبک زندگی بازارپسند) اثر مثبت و معناداری بر وفاداری هواداران دارند. از میان این ابعاد، سبک زندگی بازارپسند بیشترین اثر را در وفاداری هواداران داشت. این بعد بازتاب ویژگی‌ها، فعالیت‌ها و عملکرد ورزشکاران در خارج از زمین بازی است. بنابراین ورزشکاران می‌توانند با انجام فعالیت‌هایی نظیر؛ افزایش ارتباط با هواداران، تقدیر و تشکر از آنان، شرکت در فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و خیرخواهانه، روابط عمومی بالا و غیره برند خود را به نحو احسن مدیریت کرده و تداعی مطلوب تصویر برند خود را فراهم آورده تا از مزایای آن از جمله وفاداری هواداران برخوردار شوند.}, keywords_fa = {تصویر برند ورزشکار,وفاداری هواداران,عملکرد ورزشی,ظاهر جذاب,سبک زندگی بازارپسند}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_2050.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_2050_e1e04a4f64598ecf75522af109d4ed4e.pdf} } @article { author = {Kazemi Rezaie, Seyedeh Elham and zardoshtian, shirin and Abbasi, Homayoun}, title = {Identification and priority Obstacles of Strategic Managment Implementation in Iran West Sport and Youth Offices}, journal = {Contemporary Studies On Sport Management}, volume = {7}, number = {13}, pages = {69-82}, year = {2017}, publisher = {Bu Ali sina University}, issn = {2345-4628}, eissn = {2345-4636}, doi = {10.22084/smms.2017.14181.2082}, abstract = {The purpose of this study was to identification and priority Obstacles of Strategic Managment Implementation in Iran West Sport and Youth Offices. In order to data gathering, a descriptive method in the scope of strategic studies and a research made questionnaire with interview was used. The present study is an applicative research, the research population consists of all executive managers, middle managers, operational managers, professional experts, experts, consultant and elites of sport and youth ministry of the west of Iran ( in the provinces of Kermanshah – Hamedan – Ilam – Lorestan – kordestan ). Results of the study signify that all of nine factors had a significant rule in impeding successful implementation of strategic management and their classifying is based on the following result: managerial obstacles – planning consequences – organizational obstacles – cultural obstacles – individual obstacles – environmental obstacles – accessibility obstacles - communicative obstacles. The policymakers and managers of sport and youth ministry and other sport organizations can use this model in order to identify and determine the role of each obstacle in successful implementation of strategies. Key words: Strategic Plans, Sport and Youth Ministry, Obstacles, Strategy Implementation}, keywords = {Strategic Plans,Sport and Youth Ministry,Obstacles,Strategy Implementation}, title_fa = {شناسایی و اولویت بندی موانع تدوین و اجرای مدیریت استراتژیک در ادارات کل ورزش و جوانان غرب ایران}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، شناسایی و اولویت بندی موانع تدوین و اجرای مدیریت استراتژیک در ادارات کل ورزش و جوانان غرب ایران بوده است. روش این پژوهش توصیفی و در حیطه مطالعات راهبردی و به صورت میدانی انجام شده است. این تحقیق در دسته تحقیقات کاربردی قرار دارد. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران، معاونین و کارشناسان ادارات ورزش و جوانان غرب ایران(استان های کرمانشاه، همدان، ایلام، لرستان، کردستان) و روش نمونه گیری به صورت هدفمند بود. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. در این تحقیق جهت تجزیه و تحلیل داده ها از دو روش آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است. یافته های حاصل حاکی از آن است که تمامی نه عامل نقش قابل توجهی رو در موانع تدوین و اجرای مدیریت استراتژیک داشته است و رتبه بندی آن ها به ترتیب عبارت اند از موانع اجرایی، برنامه ریزی، سازمانی، مدیریتی، فرهنگی، کارکنان، ادراکی، منابع و ارتباطی. مدیران و برنامه ریزان ادارات ورزش و جوانان غرب کشور از این مدل و ابزار به عنوان الگویی جهت توجه به تمامی موانع پیش روی اجرای استراتژی و حل آن ها استفاده نمایند.}, keywords_fa = {ادارات کل ورزش و جوانان غرب ایران,استراتژی,مدیریت استراتژیک,موانع}, url = {https://smms.basu.ac.ir/article_2057.html}, eprint = {https://smms.basu.ac.ir/article_2057_90f62da5164312377e6e0a3337f5cb39.pdf} }